hartje klopt!

Vandaag de eerste echo gehad. En jah hoor het hartje klopte jeetje wat bijzonder was dat zeg! Ik ben nu 7,3 weken. mijn gyn vertelde mij dat ik 2 juni uitgerekend ben maar als ik zo tel ben ik 31 mei uitgerekend. Op de echo foto staat ook 7,3 weken en geen 7,1 weken. Nu weet ik nog niet wanneer mijn uitgerekende datum is.
 
Gefeliciteerd!! Wat bijzonder he? Dat je het hartje al ziet kloppen terwijl het nog maar zooooo klein is....

Ik ben vandaag precies 7 weken en uitgerekend op 3 juni. Zou dus zeggen dat jij dan inderdaad de 31ste bent uitgerekend. Maar hoe lang was je cyclus? Als die langer was dan 28 dagen kan het wel kloppen dat je de 2e bent uitgerekend, de bevruchting zal dan ook later hebben plaatsgevondn. Je moet dan eigenlijk niet tellen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Als het verschil te groot is, passen ze het meestal aan bij je 12 weken echo (heb ik me laten vertellen).

Maar ja, wat maakt het eigenlijk uit toch? Behalve dat je nu voor een lastige keuze staat....het mei forum....? Of toch het juni forum? haha.... De laatste is eindelijk in de lucht! Dus gezellig, kom erbij. Die datum, die komt vanzelf wel joh, geniet er lekker van.
 
goh wat leuk dat je beetje hetzelfde bent als ik. Mijn cyclus was 31 dagen dus aan mijn cyclus klopt 2 juni wel weer. Maar goed aan de meeting dus weer niet scheelt maar 2 dagen ma goed. Wel irritant vind ik dat nu want nu weet ik niet idd welke forum ik ga zitten haha sluit me maar aan in juni. Gezellig. Is dit bij jou ook de eerste? Heb jij al een echo gehad? Het was echt heel bijzonder dat hartje heb 3 fototjes mee :)
Hou maar 2 juni aan ofzo.. misschien veranderd het nog met de volgende echo moet nu maandag de verloskundige bellen. Dus kan over 3 weken ofzo weer een echo krijgen hihi.

 
Hoi,

Ja joh die metingen...bij mij komt dat ook niet overeen. Ik zou een cyclus hebben van 33 dagen (heb ovulatietest gebruikt) en dan ben ik 8 juni uitgerekend. Maar de meting gaf aan dat ik 6,3 week was terwijl ik dus ten tijde van de echo nog maar 6 weken was...? Ik zie het wel hoor, ben al lang blij als alles bij de volgende echo nog goed is.
Oh, heb m'n 1e echo dus al gehad...haha. Was afgelopen dinsdag, vond het echt super!! Heb alleen maar 1 fotootje gekregen:-( Ik was heel onzeker, voelde aan van alles dat het foute boel was en barstte dus ook in tranen uit toen de VK (voor m'n gevoel na uren zoeken:)) zei dat het hartje klopte. We zijn bijna anderhalf jaar bezig, heb in maart een miskraam gehad dus ben redelijk bezorgd nu:) De eerste 2 dagen na de echo ging prima maar nu moet ik me inhouden om de 2e echo toch niet te vervroegen... Pfff....3 november klinkt nog zooooo ver weg. Wat zou zo'n apparaat kosten, schaf ik er zelf wel 1 aan...haha

Jij zal ongeveer rond dezelfde datum mogen denk ik. Hoe voel je je verder? Ik behalve veel moeheid en 'buien' wel oké...
 
fijn he, dat je het hartje hebt zien kloppen.
Ik zou de meting van de verloskundige aanhouden, de meeste kinderen worden toch niet op de uitgerekende datum geboren, het is maar een richtlijn.
 
Wij waren ook 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. liep al een half jaar bij de gyn. Dus clomid geslikt en had 3 sept een hsg waaruit bleek dat 1 eileider verstopt zat. Dus wij en onze gyn begreep het ook al niet dat we zwanger zijn haha. Maar een mooie verrassing op mijn verjaardag was ik overtijd. Bij mij zag ze meteen het hartje kloppen. Ik weer niet natuurlijk dus werd al half hysterisch :S ik zie het niet ik zie niks:p haha me vriend zag het al meteen ze wees het meteen aan en zette het geluid aan. Goh bijzonder hoor. Alles zag er goed uit zei ze. Ik voel me erg goed niet misselijk wel pijnlijke borsten, moe, snauwerig, veel plassen, tsja het mag wel zo blijven eigenlijk hihi.
Ik ga maandag even bellen als ik weer voor een echo moet maar dan bij de verloskundige.
 
Gefeliciteerd.Wat een geruststelling is dat hè als je het hartje ziet kloppen.Wij hebben afgelopen maandag eerste echo gehad.Ben vandaag 7wk en 1dag en ik ben 2juni uitgerekend.Dan zou jij inderdaad 2dg eerder uitgerekend moeten zijn,maar wat andere meiden ook al zeggen.Hou je niet vast aan de betekening.Je bevalt bijna nooit op uitgerekende datum.
Gr. Suusje
 
Gefeliciteerd! Voor de uitgerekende datum houden ze je eerste dag van je laatste menstruatie aan, als je een regelmatige cyclus hebt.
Pas als je rond de twee weken verschil hebt bij een echo gaan ze de uitgerekende datum aanpassen. Een meetfoutje van een mm is zo gemaakt en dat scheelt zo een dag of wat. Daarnaast is het een gemiddelde groei en kan jouw kindje iets groter of kleiner zijn, of net een groeispeurt hebben gehad.
Dit is vooral later in de zwangerschap, met de 20 weken echo. Zo vroeg zijn het meestal meetfoutjes van een mm die verschil uit maken.
 
Terug
Bovenaan