Harde buiken

Ik ben nu 28 weken zwanger en tot nu toe verliep alles volgens het boekje. De laatste week heb ik echter constant harde buiken, echt de hele dag door. Zodra ik opsta of van houding verander, krijg ik een harde buik. Soms wel meer dan 10x per uur.
Dinsdag ben ik bij de verloskundige geweest en alles gaat gelukkig wel goed met ons kleintje. Ook mijn bloeddruk was in orde.  Het kan volgens haar komen door een groeispurt of doordat het kindje erg beweeglijk is. Ze zei dat ik het wel in de gaten moet houden en als het zo blijft moet ik een paar dagen rust nemen, en dan ook echt plat gaan liggen.
Ik word hier zelf erg onrustig en onzeker van. Zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaakt?

groetjes,
Simone
 
Dag Simone,

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik dit ook gehad, harde buiken en ze deden pijn. De pijn kwam ook telkens terug. Ik heb toen rust voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. Geen platte rust maar wel voldoende gaan liggen. De rest van de zwangerschap is vlotjes verlopen (met af en toe een rustpauze in te lassen)
Momenteel ben ik bijna 18 weken zwanger en de harde buiken beginnen terug te komen. Ze doen nog geen pijn dus ik  ga me nog niet ongerust maken. Ik zie het gewoon als een teken dat ik eventjes moet gaan rusten. Wat soms niet zo evident is met 2 drukke zoontjes en een fulltime job.
Als je ongrust bent zou ik  het toch maar eens vragen aan je huisarts of gyn.

groetjes,
Kirsten
 
Hoi Simone,

Ik ben 28,3 weken zwanger van ons eerste kindje en heb precies hetzelfde probleem.  

Ik voelde me tot drie weken geleden perfect.  Ik had  wat last van maagzuur en ben snel moe. Had wel regelmatig harde buiken.Totdat ik vreselijke krampen kreeg onder in mijn buik en in mijn rug. Ik heb nog nooit zo'n pijn in mijn buik gehad als toen. Het trok ook door naar mijn onderrug. Ik moest naar de verloskundige komen en die heeft gekeken of alles nog netjes dicht was en gewacht of ik nog meer krampen kreeg. Zij kwam tot de conclusie dat het tekenen waren van voorweeen en dat ik een aantal dagen absoluut niets meer mocht doen en moest rusten. Dit had ik gedaan tot het moment dat ik naar het winkelcentrum ging en ineens pijn in mijn onderrug kreeg en weer die krampen in mijn buik. Dit keer waren de krampen in mijn buik niet zo heftig als die ene keer, maar ze waren er wel weer. Ik kan dus niet meer ver lopen of uitgebreid winkelen, want anders krijg ik die krampen weer en dat is geen pretje hoor. Het zijn krampen in combinatie met harde buiken. Ik moet steeds ergens gaan zitten ergens op een bankje om tot rust te komen en dan kan ik weer verder. ik lijk wel een oud wijf.  Ik  mag ook niet meer werken en  MOET echt rustig aan doen, want anders is de kans op een vroeggeboorte zeeeeer groot en dat willen we natuurlijk niet, want het is nog wel heel vroeg.

Succes!

Sabrina 28,3
 
Soms worden vele harde buiken ook veroorzaakt door een blaasontsteking. Hoe pijnlijk dat normaal ook kan zijn; als je zwanger bent heb je het soms niet in de gaten. Als je urine troebel ziet of niet goed ruikt, kun je je daar op laten testen bij de huisarts.
Dit is bij mij een reden geweest van veel harde buiken. Maar dat is nu weer over.
groetjes
greet
 
quote: Sabrina01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2005 12:12:35'));

Hoi Simone,

Ik ben 28,3 weken zwanger van ons eerste kindje en heb precies hetzelfde probleem.  

Ik voelde me tot drie weken geleden perfect.  Ik had  wat last van maagzuur en ben snel moe. Had wel regelmatig harde buiken.Totdat ik vreselijke krampen kreeg onder in mijn buik en in mijn rug. Ik heb nog nooit zo'n pijn in mijn buik gehad als toen. Het trok ook door naar mijn onderrug. Ik moest naar de verloskundige komen en die heeft gekeken of alles nog netjes dicht was en gewacht of ik nog meer krampen kreeg. Zij kwam tot de conclusie dat het tekenen waren van voorweeen en dat ik een aantal dagen absoluut niets meer mocht doen en moest rusten. Dit had ik gedaan tot het moment dat ik naar het winkelcentrum ging en ineens pijn in mijn onderrug kreeg en weer die krampen in mijn buik. Dit keer waren de krampen in mijn buik niet zo heftig als die ene keer, maar ze waren er wel weer. Ik kan dus niet meer ver lopen of uitgebreid winkelen, want anders krijg ik die krampen weer en dat is geen pretje hoor. Het zijn krampen in combinatie met harde buiken. Ik moet steeds ergens gaan zitten ergens op een bankje om tot rust te komen en dan kan ik weer verder. ik lijk wel een oud wijf.  Ik  mag ook niet meer werken en  MOET echt rustig aan doen, want anders is de kans op een vroeggeboorte zeeeeer groot en dat willen we natuurlijk niet, want het is nog wel heel vroeg.

Succes!

Sabrina 28,3




P.S. Mijn urine en bloed enz. is helemaal nagekeken en was gelukkig in orde!
 
Hoi,

Ik kreeg met 29 weken last van harde buiken. Ook continue en steeds regelmatig. Ik ben toen na twee dagen opgenomen in het ziekenhuis omdat ik premature weeën had. Ook bij mij was de remedie absolute rust.

Hou het dus goed in de gaten, doe  rustig aan  en luister naar je gevoel!

Succes,
Joline
 
Hoi,

ik ben ruim 33 weken zwanger en heb ook ook heel veel last van harde buiken. Al heel snel in de zwangerschap had ik er last van maar dacht dat dat erbij hoorde. Gynocoloog zie dat als er geen bloed bij vloeide er niets aan de hand was. In week 31 ben ik nagekeken ctg en op blaasontsteking, en ze hebben gekeken of de baarmoedermond nog mooi dicht zat. Gelukkig alles ok maar met meer dan 10 hare buiken in een uur moest ik het rustig aan gaan doen, en ik deed al bijna niets vanwege groeiachterstand van de kleine. Dus helemaal gestopt met werken en lig veel op de bank of in bed en dat werkt. Maar zodra ik denk vandaag gaan we even des tad in of zo komen ze accuut terug, ook als ik opsta uit bed of van een stoel komen ze. Dus rustig aan doen is de remedie want ze deden bij mij ok echt pijn en die is nu minder. Als je ze vaak hebt raken je buikspeiren denk ik overbelast.

Succes en doe het rustig aan.
 
Hallo

Ik herken alle verhalen. Ik heb al extreem veel harde buiken vanaf dat ik 21 weken zwanger ben. Ik heb toen een week lang verplichte bedrust moeten houden en mocht niets doen. Sindsdien moet ik het rustig aan doen en moest dus   ook al vanaf week 21 stoppen met werken. Ik ben nu bijna 36 weken en alles gaat prima. Nog steeds heel veel last van harde buiken, maar met de kliene is alles in orde. Heb met 32 weken nog wel een "terugval" gehad en even een weeenremmer gehad, maar nu is het weer rustig, zolang ik maar m'n gemak houd.

Mijn advies: inderdaad heel rustig aan doen want als de kleine te vroeg komt is het ook niet lekker. Ik ben gelukkig nu zover dat de vk het niet meer erg vind als ie nu zou komen. Het zegt trouwens niets over het feit of ie nu eerder komt of niet. Ze hebben wel vaker meegemaakt dat iemand eerst weeeen rmmers kreeg en dat ie daarna met 42 weken ingeleid moest worden...... Afwachten maar

Heel veel sterkte en goed luisteren naar je lichaam. Mocht je het niet vertrouwen gewoon de vk weer bellen, daar zijn ze tenslote voor.

Groetjes Lilian (35+5)
 
Terug
Bovenaan