hartig op brood

Mijn dochter lust geen kaas, dus dat geef ik nooit. Smeerkaas heeft ze nooit lekker gevonden en smeerworst wil ze sinds kort ook niet meer. Dingen die los op brood liggen eet ze er inderdaad ook eerst af.
Ik geef gewoon appelstroop, jam of pindakaas, dat gaat er wel in. En soms chocoladepasta.
 
dat vindt esmee dus ook lekker. alleen dat likt ze ervan af met als gevolg dat de boterhammetjes grotendeels blijven liggen.
ook eet ze tegenwoordig de korstjes niet meer. iemand een tip hoe we haar dat weer kunnen laten eten?
 
Hoe gaat het met haar gezondheid? Onze zoon heeft ook een paar dagen geen korstjes willen eten, maar die had ook een keelontsteking. Als kindjes veel hoesten/verkouden zijn, dan worden de keelamandelen groter, waardoor de keeldoorgang wat nauwer wordt. Het kan dan moeilijker zijn om de korstjes door te slikken. Ik zou zeggen eerst de korstjes geven en dan de rest (of om en om).
Succes ermee, ik heb gelukkig een gemakkelijke eter. Alleen aan de 300 ml zuivel per dag kom ik niet. Bij de boterham 'smorgens en 's middags haal ik meestal totaal 100 en zuivel na het eten 100 haal ik wel. Maar goed... Hij groeit goed en is gezond, dus zal wel goed zijn
 
Hier worden de korstjes niet gegeten als er tanden en kiezen aankomen. En idd met keelpijn ook niet.
Nu is hij bijna 2.5 en met zijn laatste kiezen bezig en laat weer regelmatig de korstjes liggen. Hij wijst ook aan; daar pijn mama..dus ik doe er niet moeilijk over. Komt vanzelf weer, hoe meer aandacht je eraan geeft dan pas wordt het echt een issue!
Wel kun je de stukjes met korst een stukje kleiner snijden dan normaal zodat ze toch een beetje makkelijker te kauwen zijn.
 
Terug
Bovenaan