haren wassen

Mijn dochter is 2 jaar en en 3 maanden. Haren wassen is een probleem. Zodra ze in bad gaat, zegt ze al dat haar haren niet gewassen mogen worden. We hebben het nu teruggebracht naar 1x per week. Zodra ze door heeft dat ik haar haren ga wassen, klimt ze al uit bad. Met de gieter hebben we al geprobeerd, met de doucheslang, met een bakje, met een washandje voor de oogjes. Niets helpt. Graag tips om het wat makkelijker te maken, en vooral voor haar leuk.
 
Mijn zoontje van 2,5 heeft hetzelfde probleem. Hij raakt in paniek als zijn haren gewassen moeten worden, gaat heel hard huilen en probeert weg te kruipen. Een washandje voor de ogen en omhoog kijken helpt niet. Wie heeft een goede tip?
 
Mijn zoontje van 2,5 heeft hetzelfde probleem. Hij raakt in paniek als zijn haren gewassen moeten worden, gaat heel hard huilen en probeert weg te kruipen. Een washandje voor de ogen en omhoog kijken helpt niet. Wie heeft een goede tip?
 
Het is een fase, makkelijk gezegd, ik weet het.... maar mijn twee oudste dochters (6 en 3) hebben het allebei gehad. De eerste wat langer dan de tweede (want die zag de oudste er helemaal geen problemen over maken), maar toch een drama. Wij hebben toen harenwassen ook teruggeschroefd naar 1x per week. Heb nog speciale shampoo gehaald zonder parfum (zwitsal ed. prikt toch in de oogjes, al zeggen ze van niet)
Dat hielp iets, maar het ging ze eigenlijk niet over het haren wassen zelf... maar puur een fase waar ze doorheen gaan. (ik wil dat niet....). Wij hebben gewoon doorgezet en op een gegeven moment werd het weer gewoon. Zonder waarschuwing, zonder speciale foefjes.... alleen omhoog kijken en washand er eventueel boven....en plotseling geen drama meer!
Succes
 
Mn dochter van toen 2 jaar vond haren wassen ook helemaal nix.   Het was echt een drama in bad.

Dus heb ik en haar vader iets bedacht namelijk: dat ze samen met haar babyborn  in bad gaan of onder de douche. en als eeste mag ze haar baby wassen en dan zijn hoofd met shampoo. Later ook afspoelen en afdrogen.en daarna is het haar beurt en mag de baby  haar  haartjes wassen.
Dat vond mn dochter wel 'leuk'

Met onze andere dochter hebben we het anders aangepakt.
Ik zette haar voor de speigel en laat haar zien wat we allemaal kunnen doen met de haartjes die vol zitten met shampoo. Dus stekels maken en allemaal gekke dingen. en later ook afspoelen

Groetjes
Lina
 
quote: noortje2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2005 18:16:11'));


Mn dochter van toen 2 jaar vond haren wassen ook helemaal nix.   Het was echt een drama in bad.

Dus heb ik en haar vader iets bedacht namelijk: dat ze samen met haar babyborn  in bad gaan of onder de douche. en als eeste mag ze haar baby wassen en dan zijn hoofd met shampoo. Later ook afspoelen en afdrogen.en daarna is het haar beurt en mag de baby  haar  haartjes wassen.
Dat vond mn dochter wel 'leuk'

Met onze andere dochter hebben we het anders aangepakt.
Ik zette haar voor de speigel en laat haar zien wat we allemaal kunnen doen met de haartjes die vol zitten met shampoo. Dus stekels maken en allemaal gekke dingen. en later ook afspoelen

Groetjes
Lina




 
Ik doe de kids vaak samen onder de douche. Ze gaan dan vaak samen gek doen. Vaak gaan ze languit in de douchebak liggen en mag ik ze omstebeurt afspoelen, dus eerst voetje, dan benen, enz. Nou had ik Anouk pas alleen onder de douche en na d'r haren inzepen ging ze dus liggen. (op haar rug) En wonder boven wonder mocht ik haar haren uitspoelen. Dit ging zonder huilen, omdat er geen water in haar gezicht liep (moest het wel heel voorzichtig doen, maar toch )sinds dien spoel ik haar haren als ze languit in de bak ligt en het gaat geweldig!!

Misschien dus een tip ?!?

Groetjes Brenda
 
Ja, hoera, we hebben de oplossing! Bij de Maminette hebben we een flexibel soort zonneklepje gekocht waardoor er geen shampoo en water in de oogjes kan komen. Het is een soort rubber ring die heel flexibel om het hoofdje past en waar je de haartjes even door haalt naar boven toe. Onze 2 zijn er heel blij mee (en papa en mama nog blijer!).
Beetje vage omschrijving, maar als je het ziet weet je het wel. Het lag bij de afdeling veiligheidsdingen (tafelhoekjesbeschermers enzo).
 
Terug
Bovenaan