Hartje gestopt

Allereerst heel veel sterkte! 
Twee jaar geleden zaten wij in hetzelfde schuitje. Ik heb toen het vruchtje nooit gezien, alleen veel bloedstolsels. Later een curretage gehad en daarbij ook niks gezien. 
Dus zoals ElsieJoy aangeeft, ga er niet zomaar vanuit dat je het kan opvangen/zien. 

 
Allereerst heel veel sterkte.
Ik heb afgelopen juni hetzelfde meegemaakt. Het hartje was gestopt met 9+1 weken.

Wat anderen ook zeggen, hou nog even rekening met het feit dat je het misschien niet te zien krijgt als er een curettage nodig is.

Ik heb 2 weken gewacht en toen kwam het vruchtje gelukkig vanzelf los. Ik was net iets te laat met het opvangen omdat het uiteindelijk best snel ging maar ik heb het erna uit de wc gevist. Ik wilde het namelijk ook niet doorspoelen.

Ik vond het heel bizar en mooi tegelijk om het te zien. Echt alles zit erop en eraan. Ik heb foto's genomen ervan. Mocht je het dan nog terug willen zien, heb je ieder geval die mogelijkheid.

Je hebt ook een site als je zoekt op watermethode en daarop zie je foto's. Dan weet je wat je kan verwachten. Dat heeft mij toen wel geholpen.

Bij mij zat er nog wel een soort vlies omheen en wist ik eerst dus ook niet of dat het was. Ik heb de verloskundige gebeld en die is gekomen. Zij heeft het toen voor ons open gemaakt en daarin zat ons kindje.
Hierna hebben we het in een bakje met koud water gelegd. We hebben het enkele dagen bewaard in de koelkast en uiteindelijk in een kistje begraven.

Ik heb uiteindelijk dit kistje gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl/p/rader-design-stories-beschermengel-angel-to-go/9200000132542571/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik wens je heel veel sterkte!!
 
Bij mij zette de miskraam trouwens in eerste instantie met medicatie ook niet goed door. Ik heb bij mezelf daarom na een paar dagen een orgasme opgewekt wat vrij pijnlijk was (vanwege samentrekken baarmoeder) maar waardoor de miskraam wel compleet werd…. (Een beetje gek om te zeggen misschien…)…

Het is ook vreselijk verdrietig wat je meemaakt en ik wens je er heel veel sterkte mee!!
 
Na wat de andere dames gezegd hebben wil ik nog een tip meegeven voor later. Een tip die ik zelf ook kreeg en die mij heel dierbaar is;
Geef dit kindje een naam. Dat maakt erover praten met je partner zoveel makkelijker.

De vruchtjes die wij verloren zijn(3 helaas, waarvan 1 van een tweeling en zijn broer nu in mijn armen ligt) hebben ook namen gekregen. Niemand weet de namen, alleen wij en dat maakt praten samen zoveel makkelijker en liefdevoller.

Sterkte!
 
Wees er niet bang voor, je moederhart zorgt ervoor dat je het niet eng vindt maar dat het eigenlijk mooi is. Ik ben een vruchtje met 8,5 week verloren. Heb er (in het water) eindeloos naar gekeken en vond het heel mooi. Toen samen met m’n man in het bos begraven en viooltjes erbij gepland. In de tuin dezelfde viooltjes, dus als verwijzing er naar. Er is geen goed en fout, doe wat je hart je ingeeft. Veel sterkte!!!!
 
Terug
Bovenaan