Harde buiken

Hoi meiden,

De link van die pagina ben ik even kwijt. Ik heb net wel even zitten googlen, en heb het volgende gevonden, misschien ook het bekijken waard:

www.babyopkomst.nl/

daarna het volgende er achter plakken:

index.php? login=public&item=Zwangerschap&submenu
Klachten&lnk= print_file.php?id=593

Even  knippen, plakken en de spaties weg halen,  de link paste er niet op...
Als je op google zoekt op zwanger + harde buiken, is het de 2de link.
Veel sterkte allemaal.

Liefs Mylène

Hoi Mylene,

Bedankt voor de link. De uitleg van harde buiken komt me toch  niet helemaal bekend voor.  Bij mij komt het niet in vlagen zoals bij weeen maar mijn buik voelt een uur of meerdere uren  achter elkaar hard en strak aan (en voelt pijnlijk) zonder tussenpozen. Toch maar even aan de VK vragen, ga er toch morgen heen.

Hoi staartmees,

Ik ben benieuwd wat je verloskundige heeft gezegd. Als ik het zo lees, kunnen het best harde buiken zijn hoor. Ik heb het ook wel eens een tijdje achter elkaar.
Laat je weten wat ze zegt?

Liefs Mylène

Hoi Mylene,

De VK zei inderdaad dat het  toch harde buiken zijn en dat die ook langdurig kunnen voorkomen ipv met tussenpozen. Ik  hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken volgens haar. Ik heb verder lijnzaad gekocht tegen de obstipatie, want dat kan nl ook   harde buiken veroorzaken. We zullen zien of het helpt!

Wat zei de arbo-arts over je werktijden?

groetjes
Staartmees

Hoi allemaal,

Na een weekje vakantie kan ik nog steeds niet zeggen dat het zonder harde buiken gaat. Het is wel minder, als ik op tijd mijn rust neem, maar dit vind ik nogal moeilijk. Ten eerste: Ik heb er al 1 van bijna 3 rondhuppelen. Ten tweede: Ik ben er geestelijk  nog niet aan toe om "op te geven". Het klinkt misschien heel gek, maar ik wil nog teveel alles zelf doen... Ja, ik weet het: eigenwijs...
Ik ben, sinds het laatste arbobezoek, voor 18 uur aan het werk ipv 24 uur. Dus 2 uur per dag minder. Nu heb ik vakantie en is het er weer/nog. Dus maar weer kijken hoe en wat. Gelukkig zijn ze op mijn werk niet zo moeilijk en kan ik in overleg minder werken, daar heeft de arbo mij al voor gewaarschuwd dat dat wel zou kunnen gebeuren.
Dus maar weer zien...

Liefs Mylène

Hoi Mylene,

Fijn dat je wat minder kan werken en dat ze je de mogelijkheid geven om eventueel straks nog  minder te werken.
Ik heb ook nog steeds best vaak harde buiken, hoewel het minder strak aanvoelt nu. Kan er ook geen pijl op trekken wanneer ze komen, dus misschien komt het meer door mijn darmen dan doordat ik teveel doe. Ik moet sowieso veel rust nemen vanwege mijn bekkenklachten, en vind dit ook moeilijk. Heb  net als jij  het gevoel dat het nog te vroeg is om mijn leven nu al enorm aan te passen aan de zwangerschap. Ik heb  normaal al een relatief rustig leventje: nog geen andere kinderen en veel thuis werken, doe weinig fysiek inspannende dingen.

groetjes Staartmees

Terug
Bovenaan