Hardlopen 1ste trimester

Ik heb het hardlopen weer opgepakt tijdens trim1, voel me er goed bij, in week19 nog steeds. Als je sportief bent, is er zoveel wat je nog kan doen tijdens je zwangerschap. Sporten wordt juist gestimuleerd. Ik heb ook nog nergens een onderzoek gezien wat het verband tussen hardlopen en miskraam aanduidt. Zou dus vooral doen wat goed voelt, fysiek en mentaal...
 
Hardlopen kan geen kwaad en zal ook niet tot miskraam eindigen als je al aan het hardlopen bent.  Ik Kwam pas achter dat ik al bijna 8 weken zwanger was nadat ik een marathon heb gelopen.  Blijkbaar heb ik iets te veel gegeven met de marathon dat ik wat verzwakt was en ik werd plots misselijk.  Ik ben nu 17 weken ver en ik probeer 2 tot 3 keer per week rond 10 km te hardlopen aan een rustiger tempo.  Je lichaam is zodanig veranderd dat je moet aanpassen.  Kortademigheid, drang naar toilet, veel drinken, uw buik en pijnlijke borsten die groter worden... zijn maar een paar ongemakken die bijkomen.  Veel succes!!!   Ps. Gyneacoloog had me aangeraden om zeker verder te gaan hardlopen en ik ben al boven 35 jaar eerste kind.  Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring.?
 
Ik ben doorgegaan met hardlopen tot de 5de maand... Zelfs toen nog een kwart marathon gelopen ... Pas gestopt toen de verloskundige het wel genoeg vond.. 
7 weken geleden bevallen van een heel gezond en mooi meisje ..  Dus gewoon lekker lopen hoor.. 
 
Hi, ik ben nu 11 wkn zwanger en ik loop zeker 4/5 x per week hard. De afstand die ik loop varieert van 5 tot 10 km (gem. 11 km/h). Vóór de zwangerschap liep ik overigens ook regelmatig hard!
Mits je geen complicaties hebt en je voelt je in staat om te gaan hardlopen, gewoon doen! 
Succes! 
 
 
Hi, ik ben nu 11 wkn zwanger en ik loop zeker 4/5 x per week hard. De afstand die ik loop varieert van 5 tot 10 km (gem. 11 km/h). Vóór de zwangerschap liep ik overigens ook regelmatig hard!
Mits je geen complicaties hebt en je voelt je in staat om te gaan hardlopen, gewoon doen! 
Succes! 
 
 
Terug
Bovenaan