hartje luisteren...

Wij zijn nu 10 weken en 4 dagen zwanger van onze eerste spruit!

We mogen volgende week al naar het hartje luisteren... Dan ben ik precies 11 weken en 4 dagen. Maar nou vraag ik me af, kun je dan al het hartje luisteren? ik dacht namelijk altijd dat dat pas kon na 12 weken?!

We hebben onze twee echo's al gehad. Die zagen er prima uit! Alleen blijf ik een klein beetje die onzekerheid bij me houden. Dit omdat ik 4 jr. geleden een mk gehad heb. Ik vind het daarom nu wel erg jammer dat we onze mini pas weer kunnen bewonderen met de 20 weken echo! Heb de verloskundige gevraagt of we nog een echo krijgen. maar dit is niet het geval :-( ze zei: als je het hartje hebt gehoord, dan weet je ook dat het goed zit!

dat is misschien ook wel zo... maar toch blijft het zo spannend!

Ik hoop zo dat we het hartje dan kunnen horen. anders zou ik helemaal in de stress schieten!

xx
 
Hallo dromertje.

Ik was ook 11 wk en een paar dagen toen ze t hartje voor het eerst gingen luisteren. Het kan wel dat t even duurt voordat ze hem kunnen vinden. Bij mij duurde t 20 min pffff dat was zenuwslopend maar uiteindelijk liet de kleine zich goed horen. Dus met 11 wk 4 dgn kan je t horen maar schrik dus niet als het even duurt. En een tip ik heb toen ik de tweede x mocht voor t hartje luisteren het op mijn tel opgenomen zo kan ik elke dag even luisteren. Veel plezier met t hartje luisteren.

Liefs tamjo
 
dan pas !!!
bij mijn verloskundige checken ze elke keer het hartje. Je heb met +/- 8 weken eerste afspraak, dan is de kans dat je het hartje hoort nog zo klein dat ze het eigenlijk niet proberen tenzij er een reden voor is. Bij 10 weken krijg je eerste echo en dan laten ze meteen het hartje horen. Met een echo is het makkelijker dan met een dopler.
Jij hebt al 2 echo's gehad....dan moeten ze toch het hartje al laten horen ????

Maar verheug je er niet te veel op....Bij mij ging het de eerste keren ook mis. met de dopler wilde het niet echt lukken. De kleine verstopte zich achter het schaambeen waardoor het niet te horen was. Helaas.

Maar een lang verhaal kort :
het hartje klopt vanaf 7 weken en normaal kan je met 8 weken het horen.
 
Bij mij konden ze het hartje ook niet horen met 14 weken, daarna met 16 weken weer bij de VK dat ze het niet konden horen en een uur erna zat ik in het ziekenhuis om het daar te bekijken. Was niets aan de hand alleen de vk kon het gewoon niet vinden, stomme tut, zit je dan in de stress.

Hartje is nu wel duidelijk hoorbaar bij elk bezoek aan de vk en dat zou ze ook moeten laten horen.
Momenteel 33 weken zwanger van nr 4.

En is dan echt verschil in het aantal echo`s zeg, sinds de 20 weken echo al weer 3 achter de rug. (en daarvoor dus ook al 2 of 3)
 
bedankt voor jullie reactie's.
tot nu toe gaat alles nog prima... dus neem aan dat ons kleintje het ook nog goed doet. ik kan niks anders dan afwachten!

het is indd raar dat sommigen wel meerdere echo's krijgen dan de ander. ik hou jullie op de hoogte!

xx
 
hoi hoi,

wij zijn nu 13 weken zwanger, en hebben 1 echo gehad.
en ook bij de vk pas 1 keer op hartje jacht geweest, met 11 weken
Het duurde even voor we wat hoorden omdat mijn darmen voor mijn baarmoeder liggen.
Die darmen hoorden we overigens wel heeeeeel goed hahahaha.
ik hoop dat je straks lekker duidelijk een hartje hoort. ik vond het klinken als een galoperend paard, zo snel. jeetje
 
hoooi,
bij alledrie mijn zwangerschappen heb ik het hartje alle drie de keren al heel vroeg gehoord, al rond de 7 / 8 weken, vanwege vroegtijdige echo's.........
liefs!
 
@ jeanine Het hartje klopt al vanaf zes weken, althans ik kreeg een echo met 6 weken en toen was ik echt net zes wk zwanger en toen klopte het al. En idd bij elke bezoek dat ik nu kom checken ze het hartje.

@ dromertje, ik heb ook pas twee echo's gehad hoor waarvan de eerste eigenlijk nog niet eens de bedoeling was.
En daarbij ik moet naar een speciaal echo centrum waar ze de echo's maken want dan doen ze bij mijn vk niet op de praktijk. Ligt ook aan de praktijk volgens mij hoor maar het is echt niet standard dat je elke x een echo krijgt.

Gr Tamjo
 
Terug
Bovenaan