Harde buiken?

Goedemorgen! Pfff heerlijk mag weer 3 dagen baliedienst draaien bij de sportschool! Dus wekker gaat om 6 uur :-(
Even een vraag ik heb al Gé-googeld maar vroeg me af of iemand dit nog meer heeft?
Vanacht heb ik echt heel veel wakker gelegen van wat ik denk "harde buiken" echt een mega harde bol werd mijn baarmoeder dan voor heel eventjes en daarna weer soepel...dit had ik zeker wel 3x in een uur. Ik las dat de oorzaak : drukte,volleblaas,bewegingen van baby kon zijn. Maar ik ervaar het niet als heel prettig vooral niet zo vroeg in de zwangerschap...ik heb wel 5 uur groepslessen gegeven afgelopen twee dagen dus misschien was het een teken van vermoeidheid ofzo? Ik voel me namelijk helemaal niet moe en heb alle energie nu die ik voor de zwangerschap ook had.
Achja waarschijnlijk stelt het niks voor heeft iemand dit ook al gehad??
Fijne dag allemaal!

Het lijkt idd een teken van je lichaam om rustiger aan te doen. Een vriendin van mij moest met 21 wkn in de ziektewet door harde buiken. Het zijn namelijk een soort weeen, samentrekking van je baarmoederspier, duw wel echt mee oppassen hoor. Geestelijke energie hebben en dat lichamelijk ook trekken zijn in je zwangerschap helaas 2 verschillende dingen...

Het lijkt idd een teken van je lichaam om rustiger aan te doen. Een vriendin van mij moest met 21 wkn in de ziektewet door harde buiken. Het zijn namelijk een soort weeen, samentrekking van je baarmoederspier, duw wel echt mee oppassen hoor. Geestelijke energie hebben en dat lichamelijk ook trekken zijn in je zwangerschap helaas 2 verschillende dingen...

ik heb er ook al last van maar volgens me huisarts kan dit niet..

ik ga donderdag naar het ziekenhuis voor een echo en dan zal ik het wel vragen af en toe is me buik zo hard dat me vriend zegt jeetje wat is je buik hard...

ik heb ook gelezen dat het door teveel stress komt!!
dus we moeten is niet zo stressen hahaha.

Het is echt een teken dat je het rustiger aan moet doen! Tijdens de vorige zwangerschap had ik het steeds bij te veel inspanning, dat kon lichamelijke inspanning zijn of stress.
Tijdens de laatste weken is het wel normaal dat je geregeld harde buiken krijgt. Die zijn om de boel alvast soepel te maken voor de bevalling. En iedere harde buik die je dan hebt wordt weer in mindering gebracht op je weeen tijdens het echte werk zei de vk toen.

Heel herkenbaar! Ik heb 3 nachtdiensten gedraaid en heb veel last van harde buiken hierdoor. Duidelijk teveel van het goede... Qua energie gaat het juist top, begint einlijk een stijgende lijn in te komen.
Dus toch pas op de plaats maken...

klinkt inderdaad naar harde buiken.

Dat betekend dat je het misschien iets rustiger aan moet doen met sporten.(lesgeven).
Je lichaam geeft precies aan wanneer het teveel wordt..

Ik heb ook al een paar keer last gehad van harde buiken en dan werk ik nu al bijna 4 weken niet meer,maar als ik boodschappen doe of toch teveel in huis doe en zelfs als ik met de hond wandel krijg ik het al.

kan soms best pijn doen..

succes en luister naar je lichaam.

Terug
Bovenaan