Haren knippen ervaring

[quote quote=10455603]Ik ben daar echt heel nuchter in, haren knippen moet nou eenmaal gebeuren. Bij een kinderkapper, gewone kapper.. maakt niet uit. Kies een kapper die je kent. Kindje op schoot of zelf in de stoel, en kijk maar hoe hij reageert. Soms vinden ze het direct leuk en prima en is afleiden helemaal nier nodig. Soms is het moeilijk voor ze en is afleiden met speelgoed of filmpje of op schoot nemen wel nodig. Maar hoe dan ook, het moet gewoon gebeuren. Ook als hij het niet leuk vindt. Net als nagels knippen. Jammer dan. Ik werk op een kinderdagverblijf en zo vaak komen kindjes met een half geknipt kapsel binnen omdat ‘het drama was bij de kapper’ en dan gaan mensen dus halverwege de knipbeurt weg. Dat lost echt niks op. Want dan moet je de week erna opnieuw en is de drama alleen maar erger. Uiteindelijk is het nog geen 10min werk, dus ook als je kindje het niet leuk vindt, tja.. dan is ’t maar even 10 minuten huilen. Gezien hij z’n haar wel ‘nodig’ heeft om in slaap te vallen, zou ik eerst eens een stukje eraf laten knippen en niet direct de tondeuse erop laten zetten. Gewoon een beetje korter en bijknippen zodat hij er nog wel aan kan friemelen om in slaap te vallen.[/quote]
vind je reactie wel een beetje kort door de bocht. bij mijn zoon van 1 is nu 1x zijn haar geknipt door een vriendin die hij vaak ziet. Zij heeft een kappersopleiding gedaan, maar momenteel werkt ze niet. mijn zoon vond het zo erg dat hij zichzelf een bloedlip heeft gebeten. zo overstuur was hij. Ik heb uiteindelijk zijn hoofd vast moeten houden, omdat ik hem idd niet met een half kapsel wilden laten lopen. Maar mijn vriendin zei toen wel als dit bij de kapper was gebeurd, ik was weggestuurd omdat hij zo overstuur was. Dus je klanten (ouders van de kinderen op je werk) zo veroordelen vind ik niet heel erg netjes van je.
 
Terug
Bovenaan