Hazenslaapjes doorbreken. Tips?

<p>Mijn zoon doet alleen maar hazenslaapjes. Iemand hier ervaring mee, en is er een manier om deze te doorbreken? Na 30 minuten slapen is hij namelijk wel nog vermoeid en is huilerig. Hij valt nu vaak half uurtje/ uurtje daarna alsnog in slaap in de draagzak of in mijn armen. </p>

Ik legde mijn zoontje eigenlijk al bijna vanaf zijn geboorte in zijn bedje te slapen overdag. Hij wordt dan ook wel om het half uur/drie kwartier wakker, maar ik laat hem dan liggen. Meestal valt hij dan vanzelf weer in slaap. Als hij dan na 15min ofzo nog niet weer in slaap is gevallen dan haal ik hem er wel uit. 

Hoe oud is je kindje?
Bij ons hielp het door langere wakkertijden aan te houden. Kort slapen betekent vaak ook snel moe en dan blijf je in het ritme van korte slaapjes en kort wakker zijn hangen. Dit kan je doorbreken door ik elk geval na het starten van de dag je kindje na 90 of 120 minuten weer in bed te leggen, afhankelijk van de leeftijd. 
De droomritme wakkertijden werken hier tot nu toe (ruim 9 maanden) heel goed.
Succes!

Ik heb dit precies ook. Ik probeer hem nu 5 min te laten huilen, maar na 1 of 2 hazenslaapjes werkt dat niet meer en kan ik bezig blijven tot de volgende voeding... ben dus ook op zoek naar een oplossing.

baker jij je baby in? Zo niet, zou ik dat eens proberen!

Hier ook goede ervaringen met inbakeren. Ik vond het er wel beetje zielig uit zien, maar als je ziet hoe rustig hij nu slaapt. 

Mijn baby van een maand doet ook hazen slaapjes. Helemaal als hij onrustig is wordt hij snel wakker. Ik ben dit ook aan het doorbreken en probeer hem zoveel mogelijk ontspanning op te zoeken voor hem. Dus als hij niet meer terug wil slapen dan draagzak of wandelen. Of gewoon lekker bij je houden. kost wel moeite maar hierdoor slaapt hij wel 3 uur soms 4 uur terwijl het normaal 15 minuten was. Als dit een tijd goed gaat heeft hij dit ritme en kan hij hopelijk ook zelf zolang slapen. En hem wakker in bed leggen werkt ook want zodra je baby dan wakker wordt tussendoor kan hij ook zelf weer in slaap komen. 

Mijn baby van een maand doet ook hazen slaapjes. Helemaal als hij onrustig is wordt hij snel wakker. Ik ben dit ook aan het doorbreken en probeer hem zoveel mogelijk ontspanning op te zoeken voor hem. Dus als hij niet meer terug wil slapen dan draagzak of wandelen. Of gewoon lekker bij je houden. kost wel moeite maar hierdoor slaapt hij wel 3 uur soms 4 uur terwijl het normaal 15 minuten was. Als dit een tijd goed gaat heeft hij dit ritme en kan hij hopelijk ook zelf zolang slapen. En hem wakker in bed leggen werkt ook want zodra je baby dan wakker wordt tussendoor kan hij ook zelf weer in slaap komen. 

Terug
Bovenaan