Hartkloppingen

<p>Hi allemaal, </p><p> </p><p>Sinds een aantal dagen heb ik last van hartkloppingen. Ik doe rustig aan gewoon als ik op kantoor zit of loop voel ik dat mijn hart sneller klopt ofzo, heel vreemd. Ik ben pas 8 weken zwanger. Iemand hier ook ervaringen mee en is dit normaal ?</p><p>Liefs</p>

Hey hoi!
Ik heb in mijn eerste zwangerschap last gehad van hartkloppingen, maar pas rind een weekje of 20.
8 weken lijkt mij wat vroeg hier voor, maar aan de andere kant het is ook niet niks. Je bent zwanger! Niet zo gek dat je lijf zo af en toe iets heeft van; ho! Rustig aan!
Als je het niet vertrouwd bel alsjeblieft de huisarts en/of verloskundige. Zij kunnen hier vast iets mee..
Groetjes Siska.

Ik had het ook maar rond een week of 15, ook een te hoge bloeddruk. Heb nu medicijnen en er nauwelijks last van. Ik zou even huisarts of verloskundige bellen.

Ik heb het ook vanaf een week of 8 a 10.. Ook meteen buiten adem als ik alleen al iets te drinken wou gaan pakken, ben daar ook ontzettend duizelig bij. bloeddruk is goed.
Verloskundige gaf aan dat het kan komen doordat je hart 40% harder moet werken en meer bloed moet rond pompen. Enige wat je kunt doen is zorgen dat je voldoende zout binnen krijgt, en rustig aan doen.
Gr wendy

Ik heb het van tijd tot tijd ook, het begon al voor ik de 10 weken had bereikt. Het is ook niet zo gek, je lichaam maakt extra bloed aan en dat moet allemaal rondgepompt worden. Las in verschillende apps dat het vaak voorkomt...

Ik heb het ook af en toe, dat mijn hart ineens tekeer gaat om niks. En dan trekt het weer weg. Het zal er wel bijhoren..

Blij dat ik niet de enige ben. Soms heb ik er meer last van dan andere keren. Ik ga het toch even bespreken met de verloskundige die zie ik over een paar weken weer. Of is het beter om dit eerder te vragen?

Terug
Bovenaan