harde buiken

ik heb over de hele dag redelijk wat harde buiken.
s-avonds heb ik er rustig 4 achter elkaar, gisteren een uur lang.

vorige week dacht de gyn dat het door de blaasontstekingen (streptococcebact) kwam maar na urine kweek blijkt dat die nu (EINDELIJK VOOR DE EERSTE KEER TIJDENS DE ZWANGERSCHAP) niet aanwezig is.

maar mijn harde buiken blijven.
dus nagevraagd hoe dat dat kan.
op zich kan het geen kwaad als ik er maar geen pijn bij ga krijgen.
als ik me er ongerust over voel moet ik meteen weer bellen.
rust nemen doe ik al ivm bekkenpijn (kan en mag niks)

wie heeft er nog meer last van?
ik heb het bij de voige 2 niet zo erg gehad.

gr marijke

Beste marijke,
Ook ik heb al 6 weken last van harde buiken en al twee keer voorweeen gehad. Gelukkig bleef de placenta vastliggen en na rust ging het weer over.
Bij mij werd er geen blaasontsteking geconstateerd. Het advies was dat ik gewoon rustiger aan moest gaan doen.
Nu ik ´s middags ook even ga liggen gaat het al een stuk beter.
Eigenlijk kan je niet meer doen dan dat.

Groetjes, Carolien

Hai Marijke,

ik had ook veel last van harde buiken een paar weken geleden.. Om mij heen hoorde ik dat het wel normaal was, maar toch voelde het niet goed.
Na twee dagen veel rust te hebben genomen en mijn tempo aan te passen aan mijn zwangere status ben ik er nu nagenoeg van af. Heel af en toe komen ze nog opzetten, maar dan weet ik dat ik te veel heb gedaan of me te druk heb gemaakt.
Bij mij is het echt een teken van mijn lichaam dat ik een treetje lager moet.
Misschien doe je ongemerkt toch nog te veel, ondanks je niks mogen en kunnen?
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes

Ja herkenbaar,ik heb al harde buiken vanaf 18 weken.toen even niet meer.maar zo rond de 25 weken kwamen ze weer terug.soms heel de dag door.nu sinds een week weer veeel minder gelukkig!want voelt niet fijn.misschien ligt het er ook wel aan hoe je baby ligt?sinds mn kindje anders ligt(niet met hoofdje bij d blaas)is het veel minder.
liefs jootje

He Marijke, ik heb heel af en toe en harde buik, dan is het even ontspannen en dan is die weg. Ik zou het zeker goed in de gaten houden.
En in elk tijdschrijft schrijfen ze dat je veel rust moet gaan nemen als je hier last van hebt. Het zou een teken zijn dat je teveel doet.
Zoals josanne aangeeft heb ik ook wel eens de indruk dat die kleine duwt, lekker overdwars ligt zeg maar waardoor het lijkt alsof je een harde buik hebt.

liefs nath

Ik herken dit inderdaad ook. Het is dan ook best heftig om met dit weer nog steeds fulltime te werken.
Ik ben al wel aan het aftellen, maar merk dat ik mezelf wel in de gaten moet gaan houden.
Hoe vaak is normaal? Ik begreep namelijk wel dat het normaal is dat je er een paar per dag hebt, alvast als oefening voor straks....

Liefs

ik heb ze ook veel! 3 jonge kids rondlopen en toch iets te druk soms...
maar ook omdat die kleine muts zo druk is zo nu en dan..
ook met warm weer heb ik ze geregeld.. ach het is de 4e en ik weet hoe het gaat!
normaal dus...
goed naar je lichaam luisteren ...
liefs

Ik heb ook redelijk veel last van harde buiken (sinds week 22 ongeveer). Ik kan merken dat het erger wordt als bijvoorbeeld mijn blaas vol zit, maar ook als ik druk ben (laatst 10 in een uur gehad, toen heb ik daarna maar even helemaal niks gedaan).
Aan mij is ook verteld dat het in principe geen kwaad kan zolang het maar niet té vaak gebeurt en ze geen pijn doen.

Liefs Elin

Terug
Bovenaan