A
Anoniem
Guest
Nicole, als je gewend bent aan hardlopen en je voelt je er nog goed bij, kun je best blijven lopen. Houd hierbij in de gaten dat je hartslag niet boven de 140 slagen per minuut komt voor de zuurstof van de baby. Uit onderzoek is gebleken dat 3 x per week 30 minuten duursport geen kwaad kan. Meer trainen is niet onderzocht, dus voor de zekerheid kun je het bij 3 x 30 minuten laten.
Hardlopen veroorzaakt wel een flinke schokbeweging waardoor de huid van je buik en borsten het zwaar te verduren kan krijgen. Is niet slecht voor je kindje, maar het kan wat lelijk uitpakken. Langer dan tot de zevende maand zou ik niet blijven lopen als ik jou was.
PS: Ik heb deze adviezen gekeregen van de bondsarts van de atletiekbond. Zie ook Atletiek Magazine pagina's Women Only
Hardlopen veroorzaakt wel een flinke schokbeweging waardoor de huid van je buik en borsten het zwaar te verduren kan krijgen. Is niet slecht voor je kindje, maar het kan wat lelijk uitpakken. Langer dan tot de zevende maand zou ik niet blijven lopen als ik jou was.
PS: Ik heb deze adviezen gekeregen van de bondsarts van de atletiekbond. Zie ook Atletiek Magazine pagina's Women Only