Harde en gevoelige borsten

He meid,

Heel lastig als het geven van borstvoeding zo moeizaam gaat. Ik kan me voorstellen dat je zo nu en dan de moed verliest (ben ik zelf ook helaas doorheen gegaan).

Harde plekken zijn opzich niet heel erg (inderdaad steeds op een andere manier aanleggen), maar je moet ze wel wegmasseren (tijdens douchen of kolven), want als de harde plekken rood worden heb je kans op ontstekingen.

Alles bovengenoemde tips sluit ik mij bij aan. Ze kunnen allemaal werken. Ook mijn kraamhulp deed appelstroop in zakjes en ik heb ze heel wat gebruikt.

Alleen dat je nog steeds stuwing hebt is niet helemaal normaal volgens mij! Toen het bij mij op regel was, had ik niet meer continu harde borsten. Het kan zijn dat je gewoon teveel melk aanmaakt en dat je moet kolven (zou het even overleggen met vk, cb of lactatiekundige). Anders wordt het voor jou wel een heel vervelend verhaal!

Wel stoer dat je ondanks alles zo doorzet!

Sterkte!

Dankjulliewel voor de goede tips!

Vandaag net voor een voeding lekker warm gedoucht en de harde plekken gemasseerd, kleine gevoed en daarna helaas nog steeds flinke harde plekken. Dus aan het kolfen gegaan...

90cc uit 1 borst!!! Net na een voeding...
Ik geloof dat ik idd 'last' heb van overproductie.
Maar de harde stukken zijn weg, ik ben benieuwd voor hoelang, mijn bh past in ieder geval weer normaal, heerlijk!

Ik ga zo appelstroop kopen (hebben we wel in huis, maar da's van die dure biologische). Ik ben benieuwd wat mijn vent ervan maakt als hij zakjes appelstroop in de vriezer vindt, hihihi.

Ik had mijn temperatuur al een tijdje onder controle, ook omdat ik bang was voor een beginnende borstontsteking, gelukkig kom ik niet boven de 36,5.

Nogmaals, wat fijn dat je hier even je probleempjes etc kwijt kan en nog fijner dat er dan zoveel lieve reacties komen! Dank!

Liefs,
Evje

Terug
Bovenaan