Harde rand onderbuik

Hoihoii Meiden,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik ben vorig jaar in oktober gestopt met de pil, toen gelijk over gegaan op een implanon. Deze is in april dit jaar verwijderd en ik werd 3 weken daarna netjes ongesteld. Ik heb een cyclus tussen de 25 en 28 dagen.
In juni heb ik een positieve zwangerschapstest gehad maar helaas was het na 5 weken misgegaan. Sindsdien heb ik een harde rand in m'n onderbuik, bij het schaambot. Vorige week ben ik gewoon ongesteld geworden, niks raars maar de rand wordt voor m'n gevoel erger. Het breid zich meer uit naar de zijkant en het is keihard. Ik voel het ook bij het bukken. Verder heb ik al een week lang last van kleine steekjes die uitstalen naar m'n liezen.
Als ik deze klacht opzoek op internet kom ik uit op een zwangerschap waarbij je in het 2e trimester dit kan hebben of darmen die van slag zijn. Nu ben ik bekend met darmproblemen maar een opgezette buik is het niet dus dat lijkt me ook sterk.

Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand zich in deze klacht?
Misschien een zwangerschapstest doen?
 
Nee ik heb geen echo gehad.
Ik kwam er op vrijdag achter doormiddel van een zwangerschapstest, deze had een licht streepje namelijk. Ik heb toen contact gehad met de huisarts en ik moest de maandag een nieuwe test doen. Deze had toen een nog lichter streepje en om die reden ben ik de dinsdag bloed gaan prikken. De waarde was te laag voor een zwangerschap en diezelfde avond gingen de sluizen open. Ik heb toen 3 a 4 dagen heftig gebloed en veel pijn gehad. Daarna was alles weer normaal en de cyclus ook niks bijzonders aan. Maar ik heb die vrijdag een test gedaan omdat ik toen die rand ging voelen.. Die er nu dus nog steeds zit. 
Ik ben trouwens ook ontzettend moe, hier herken ik mezelf totaal niet in. 
 
 
Poeh vind het erg lastig, wat je benoemd over die harde rand herken ik wel maar dat kwam echt na de 12 weken omdat de baarmoeder dan achter je schaambot vandaan komt. Had je beide testen met ochtendurine gedaan? Want dat hij minder duidelijk werd wijst inderdaad wel echt op een miskraam maar snap ook dat je nu nog erg in de war bent ook vanwege die moeheid.


Ik zou toch graag een echo willen als ik jou was, puur omdat dat duidelijkheid geeft en je weet waar je aantoe bent.
 
Daarom vind ik het ook vreemd.
Je leest op internet weleens dat die rand kan komen voor of tijdens je menstruatie maar bij mij is het al vanaf juni. Het gekke is wel als ik ga liggen kan ik het verder indrukken. Maar bij het staan is het een keiharde plank waarbij het gewoon zeer doet als ik erop wil drukken.
De zwangerschapstesten waren allebei met ochtend urine. Ik ga vanmiddag weer een test halen en deze morgenochtend doen. 
 
Terug
Bovenaan