Harde buiken

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg mij af of jullie hier ook last van hebben en zo ja hoe vaak en hoe lang ze bij jullie aanhouden.
Ik heb namelijk de laatste weken regelmatig last van harde buiken en dan kan ik er de hele dag last van hebben. Als ik een tijd stil op de bank gezeten heb, wordt het weer wat minder, maar als ik dan weer iets doe komt het weer terug.
Ik twijfel al een paar dagen of ik nou de verloskundige zal bellen of niet, ik heb namelijk woensdagochtend een afspraak. Het is voor mij de 1e keer, dus weet ik niet goed wat erbij hoort of niet. Ik ben normaal van nature wat meer afwachtend, maar ik vraag me toch af of het geen kwaad kan dat ik hiermee wacht tot woensdag.

Ook voel ik de baby vaak tegen de onderkant van de baarmoeder duwen... ik ga er maar vanuit dat de natuur het goed geregelt heeft en dat er niks gebeurt, maar nu de zwangerschap wat vordert wordt ik toch iets onzekerder. Het gaat al zo lang goed en ik zie er zo naar uit dat de baby er straks is, maar op de een of andere manier raak ik steeds bezorgder of alles wel goed zal blijven gaan. Het zal wel door de hormonen komen...

Hebben jullie ook harde buiken en een onzeker gevoel?? Ik ben benieuwd of ik 'normaal' ben!

Hoi

Ik heb ook al een drie weken regelmatig last van harde buiken. Ik dacht zelf dat het erbij hoorde, maar weet sinds vorige week dat dit zeker niet de bedoeling is.
De verloskundige heeft mij duidelijk gemaakt dat ik toch echt minder moet gaan werken!!!
Ik schrok er best van en had niet door dat het niet goed was.
Vanaf nu werk ik dus twee middagen in de week minder. Zal waarschijnlijk niet genoeg zijn en dus ga ik helemaal naar halve dagen.
De verloskundige gaf aan dat ik nu nog de keuze had om minder te gaan werken, als ik door zou gaan zou ik direct op non-actief gaan of zelfs in het ziekenhuis komen voor volledige bedrust.

Zou maar oppassen dus, bel je verloskundige maar en leg het voor!
Ik voel mijn kindje sinds eenpaar dagen ook steeds heeeeel laag en vind dat niet plezierig. Daarnaast voel ik me daar niet fijn bij. Ik denk dat ik morgen toch maar even bel....

succes!!!

Hoi hoi

Toevallig heb ik vandaag de vk hierover gebeld.
Ik heb namelijk ook ontzettend last van harde buiken, soms zo erg dat het gewoon zeer doet.
Ik heb a.s vrijdag wel een afspraak staan, maar na een beroerd weekend toch maar gebeld.
De vk vond het toch wel vroeg ( ben vrijdag 27 weken) maar zei ook dat het niet echt kwaad kon.
Rustig aan doen schijnt te helpen, maar ik heb er nog 1 rondlopen van bijna 2, en dan kan je echt niet rustig stil zitten.
Verder mijn huis en werk nog.
Ik moet me morgen lasten testen op blaasontsteking, want ook daar kunnen harde buiken vandaan komen.
Ik ben erg benieuwd, want heb verder geen last van de welbekende blaasontstekingsklachten.

succes nog

Liefs

hoi.

ik ben ook de afwachtende, maar tijdens je zwangerschap wil ik je toch afraden, ga het maar afleren, ik wou ook nog wachten met naar de vk te gaan, om mijn harde buiken.
ben blij dat ik op aandringen van mijn zusje wel gegeaan ben, want ik mocht dus een heleboel inneens niet meer, ze zij werk je nog, ik zei nee, o oke anders had je daar nu mee moeten stoppen, boodschappen doen en zo mag ik niet meer, en heb ook 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
dus bellen die vk, is er niets aan de hand is ze er ook om je gerust te stellen.

bellen dus.

xxxx martine

Bedankt voor de reacties!

Ik heb vanmorgen toch nog maar de verloskundige gebeld. Ze zei dat harde buiken er toch op duiden dat je het rustiger aan moest doen. Ik moet beter naar mijn lichaam gaan luisteren. Ik had voor morgen al een afspraak staan, dus morgen kunnen we het nog  verder bespreken.
Voor mijn doen deed ik al heel erg rustig de laatste weken, maar mijn lichaam is het daar dus niet mee eens. Ik ben vandaag ook maar thuis gebleven, dan kan ik af en toe nog een paar uur gaan liggen. Ik ben benieuwd of mijn harde buiken dan ook echt minder gaan worden...
Hopelijk kan de verloskundige mij morgen nog wat meer vertellen.

Hi,

Hier misschien een hele domme vraag, maar hoe voelt een harde buik precies?
Ik heb wel regelmatig een soort krampgevoel in mijn onderbuik, vooral als ik een tijdje heb gezeten en dan opsta, maar soms ook gewoon plotseling zonder duidelijke aanleiding. Volgens mij is dit bandenpijn, maar ik weet het niet zeker.

Hoe voelt een harde buik? Is dit pijnlijk of niet?

Groetjes, lotte

Hoi Hoi!

Ik hoor jullie wel vaker over harde buiken, maar doet dat dan zeer of wat voel je dan precies!

Ik heb wel tegen de avond dat alles wat strakker en gespannen is, maar volgens mij komt dat van een hele dag eten en drinken.....

Hmm, heb er denk ik niet zo vaak last van!

Groetjes Patricia

Bij mij voelt een harde buik aan als een gespannen, trekkerig gevoel van mijn buik. Het doet niet echt pijn, maar is ook niet een plezierig gevoel. Het duurde bij mij ook een tijd voor ik door had dat dat nu harde buiken zijn. Als je zo'n gevoel hebt en je voelt aan je buik dat voel je ook dat hij hard aan voelt. Normaal kun je als je zachtjes op je buik duwt deze induwen. Bij een harde buik lukt dat niet. Ik heb een vetlaagje op mijn buik, dat kan ik dan nog wel induwen, maar daaronder voelt het dan aan als een bal of hard opgeblazen ballon.
Als ik een harde buik heb en ik ga dan rondlopen dan voelt het wat meer gespannen en trekkerig onder in mijn buik en soms steekt het dan ook. Als ik dan een tijdje rustig zit of lig dan zakt het gevoel weer langzaam weg en voelt ook mijn buik weer meer beweegbaar aan.

Ik hoop dat ik het zo voor jullie een beetje heb kunnen beschrijven. Het is moeilijk te omschrijven en volgens de verloskundige kan een harde buik ook bij iedereen anders aanvoelen. Ik denk dat het ook net zo moeilijk is om bijvoorbeeld te omschrijven wat je precies voelt als je bijvoorbeeld darmkramp hebt of menstruatiepijn ofzo. Maar ik hoop dat jullie je er nu een voorstelling bij kunnen maken hoe het ongeveer aanvoelt.

Terug
Bovenaan