Hartkloppingen, iemand wakker?

<p style="text-align: left;">Hallo mama's</p><p>Ik heb sinds drie dagen enorme hartkloppingen.. zoals volgt</p><p>Ik voel niks en dan ineens 4 a 5 keer hart in me borst keel of hoofd.</p><p>Heb het even zo gelaten maar begin me nu zorgen te maken. Ik kan er niet van slapen en heb het idee alsof ik soms na lucht moet happen.</p><p>Man en dochter slapen dus wil niet voor niks de huisattspost bellen</p><p>Is iemand bekend?</p><p> </p><p>Liefs </p>

Hoi.
Vervelend zeg! Ik had het al voor mijn zwangerschap, dus ik weet hoe vervelend het is. Je lichaam is hard aan het werk en het hart moet extra bloed pompen. Daar kun je hartkloppingen van krijgen. Het kan ook komen door vermoeidheid en stress. Hoe moeilijk het ook is, probeer rustig te blijven en goed door je neus in te ademen en door je mond uit te ademen. Als je geen pijn op je borst hebt en geen extra pijn bij inademen, dan is het gelukkig onschuldig. Ik ben zwanger van een tweeling en mijn lichaam is zo hard aan het werk, dat ik erg moe ben en net als jij mijn hart een paar keer achter elkaar voel bonken. Vooral het idee dat je naar adem moet happen is eng vind ik. Bel evt wel gewoon de HAP. Ik heb daar ook vaak gezeten. Na afloop was ik wel gerustgesteld. 
Succes! 

Ja ik heb dat ook tijdens mijn 3 zwangerschappen gehad, hoort erbij en is niet erg. Mijn gyn deed er niks aan, tuurlijk wel de bloeddruk in de gaten houden.
Bij onrust gewoon naar een arts gaan  hoor!

Ik kan niet lezen hoeveel weken je bent maar mijn ervaring:

in het begin van de zwangerschap reageerde mijn hart opgejaagd van de hormonen. Extra slagen, overslagen of snel een stevige hartslag.
ik heb koffie, chocolade, veel suikers en zware koolhydraten wat geminderd/verwijderd en ben minimaal 2 liter water gaan drinken per dag. In combinatie met rustiger aan doen en de juiste ademhaling ging het helemaal weg.

zodra ik een van deze punten: voeding/belasting/ademhaling niet in de gaten hield kwam het terug vooral na het eten en in de nacht. Week 29 tm 34 was het pittigst met de overslagen en kloppingen maar dat hoort er helemaal bij door al het extra bloed wat je rondpompt en je nog niet met verlof bent.

rust, drink, haal adem en als je echt duizelig wordt/kortademig wordt trek even aan de bel. Verloskundige en cardioloog hebben mij beide verzekerd dat het volkomen normaal is!

Ik ben er ook bekend mee. Rustig blijven en rust nemen helpt mij. Het advies was zolang het niet voelt als of er een olifant op je borst zit dan is het normaal. En hoort het erbij.. ik ben er inmiddels aangewend. 

FietjePietje ik ben 27 weken zwanger bij mijn eerste ook gehad en toen 24 uur in de gaten gehouden. Het gaat gelukkig weer. Kreeg spontaan bloedneuzen erbij vanacht haha.
Heb helaas veel stress dus zal wel een rol spelen. Bedankt dames !

Liefs 

Ook ik had gisterochtend hartkloppingen (7+2). Ik was dorstig en waarschijnlijk was m'n hart aan het zoeken naar een ritme doordat de bloeddruk langzaam aan het dalen is en ik te weinig had gedronken. Ik ben rustig gaan zitten, heb een paar glazen en wat zout genomen en na een uurtje was het weg. Ik ga er voortaan beter op letten dat ik voldoende water en zout neem en niet te snel actief wordt na wakker worden.

Normaal klopt ons hart netjes vanuit de sinusknoop.
Waarschijnlijk heb je last van een zogehete VES/PVC een slag die vanuit de kamer komt ipv uit je sinusknoop.
Helaas ervarings deskundige want ik heb ze ook, al heel lang en veel en ook voor me zwangerschap.
Ze zijn onschuldig maar wel irritant.

Terug
Bovenaan