hartslag baby

Vincy waarom ga je niet naar een pretecho bureau daar zien ze het gelijk en zo niet mag je een paar dagen later terugkomen. Hoef je allemaal niets meer te bedenken want dat zijn echt allemaal fabeltjes een echo dat is echt en dan zien ze het gelijk. Toen ik belde kon ik dezelfde dag nog terecht. Je kunt al voor een redelijk bedrag een echo doen en dan weet je het gewoon.

Een lage hartslag duidt op een jongen (tot 140), een hogere hartslag (140-160) op een meisje. Wij hebben 3 kleintjes gekregen, 2 meiden en een jongen en die van de jongen was inderdaad wel iets lager dan die van de meiden. Maar absoluut gezien hoger dan de "grens" van 140. Enige zekerheid heb je pas bij de echo, echte zekerheid als het geboren wordt!

Overigens, hartslagen tot 180 zijn "normaal". Ik heb bij mijn derde zwangerschap veel aan het CTG gelegen omdat de baby een hoge hartslag had. Tot 180 basisfrequentie (uitschieters daargelaten) was goed, daarboven echt te hoog. Uiteindelijk bleek er niets mis met onze kleine meid, onrijpheid van het hartje. Na de bevalling klopte het gewoon normaal zoals de gynaecoloog al voorspeld had.

Terug
Bovenaan