Harde buiken

joh blijf lekker van die zeurberichten sturen hoor!
Want volgens mij zijn die voor velen hier erg herkenbaar! Ik vind het echt heerlijk hier om wat erkenning en begrip te krijgen.
Want ook al doet onze omgeving zn best, echt begrijpen hoe het is om zwanger te zijn is moeilijk als je dat niet bent.
Zo is mijn man soms veelste bezorgd, is ook niet nodig.
Snapten vrienden niet dat ik met 20 weken niet met hen mee wilde achter op de motor naar Parijs, want mijn buik was immers nog niet zo groot, dus dan moet dat best lukken dachten zij.(jaja)
En hebben vriendinnen een dagje uit gepland 6 dagen voor de uitgerekende datum, en vroegen of ik ook mee ging. Gingen er blijkbaar vanuit dat je alles nog kunt doen, zolang je nog niet bevallen bent. Nou niet als je de hele dag met een bowlingbal tussen je benen moet lopen (zo voelt het bij mij, aangezien ze al erg lang diep ligt met haar hoofd oplaag ligt)
En zelfs mijn moeder, die zelf ook zwanger is geweest, begrijpt het niet altijd. Als ik even wat meer zucht omdat het zwaar is, krijg ik meteen de opmerking: "Joh toen ik zwanger was, toen had ik nog 2 andere kleine kinderen rondlopen, dus ik kon ook niet rustig aan doen". Tja leg dan maar eens uit dat dat ook het enige was, want zij werkte daarnaast geen 32 uur..

Dus dames, lekker blijven "zeuren" op dit forum, is er tenminste iemand die je begrijpt!

Hahaha.. helemaal waar! Hier MAG het gewoon even. Veel mensen in mijn omgeving vinden het toch wat ondankbaar als ik zo loopt te puffen en te steunen. Althans, dat denk ik in ieder geval.

En soms wil ik gewoon niet horen: joh, nog effe, komt goed! Dan wil ik gewoon horen, ja kl*te he!

Ik snap zelf ook wel dat ik het voor een goed doel doe en ik hou het ook heus wel goed vol, maar soms komt de stoom gewoon uit mijn oren als ik weer eens bar slecht geslapen hebt, mijn ontbijt eruit gooi, mijn bodem er voor mijn gevoel uitzakt als ik te hard loop en mijn enkels zo dik zijn dat mensen me STEUNKOUSEN beginnen aan te raden... hahahaha!

En ik kan mezelf in the end altijd wel weer relativeren en met mijn neus de goede kant op zetten, dus laat me af en toe gewoon even miepen.

Nou gelukkig ben ik niet de enige!

Mamamaartje heel herkenbaar hoor! Laatst hadden mijn collega's bedacht dat ze op 10 september lekker gaan bbq'en met elkaar. Of ik ook kwam???! Dus ik uitleggen dat dat te kort voor de uitgerekende datum was (als ik dan nog niet bevallen ben). Dan al dat ge- ja maar... En het erge is dat ik me dan genoodzaakt voel me te verdedigen! Te gek voor woorden!!

Of als mensen vragen: hoe gaat het? Maar vervolgens niet naar mijn eerlijke antwoord willen lusiteren. Reacties als: 'het hoort er allemaal bij', 'ach ja, je moet er wat voor over hebben'. Dan denk ik: waarom vráág je me dan hoe het gaat als je zelf het antwoord al klaar hebt??
Grrr... ik ben het soms spuugzat. Ik word er soms gewoon bot van, terwijl ik zo helemaal niet in elkaar steek!

Dus, gewoon lekker zeuren op het forum, hier krijg je tenminste begripvolle reacties en vind je herkenning.

het is gewoon HEERLIJK!!! om alles ff op dit forum uit er te gooien. Zoals meerdere al zeggen...je krijgt hier erkenning van het 'gezeur'.

Maar 'k ga straks toch nog ff m'n vk bellen, want het gevoel in m'n buik (ongesteldheidsbuikpijn) is nog steeds niet verdwenen. Heb vannacht ook bijna niet geslapen. Dan voel je je eigen echt belabberd 's morgens en wil je gewoon je bed eigenlijk niet uit :-(. Maar ja om nou de hele dag (met dit mooie weer) in bed te blijven liggen is ook nix voor mij. Dus heb ik vanmorgen al lekker in het zonnetje gezeten in de tuin.

Gelukkig kan ik veel vragen aan m'n moeder en zij is gelukkig ook begripvol. Maar mensen op het werk hebben het ook gezegt hoor. Hou nog ff vol, het is uiteindelijk voor een goed doel en je hebt er zelf voor gekozen. Daar kun je dan idd wel eens flink boos om worden. Maar ja, van hun heb ik tot januari 2011 geen last meer. Heerlijk is dat :p

Liefs

Joyce

Lieve meiden, wat moet ik toch ook om jullie verhalen lachen. Geweldig om te lezen dat jou ook steunkousen werden aangeraden, Blossom. Hoe herkenbaar. Mij werd het trouwens aangeraden door een man van in de 50 (collega) die ook last heeft van vocht vasthouden, maar dan permanent. Erg grappig vond ik t op dat moment niet hoor! ;-)

En Mamaartje, m'n moeder zegt t niet, maar ik weet dat ze hetzelfde denkt als jouw moeder als ik weer aan t klagen ben. Ik ga ervan uit dat ze het nog steeds wil horen, want ze belt me wel om de dag, dus ik klaag gewoon lekker door haha!

Trouwens, even on-topic: volgens mij heb ik gisteravond voorweeen gehad. Heb ruim 3,5 uur op de bank/in bed gelegen met behoorlijke pijnlijke harde buiken. Stond op het punt om de vk te bellen, maar dacht: ja wat kan die doen? Het is nog niet erg genoeg.. Ik raakte wel lichtelijk in paniek, want ik heb nog helemaal NIKS klaar. Zoon zou afgelopen weekend naar nieuwe kamer verhuizen, zodat we de babykamer klaar konden maken, maar daar is allemaal niks van gekomen. Wieg is nu wel in huis en kleertjes zijn gewassen (inmiddels, manlief gisteravond gedaan, die kreeg t ook op zijn heupen), dus nu is het een kwestie van alles op de juiste plek zetten. Waar een partij harde buiken al niet goed voor is :)

Terug
Bovenaan