Haring

Misschien stomme vraag maar mag je dit nou wel of niet eten ? De een zegt van niet de andere wel. Sommige zeggen rauwe vis mag wel. Ik weet het niet meer.
Ben er niet echt gek op maar tijdens me 1e zwangerschap had ik vaak zin in dingen die ik niet mocht (at ze dan ook niet). Ik hoop dat jullie het weten!


Gr. Nancy
 
goeie vraag...ben ik ook benieuwd naar..
ik eet wel haring nu ik zwanger ben maar dat heb ik altijd gedaan...mijn schoonmoeder zegt dat dat gewoon mag, het is weer een ander soort vis dan de rauwe vis waar men het over heeft
misschien omdat heze in het"zuur"gelegen heeft?
in   ieder geval weet ik wel dat het zowieso beter is om vis echt bij de betere visboer te kopen ipv bij een markt...nou ben benieuwd naar andere reacties
groetjes san
 
Hallo,
Mijn verloskundige en huisarts hebben me ten strengste verboden om haring te eten! Nu eet ik dat gelukkig toch nooit maar ik ben wel gek op zalm en dat was zelfs niet goed, uiteraard wel alle gebakken vis maar geen gerookte zalm en haring. Ik vind ook dat het erg onduidelijk allemaal is maar je baby schijnt niet bestand te zijn tegen bepaalde bacterien waar we zelf wel tegen kunnen.
Groetjes diana
 
ja je kunt wel eens gelijk heben , heb net ff op internet gekeken en het   wordt wel afgeraden...laat nu toch maar die haring staan..
sorry voor de verkeerde info, wel is het zo dat als je eens een harinkje eet er niet gelijk een man overboord is
groetjes san
 
Hi,

Je kan gewoon Haring eten hoor. Als je op internet zoekt zal je zien dat het helemaal geen kwaad kan. Ook heb ik iets van 6 zwangerschapsboeken thuis en haring mag je gewoon eten. Het is zelfs goed voor de hersenontwikkeling van je baby in de laatste maanden. Wat je niet mag eten is vacuumverpakte zalm en paling vanwege een bepaalde bacterie die daar in kan zitten. Verse zalm en paling mag weer wel.

Gr. Kim
 
Hallo,

Ik ben een echte sushi liefhebber dus had ik mijn vk gevraagd of rauwe vis mocht.
Volgens haar kon het geen kwaad, maar ik moest er wel zeker van zijn dat de vis vers was.
Nou is dat heel moeilijk te controleren natuurlijk. Het schijnt trouwens goed voor jou en de baby te zijn. Er zitten bepaalde vetten in ofzo.
 
Die vetten waar men het over heeft zijn omega-3 vetzuren en die zitten vooral in vette vis. Zalm, makreel, paling  en haring dus. Dit is vooral goed voor de hersenontwikkeling in de laatste maanden.
Ik moet zeggen dat ik wel zure haring eet maar geen rauwe vis. Echt verse vis is hier in Nederland niet meer te krijgen. Alles heeft al een week op zee in het ijs gelegen. Ik eet daarom geen sushi. Haring is denk ik nog de meest verse vis maar dat lust ik niet dus heb me er eigenlijk nooit in verdiept.
 
Terug
Bovenaan