Hardlopen

Dat is het zeker. 1 van de meiden van het andere forum liep vaak hard en ook toen ze zwanger was. Ze is na een keer hardlopen  met spoed in het ziekenhuis beland omdat ze vruchtwater verloor in de 24ste week. Niet doen dus!
gr.Ing

nou volgens mij kan het geen kwaad. Zeker in het eerste en tweede trimester niet. Zolang jij je er goed bij voelt. Een vriendin van mij liep met 7 maanden nog dagelijks een rondje hard en volgens de VK was dat niet erg. Hangt ook van je conditie af.
Dat het bij de andere forummer mis is gegaan en dat er vruchtwater is weggelopen heeft volgens mij niks met het hardlopen te maken. Ik zou het maar gewoon aan je VK of gyn vragen, dan krijg je een professioneel antwoord want op allerlei spookverhalen zit je waarschijnlijk niet te wachten.

Mirjam

Lieve Mirjam,
Het is geen spookverhaal. Deze dame ken ik ook prive en ze is echt opgenomen en het kwam wel door het hardlopen. Ik hang dit soort verhalen natuurlijk niet zomaar op he en al helemaal niet als iemand er bang van kan worden.

Ing

Als je altijd al gewend bent om hard te lopen dan kan het helemaal geen kwaad. Je lichaam geeft vanzelf aan waar de grens ligt. Je moet natuurlijk wel goed voorbereid beginnen en er rekening mee houden dat je sneller vermoeid bent.

Hoi Nicole, ik zat ook met deze vraag, voordat ik zwanger werd liep ik twee keer per week hard. Toen ik zwanger werd heb ik aan mijn sportinstructeur (fysiotherapeut) gevraagd of ik kon blijven lopen. Hij vertelde dat als je nog nooit had hardgelopen dat je dat dan beter nu niet ineens kon gaan doen. Maar als jij gewend bent om het te doen dan kan je daar gerust mee doorgaan.

Ik ga helaas niet meer hardlopen, heb zon last van mn borsten dat ik het een vervelend gevoel vind.....

Belangrijk is dat je veel drinkt en heel goed naar je lijf luistert.

Succes!

Groetjes,

Daatje

zoals is al zei: als je gewend bent om te rennen en je hebt er nog steeds fut voor dan moet je dat zeker doen. Je lichaam geeft het echt wel aan wanneer het niet meer gaat. Dit geven deskundige ook aan zoals je bij bovenstaande opmerkingen ziet staan.

Inge, Ik bedoelde het niet zo pinnig als het misschien overkwam. Ik geloof je verhaal ook wel, maar ik denk niet dat je zo zondermeer kunt zeggen dat dat lekken van het vruchtwater de oorzaak is van het hardlopen, ws speelde er al iets anders. Natuurlijk ben ik niet deskundig genoeg om daar over te oordelen, maar aangezien ik van hardlopers, vk, gyn en fysiotherapeuten alleen maar hoor dat het GEEN kwaad kan (als je het tenmisnte gewend bent om te rennen) denk ik niet dat je zo glashard op een forum kunt gaan roepen dat het zeker wel kwaad kan. Verder vind ik ook eigenlijk dat je dit soort vragen beter aan een deskundige kunt stellen en niet zomaar op een forum, want dan krijg je vaak van die uiteenlopende verhalen en dan weet je dus nog niks.

Dusse.....aan degene die de vraag stelde vraag het gewoon ff an je VK of gyn. Ik ben ook wel benieuwd wat die ervan zegt.

Hee Mirjam,

Daar heb je ook gelijk in en ik heb het ook niet zelf bedacht. De arts van die dame heeft het gezegd. Er was haar in eerste instantie door de vk ook verteld dat het geen kwaad kon aangezien ze heel regelmatig hardloopt maar nu het misging werd de link ineens wel gelegd en werd er duidelijk door de arts in het ziekenhuis verteld dat het een direct gevolg was van het hardlopen. Ik ben er niet het type naar die dit soort dingen zegt als ik niet zeker weet dat het van een arts afkomt. Mensen onnodig ongerust maken is niet mijn stijl zeg maar na 4 jaar forum.
gr.Ing

Terug
Bovenaan