Harde buiken

hallo,

ik ben nu inmiddels 29 weken zwanger. maar vanaf een 21 weken kreeg ik last van harde buiken. met 24 weken werd het zo erg dat ze pijnlijk waren en ook bijna continue aanhielden. ik bleek toen een blaasonsteking te hebben. hier heb ik een antibiotica kuur gehad en meteen werden de harde buiken minder. ze waren niet weg. maar niet meer zo vaak. ook kreeg ik het advies rustig aan doen. aangezien de blaasonsteking ook de baarmoedermond kan prikkelen en vroegtijdige weeen kan opwekken.
van mijn verloskundige kreeg ik de tip om iedere maand tot het einde preventief voor blaasonsteking 4 dagen lang 3x per dag appelsap met een eetlepel azijn te drinken.
met 27,5 week had ik weer blaasonsteking, dit merkte ik weer aan de hoeveelheid harde buiken. dit keer kreeg ik het met de appelsap met azijn weg.
nu met 29 weken heb ik nog steeds last van harde buiken, maar nu kreeg ik ook te horen dat het vrij normaal is en ook zo hoort tussen 29 en 32/34 weken om harde buiken te hebben.

ik hoop dat je hier iets aan hebt. het kan behoorlijk pijnlijk en vervelend zijn, maar het hoort er nu eenmaal bij. maar het kan je soms behoorlijk onzeker maken
 
Terug
Bovenaan