harde buiken

Hoi,

Ook ik herken het, vooral 's avonds of wanneer ik onverwachte bewegingen maak (opstaan). Het doet bij mij geen pijn, soms denk ik ook dat het de baby is die letterlijk even dwarsligt. Of als ik een stukje loop dat mijn buikspieren op spanning komen te staan en dat mijn buik daardoor ook harder aanvoelt. Echte harde buiken (zo hard als een bowlingbal) heb ik gelukkig niet heel veel.

x

Heeey,

mijn god, zoveel mensen met harde buiken???

Ik heb er pas 1 echte gehad, althans dat denk ik, en die was niet erg prettig.... hij deed geen pijn maar was wel heel vervelend, ongeveer 5 min daarna trok het langzaam weg.

Verder voelt mijn buik ook idd vaak hard aan, maar das meestal als de man in stuit ligt, en zijn hoofdje bijna tot aan mijn ribben komt

succes, en let goed op....

liefs

Ik heb ook vrij veel last van harde buiken.
Toen ik 24 weken was en op vakantie was in Duitsland bleef ik maar harde buiken houden, echt om de paar minuten dus na een telefoontje naar mijn eigen verloskundige in Duitsland naar een arts. Kreeg daar te horen dat het belachelijk was dat de vrouwen in NL niet op voorhand hier medicijnen voor krijgen dus ik kreeg die ook voorgeschreven. Verder was er gelukkig niets aan de hand.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing van die medicijnen en nog een telefoontje naar mijn VK heb ik de medicijnen weg gegooid. Stond namelijk dat als je dat slikt je kind na geboorte 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Nou dan maar geregeld harde buiken!

Vandaag een beetje zorgelijke dag gehad, ondanks dat ik hierboven schreef dat ik er maar af en toe last van had.
Vandaag ben ik vaak misselijk, en heb ik veel harde buiken. Heb zelfs een aantal keer een soort van pijn gehad, kan het slecht omschrijven. Een soort van samentrekken, en dan gewoon een hele stijve buik hebben. Voor het zelfde geldt zijn het men darmen, ik weet nu echt niet meer waar alles zit. Bij het opstaan, trekt het direct samen, maar niet zozeer de hele baarmoeder, boven men navel of er onder.
Die kleine is echt enorm actief vandaag dus dat zit allemaal wel snor. Hopen op een lekkere rustige nacht, en dat ik me morgen een stuk beter voel.

ooh essje daar zit je niet op te wachten om 2 dagen na de geboorte om die reden in het zh te moeten blijven....

enne nathalie.... trek op tijd aan de bel hoor!
harde buiken en pijn (pijn scheuten) is niet de bedoeling.... beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig!

mijn harde buiken worden nu wat minder de afgelopen dagen gelukkig.
hopelijk komen ze niet zoveel terug.

He Marijke, denk dat ik de boosdoener gevonden heb.
Inderdaad men darmen, tenminste daar ga ik van uit. Beetje last van buikloop nadat ik deze reactie gepost had.
Zal wel door het warme weer komen, kan daar niet zo goed tegen.

Ben blij dat het met jou wat beter gaat, je gaat je nu toch afvragen hoe weeen gaan voelen he?

hey nathalie....
houd het wel goed in de gaten hoor!
ja idd de vraag of dat het weeen zijn.... ik heb al 2 kids en toch kan ik zo echt niet meer vertellen hoe ze aanvoelen.
met de eerste ben ik ingeleid dus dan weet je wanneer ze komen.
met de tweede twijfelde ik echt of het wel weeen waren!
maar toen ik de tijd bij ging houden wist ik het zeker! dat moesten wel weeen zijn.
ik had toen de griep dus of het nu buikpijn was of de bevalling was begonnen...
ja idd ik ben bij de tweede met de griep bevallen!!!!! (best heftig hoor als je al 4 dagen niks gegeten hebt als alleen wat pudding en dan bevallen.... wat een oerkracht!!!)
was daarna wel van de griep af trouwens hahahaha

Terug
Bovenaan