Hartkloppingen

Ik zou even bellen, dan hoor je vanzelf of je even langs moet.
Blijf er maar niet mee doorlopen, voor het zelfde geld is het hoge bloeddruk.
Pas goed op jezelf!
Groetjes Siska.

Ik heb dit ook gehad met een week of 10, 11. In combinatie met hartoverslagen, soms wel iedere 30 seconden sloeg ie wat later, waardoor het lijkt alsof je hart een keer overslaat. 
Aangezien ik in het buitenland was, heb ik telefonisch contact gehad met huisarts. Zij gaf aan dat het hart inderdaad gewoon harder moet werken, je lichaam veranderd sterk en je krijgt meer bloed. Als je er op gaat letten en er onzeker van wordt, kan dat weer stress veroorzaken. En misschien onbewust raar gaan ademen. Dat kan het weer verergeren. Dus dan kom je in een soort vicieuze cirkel. 
Het bespreken alleen al stelde mij erg gerust. En na een paar dagen proberen er niet teveel aandacht aan te besteden en rustig aan te doen werd het minder en ging het zelfs helemaal weg. Dus ik zou zeker adviseren even contact op te nemen met verloskundige en of huisarts, al is het alleen maar voor je eigen geruststelling. En dan hoor je vanzelf of ze je even willen zien! 

Ik heb het juist ook in het begin van de zwangerschap gehad. Vanaf een week of 12-14 werd dit minder. Nu ben ik 28 weken en hier geen last meer van. 

Ik heb er ook last van hoor, al vanaf week 7 vooral savonds hoge hartslag.  Gisteravond ook last van gehad kreeg het er zelfs benauwd van. Nu 9+3

Terug
Bovenaan