harde buiken

Vandaag op controle geweest bij de gyn. en ik moet het verplicht rustig aan doen! Ik heb zo nu en dan harde buiken wanneer ik loop buk enzo. Als ik er meer dan 6 per uur heb dan moet ik stoppen met werken..... Daar heb ik dus nog geen zin in!!!! ben nu 20+6 weken

Het kan anders zo zijn dat het begin van de ontsluiting bezig is.... maar goed wij hebben nu 2 weken VAKANTIE dus lekker bijkomen!!

Ester

Ik weet niet wat het is, heb het nooit gehad, ook niet bij de eerste, maar het lijkt me vervelend...
Pas op jezelf en geniet van je vakantie!!

Groeten,

Erica

Beste Ester,

Luister naar je lichaam meid!!!! Ik zit in hetzelfde schuitje op het moment, ook een paar harde buiken per dag en ben halve dagen gaan werken. Als het door gaat zetten naar weeën ben je verder van huis. Heel veel sterkte en succes!!

Groetjes, Marieke mv Lyanne en 21+1 wkn zwanger

Hallo,

Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook en nu ook weer sinds een week.
Idd goed naar je lichaam luisteren!! Maar het is soms zo moeilijk om de rem er op te goeien.....

Sterkte meiden!!

Hoi Esther (en de anderen)!
Balen he, als je lichaam (of beter gezegd je buik) je terugfluit.. Ik had er met 18 weken veel last van. In begin niet serieus genomen, kende het helemaal niet uit 1e zwangerschap. Maar t werd alleen maar erger. Toen paar dagen echte rust genomen en sindsdien gaat het beter. Maar ik kan niet "ff door het huis racen en alles tegelijk doen". En als ik moet werken, dan niets in huis doen, als de oudste slaapt dan ook gaan liggen. Tja niet leuk, confronterend want de energie is er wel en ik voel me soms een watje dat ik rust moet nemen. Maar als ik rust- activiteit goed afwissel, is het veel beter te hanteren.
Sterkte ermee allemaal, en ik denk maar zo: het is voor een goed doel!
Groetjes mira

Hoi
Ik ben ook minder gaan werken vanwege harde buiken, Had er echt heel veel, de hele dag door
Ben ook nagekeken op de ontsluiting, maar gelukkig was dat goed.
Nu ik wat rustiger aan doet gaat het echt veel beter.
Maar moet me dan thuis ook wel echt rustig houden, want anders heeft het nog geen zin dat minder werken.
En dat is wel eens moeilijk om thuis ook echt op de bank te gaan zitten, maar ik weet dat als ik dat nog 19 weken gewoon doe, dat het veeeel beter is voor het kindje en voor mezelf.
Dus ja een belangrijke regel.
LUISTER NAAR JE LICHAAM.
liefs jolanda

hoi hoi,

Ook ik heb af en toe harde buiken, ben nu bijna 23 weken.
ik had het zondag en maandag de hele dag.
Kan dit misschien komen door vrijen. Ook wanneer je niet bent klaargekomen?
Gisteren werd het eindelijk wat minder en toen ik ging werken, werd het weer erger door het tillen. Maarja kan niet anders, als je op een babygroep staat.
Gelukkig nu minder, ben ook vandaag vrij.
Maar ik vroeg me af, wanneer moet ik me zorgen gaan  maken?
Wanneer heb je het dan te vaak?

Groetjes, Conny

hoi mama conny
Ik had eerst een avond een paar harde buiken, de 2e avond 3 uur achter elkaar.
Toen had ik de vk gebeld, zij zei dat het er bij kan horen en dat ik me niet te veel zorgen moest maken.
Die week daarna had ik een afspraak staan bij de vk, en de eerste vraag was, hoe is het met je harde buiken, Nou bij mij werden ze alleen maar meer, vaker en harder.
toen heeft zij mij geadviseerd om het toch rustiger aan te gaan doen.
Ik had ze trouwens al voor me 20ste week.
Ik werk ook op een babygroep en een dreumesgroep. Nou werk ik 2 dagdelen minder, dus veel halve dagen, en ik merk het echt wel, Mn lichaam roept me echt terug als ik het te druk heb gehad.

Ik heb het ook na het vrijen maar dan wel met klaarkomen, Dan is mn buik super hard, maar na een minuut is dat wel weer weg.
Ook als de baby draait heb ik er ook last van.   Of als ik te lang wacht met plassen;
Ja best veel dingen he, mn baarmoeder reageert gewoon heel gevoelig.
Maar ik denk dat je het beste zelf aanvoeld wanneer je echt rustiger aan moet gaan doen, Ik voel het nu wel, want als ik het te druk gehad heb gaan de harde buiken ook pijn doen,
Nu doe ik tussen elke klus even zitten, ook thuis, na het poesten of stofzuigen ofzo,
Ik moet nog 18 weken, dus dan maar even wat rustiger .

hoop dat je er wat aan heb, en als je het niet vertrouwd, bel de vk daar zijn ze voor.

liefs jolanda

Terug
Bovenaan