Harde buiken

Hoi,

Even een vraagje over harde buiken en indalen enzo. Ik heb sinds een week of 2 wel wat indalingspijn (nu wat minder dan eerst) en de laatste dagen ook behoorlijk last van harde buiken. Normaal had ik dat bijv. ook wel als ik ineens opstond, of de kleine begon wild te bewegen, maar afgelopen nacht had ik het ook heel vaak, terwijl ik dan gewoon in bed lig. Al moest ik er dan wel iedere keer uit om te plassen, maar toch. Nu lig ik weer even op bed en heb het weer, dus ik vraag me af of dat normaal is?

Deze doen ook meer zeer en ik heb soms echt het gevoel dat het me bijna de adem beneemt, of ik word er misselijk van. Is dit normaal en hoort dat bij de laatste fase? Wanneer moet je je 'zorgen' gaan maken? Kunnen dit voortekenen zijn van een naderende bevalling?

Ik ga dinsdag weer naar de VK, dus zal het haar ook vragen, maar ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik ben overigens 35wk4dgn, dus ik moet nog wel even.

x Blossom

Hallo Blossom,

Volgens mij heeft dit te maken met het indalen.
Het zijn van die flinke steken van de onder kant, zeg maar?
En vooral bij het opstaan en omdraaien in bed zijn ze het ergst...
Kleintje is zich op aan het maken om eruit te komen maar wil nog niet zeggen dat dat binnen nu en een paar dagen is.
Ik had dit ook al rond de 35 weken, ben nu 40 weken en hij of zijn zit nog steeds keurig.
Maar ik zou het ook even bij de vk melden.

Succes.
Hoort er allemaal bij.

:)

Hey Blossom,

Ik heb sinds deze week ook veel meer harde buiken en deze doen ook meer pijn dan voorheen. Ik was vrijdag bij de verloskundige en dit had wel te maken met het indalen volgens haar. Ook kun je vanaf week 35 voorweeën hebben, hoeft nog niet te betekenen dat de baby bijna komt. Je lichaam is vast aan het oefenen.
Maar erg vervelend kan het zijn vind ik, vooral 's nachts. Het voelt een beetje bij mij als mini weeën die komen en gaan. Alleen worden ze niet erger, wat met echte weeën wel zo is.Dus ik maak me er niet zo druk om.
Vind het eerder geruststellend dat mijn lichaam aan het oefenen is.
Hoewel ik wel moet toegeven dat ik wel meer drang heb om alles af te hebben, want wat als je baby wel eerder komt...

Liefs Maartje

Hoi!

Hier ook oefenweeën!! Afgelopen nacht had ik ze zelfs regelmatig. Maar dan komen ze om de tien minuten en houden niet langer aan dan ongeveer een halve minuut.
Niks serieus dus, maar de hele dag heb ik wel een soort spierpijn, kramp in mijn buik.
De kleine is al wel helemaal ingedaald, maar toch nog die harde buiken. Echte oefenweeën dus!

Ik hoop voor je dat het een naderende bevalling voorspelt, maar volgens mij zegt het niet zoveel.

Sterkte ermee!!

Liefs,

Ah, ik vind oefenen voor het echte werk prima, zolang het maar geen kwaad kan zeg maar. Ik mag dinsdag weer naar de VK dus zal het dan ook eens met haar bespreken. Had vanavond weer eens een dikke mental breakdown, waar ik me vervolgens direct schuldig over voel. Net alsof ik het zwanger zijn en het kindje niet wil. Dat is het niet maar ik ben het zoooo zat de laatste dagen. Nou ja, ook niet bar goed geslapen dus dat helpt ook niet mee. Het idee dat ik misschien nog wel 7 weken moet benauwd me gewoon. Ik dacht dat verlof als een soort vakantie aanvoelde, maar je hebt het gewoon keihard nodig!

Nou ja, hopelijk morgen weer een positievere kijk en een beter meewerkend lijf.

Dank voor jullie berichtjes, dit stelt me i.i.g. wel gerust v.w.b. de buikkrampen en harde buiken.

x

Heb ook veel harde buiken met af entoe krampen.heel vervelend maar kan nog best even duren.ben het ook echt zat aan het worden hoor.maarja we moeten nog even door.de tijd gaat gelukkig snel(vind ik)ik wist wel dat verlof niet als vakantie aanvoelde,mn man ziet mijn verlof ook als een luxe vakantie!grrr kon ie maar eens een dagje ons zijn.
liefs jootje

hallootjes,

hier nog 1 die er heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeee last van heeft! Sinds afgelopen woensdag (25/8) is de kleine spruit in de juiste houding gaan liggen (nav de 2e versie) en sindsdien heb ik echt elke dag wel het gevoel dat ik heerl erg ongesteld moet worden. Vandaag heb ik dat helemaal. Het lijkt ook niet echt minder te worden :-(. Ik mag donderdag terug naar de vk dus hoop dat ik het nog uit hou en anders ga ik gewoon bellen (wat ik normaliter niet zo snel of eigenlijk NOOIT doe). Maar tja, gezien ik nu 37 weken en 3 dagen ben.. En misschien is het nu wel heel druk bezig met indalen omdat het nu goed ligt. Heb van het weekend ook wel flinke pijnscheuten bij m'n schaambeenderen gehad, zonder dat ik iets deed. Zat gewoon relaxed op de bank. Dus misschien heeft hij/zij het nu wel door dat het denkt van...goh laat ik maar eens wat gaan zakken om mama te gaan vervelen en uiteindelijk te gaan verlossen zodat ze mij in hun armen kunnen houden. HAHAHAHAHAHA.

Ik hoop voor je Blossem dat het wat minder gaat worden en hou nog ff vol. Tis moeilijk, maar we kunnen helaas niet anders :-(

@Josanne, idd het zou fijn zijn als de mannen eens 1 dag in onze schoenen zouden staan en m'n zo'n kleintje (of 2) in de buik rond te huppelen heel de dag. Dan piepen ze wel anders met hun vakantie!! hihi

Doe meiden.

Liefs

Joyce

Hoi Joyce,

Kan me voorstellen dat het toch wel prettig is dat je voelt dat het aan het indalen is, ik bedoel: beter dan dat ze terugdraait toch!!!?

Hier minder scheuten/indalingspijn, vooral harde buiken 's nachts. Morgen weer naar de VK, hopelijk ligt het kindje al lekker diep weg! Nou ja, en anders nog maar niet hoor!

Ik probeer me er op in te stellen dat het zeker nog een maand gaat duren, ook al lijkt dat haast onmogelijk op de slechte momenten. Maar ja, ik wil ook een beetje goeie moed houden hoor! En we hebben hier zelf voor gekozen en kijken ook uit naar het moment dat we het in onze armen kunnen houden, toch?

Ik schaam me soms een beetje dat ik zulke zeurberichten plaats. Ik ben in het normale leven al niet op mijn best als ik slecht slaap, voeg daar nog een gezellige hormooncocktail aan toe en de rapen zijn gaar!

Nou als jullie het zat zijn, dan hoor ik het he!?

Terug
Bovenaan