harde buiken

Hoi allemaal,

Ik vraag me af of ik me nu zorgen moet gaan maken. Vanaf het hele prille begin heb ik het al. Ook bij mn vorige zwangerschappen. En dan wel meestal tijdens inspanning dus niet gewoon zomaar hoor.

Na of tijdens sex idd ook en soms bij een volle blaas. Aan het eind van de dag als ik mn bed instap en ga liggen voel ik het ook en dan zwakt het wel snel af gelukkig. Als ik ga fietsen voel ik het meestal ook wel. Vraag me af of het erg is, ben niet extreem moe (meer) en doe geen gekke dingen. Bijn mijn vorige zw schappen heb ik ook altijd snel last van harde buiken gehad, soms zelfs doordat de rand van mn broek net op de bovenkant van mn baarmoeder rustte en dus reageerde (ben ook erg gevoelig) maar ik heb  er nooit de vk voor gebeld of ernaar gevraagd in het verleden. Maar ja...nu ik dit allemaal lees over rustiger aan doen enzo....weet ik het ff niet meer. Toch maar even bellen met de vk misschien.

Groetjes Peet

hoi, ik heb gelezen dat als je meer dan 6 of 7 harde buiken per uur hebt, je op moet passen. het lijkt mij ook niet goed als je continue een harde buik hebt. een vriendin van me heeft dat een keer de hele dag gehad en toen is de vk later 'boos' op haar geworden omdat dat echt niet goed is.
ik zou zeggen, hou even goed in de gaten hoe vaak je er last van hebt. af en toe bij een gekke beweging, na vrijen, volle blaas enzo is volgens mij vrij normaal, maar als je het vaak hebt moet je gewoon even je vk bellen. zij weet precies hoe het zit. liever 1x te vaak bellen dan 1x te weinig, toch?
succes!
sabine

haha ja S je hebt gewoon gelijk. Er is niets aan de hand hiero. geen 6 x per uur en zeker geen hele dagen. T zal wel goed zijn, voel me prima. Bellen kan altijd nog.

Mij werd verteld, toen ik met 18weken veel en langere tijd hardere buiken had, dat 8-10 per dag max is. Ik heb "door sex/plassen/poepen-harde buiken" niet meegerekend en zat er toch ruim boven. Toen werd mij geadviseerd echt rustiger aan te doen (had me al ff 2 dagen ziek gemeld). En had 2 dagen nodig voor de spontane (of na korte activiteit)  harde buiken verdwenen. Nu wissel ik actie en rust meer af en kan gewoon weer werken gelukkig (werk op ic dus ook best veel lichamelijk). Maar t is wel ff wennen hoor, naar je lichaam luisteren.
Succes ermee!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan