haring wel of niet

hoi iedereen

ik had gister de verloskundige praktijk gezien op tv. daar was een verloskundige die een rauwe haring (maatje) met uitjes naar binnen werkte. toen zei hij: dat zouden veel meer zwangere vrouwen moeten doen, dat is heel gezond voor de baby.
nu brak mijn klomp. ik zit al die tijd geen haring te eten (terwijl ik er zo verzot op ben) omdat ik dacht dat rauw slecht was.
hebben jullie het wel eens gegeten? ik weet het nu helemaal niet meer.
groetjes
 
Het is een beetje krom vind ik. Je mag namelijk geen rauwe vis maar een haring mag wel mits hij vers is. Ik heb dus al genoten van een haring, er schijnen veel proteïne in te zitten.
Gewoon doen dus...

Liefs Sas
 
Ik heb veel zwangerschapsboeken en daar staat allemaal in dat het goed voor je is. In het kookboek van ouders van nu voor zwangeren staat ook dat het goed is.
 
normaal is het goed, maar nu je zwanger bent kun je het beter laten staan....
en zeker als je denkt aan die kleine hummel in je buik, laat toch staan, die par maanden kom je ook wel overheen
 
Haring mag gewoon hoor... inderdaad graag wel vers..
Er kan wel listeria bacterie op voorkomen maar in de mate waarin dit mogelijk is kan het het kindje niet bereiken..
Haring en vette vis als bijv. makreel is juist goed voor de groei van je kindje..

En natuurlijk zal ook in deze gevallen de uitspraak overdaad schaadt van toepassing zijn maar is dat niet met alles...

Allemaal pleziere zwangerschap gewenst! met of zonder haring!
 
Ik heb 4 weken terug een haring op de markt gegeten...in een impuls, er helemaal niet bij nagedacht dat het rauw is!
Wel donders lekker en ik denk dat af en toe geen kwaad kan hoor! Als zwangere moet je ook weer niet te gespannen met al die voorschriften omgaan. Als God het wil komt je kindje toch wel gezond ter wereld.
Geniet vooral van je zwangerschap!!!!
 
Terug
Bovenaan