Haren een ander kleurtje?

A

Anoniem

Guest
Hoi !
Ik vroeg mij af of jullie je haar nog verven nu je zwanger bent.... of een spoelingkie?
Zo ja, bij de kapper of gewoon thuis?
Ik twijfel nl. of ik dit wel moet doen....
Groetjes, Nicole 16w3d

hallo

mijn kapper zei tegen mij dat het verstandig was dat je de 1e 12 weken van je zwangerschap niet je haar gaat kleuren, en toen ik rond de 14 weken zwanger was heb ik mijn haar geverfd!

en gewoon thuis!

je moest niet maandelijks je haren een ander een kleurtje geven, maar als je 1 a 2 x je haren verfd na je 12 weken is dat niet erg volgens mijn kapper!

groetjes Wilma

Hoi,

mijn verloskundige heeft mij verteld dat er wel geruchten zijn over eventueel gevaar bij het verven van je haar. Maar er is nog geen goed onderzoek gedaan. Dus eigenlijk blijft het bij geruchten..........
Ik verf mijn haar gewoon even niet. Maar mijn verf kleurtje  is bijna het zelfde als mijn eigen kleur ( maar dan natuurlijk met een mooi glansje....hihihi). Dus het valt bij mij niet heel erg op.

Een haarverf op basis van Henna kan wel, want dat is natuurlijk materiaal.
En in een spoelinkje  zitten volgens  mij ook niet zoveel schadelijke stoffen ..........
Volgens mij moet iedereen het voor zich zelf bekijken.

Ik ken ook vriendinnen die wel vaak het haar verfden tijdens de zwangerschap en de kindjes zijn allemaal gezond geboren...........

Groetjes Keita
19w

ik verf mijn haar al sinds mijn 15e maar in de huisverfpakjes zit slecht spul.
Daarom heb ik het voor een keer bij mijn kapper laten doen.
Zij hebben me verteld dat ze veel minder slechte verf gebruiken.

Ik heb mijn haar gewoon geverfd hoor.
Moet het deze week nog een x doen, net voor de bevalling.
Groetjes Rene 38+3

Hier nog even een stukje dat ik gekopieerd heb van de site van mijn verloskundigenpraktijk.

Groetjes Keita
19wkn

Kleurtje in je haar?

In de zwangerschap verandert je uiterlijk. Niet alleen je lijf, maar ook je gezicht, je haar en je teint. Veel vrouwen willen in de zwangerschap hun haar een lekker kleurtje geven. Is dat veilig?

Deze vraag is niet met een eenvoudig ‘ja’ of ‘nee’ te beantwoorden. Er is namelijk geen onderzoek gedaan naar effecten van haarverf of middelen om je haar te bleken op de gezondheid van moeder en kind.

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je het verven of bleken van je haar beter uitstellen tot na de eerste drie maanden van je zwangerschap. In de periode daarna raden we aan om het verven en bleken enigszins te beperken tot één keer per drie maanden. Als je je haar verft of bleekt, doe dat dan in een goed geventileerde ruimte, zodat de concentratie van vluchtige stoffen (bijvoorbeeld ammonia) zo laag mogelijk is.

Hallo !

Ik verf mijn haar gewoon hoor volgens mijn vk kan dat helemaal geen kwaad en volgens mijn zus (die kapster is) ook niet..dus  gewoon doen hoor .. je doet het toch niet elke week..  

groetjes

Hoi,
Ik heb voor de zekerheid een spoeling laten doen bij de kapper.
Vond het heerlijk het getut met mijn haar. En het kan geen kwaad.
Liefs melanie

Terug
Bovenaan