Harde buiken?

Ja, harde buiken komen vaker voor als je drukker bent.
Ik moest bij m'n dochter Cheyenne al met 26 weken rustiger aan doen, want ik had al 2 cm ontsluiting
En met 31 weken moest ik helemaal stoppen met werken en veel rust houden en bedrust.

Hmm niet echt geruststellend haha ik denk dat ik gek word als ik niet meer mag sporten maar ik neem de adviezen zeker mee! Ik ga mijn lessen gewoon een beetje aanpassen waardoor ze iets minder intensief voor mij worden ik denk dat dat al een hoop scheelt...vandaag had ik namelijk balie dienst en dan zit ik alleen maar een beetje dus genoeg rust gekregen weer voel e nu ook top! Geen eens last van mijn rug...dus ik ga gewoon proberen de intensiteit te verlagen en kijken hoe dat uit pakt..Thnx!

Ja juist ik geef bv bodypump van les mills 2x per week dat kan ik prima gaan doen met minder gewicht..ik geef 4 uur zumba die is vrij intensief dus ik heb net overlegd dat de lessen worden aangepast naar 45 minuten. Dan geef ik nog 2 uur pilates die gaat ook prima! En nog 1 uur bodyshape wellicht wat gewicht aanpassen en moet het goedkomen ik ga het gewoon doen en kijken over 2 weken of ik verschil merk :)

Ha! Hier expert op gebied van harde buiken ;) Heb zelf tijdens mijn vorige zwangerschap veel harde buiken gehad die mijn verloskundige/huisarts etc. niet heel serieus namen en ben vervolgens met 28.6 bevallen. Oeps! Dat betekent overigens niet dat ik zwangere vrouwen met harde buiken de ziektewet in wil praten. Helemaal niet zelfs! Maar, Oosterhof, neem het idd wel aan als teken van je lijf dat je wat rustiger aan moet doen. Tempo verlagen (evenals gewicht op je dumbel) en laat je groep maar werken terwijl jij even een rondje doet om hier en daar een houding te corrigeren.
Ik ben vanmorgen zelf bij de gyneacoloog geweest en die verzekerde mij nogmaals dat regelmatig een harde buik op zich geen kwaad kan en een logisch gevolg kan zijn van wat je zelf al omschreef (volle blaas, inspanning, spanning etc.) Andersom: als er regelmaat komt in je harde buiken, moet je je wel even achter de oren krabben!

Dankjewel allemaal! Ik ga morgen sowieso even met de vk bellen ik heb het nu pas een nacht gehad na wel echt 2 drukke dagen dus maak me nog niet super ongerust maar toch ...morgen mag ik weer zumba en pilates geven dus ga ik gelijk mijn nieuwe techniek uitproberen haha!

Ik zou als ik jou was even nagaan wat je dan die dag gedaan hebt. Zoals je zelf zegt heb je die dag lesgegeven dus dat kan die harde buiken verklaren.
Maar probeer het wel wat rustiger aan te doen want harde buiken krijg je niet voor niets. (aan het einde van de zwangerschap is dit natuurlijk wel heel normaal)
Ikzelf heb vandaag het advies van de vk gekregen om toch wat vaker te rusten en met mijn benen omhoog te gaan zitten omdat ik ook al regelmatig last heb van harde buiken. Maar ja, best moeilijk hier, met een dame die hier rondrent en nog niet echt wilt luisteren.

Ik heb het af en toe, maar bij mij lijkt het vooral te zijn van een volle blaas en de baby die dan dicht tegen mijn buik ligt. Als ik ga liggen en het masseer, is het vrij snel weg.
Succes met je nieuwe techniek, hopelijk wordt het wat minder!

Terug
Bovenaan