Hazenslaapjes doorbreken. Tips?

@Bloempje en andere die advies hebben.
Ik probeer dit ook te doorbreken. Ik probeer rust en regelmaat in te bouwen, echter loop ik tegen het volgend probleem waar ik nergens concreet een antwoord op vind.
Als hij wakker is na dat hazenslaapje, en na 10 mins max huilen en troosten slaapt hij niet terug in, en ik steek hem in bv de draagzak. Als hij daar dan in slaap valt, haal ik hem er dan uit om in zijn wiegje terug te leggen? of moet ik uren blijven wandelen? als ik ga zitten is hij terug wakker, als ik hem weg leg ook, en uren wandelen kan mijn rug gewoonweg niet aan..

Ik zit dus vooral vast met, ik wil een ritme volgen, maar als hij niet meer slaapt na dat eerste hazenslaapje, ja op gegeven moment moet ik hem gaan voeden en dan is dat niet na het slapen want hij is op dat moment al zeker 2h gewoon wakker.

Iemand tips of ideeen? Ik hoop dat ik wat duidelijk ben..

Misschien kan je proberen om hem overdag om hem op zijn buik te leggen(?)   Mijn dochter sliep wat langer op haar buik dan op haar rug. Maar zij was vanaf het begin al sterk in haar nekje zodat ze zelf haar hoofd kan draaien. Ik snap dat sommige het eng vinden maar als je er goed zicht op hebt en constant er bij bent dan zie ik geen probleem. Ik had het matrasje van de wieg ook opgehoogd 

Baby’s moeten echt leren om in slaap te vallen. Een positieve slaapassociatie is belangrijk, dat ze weten en voelen dat het bedje een fijne plek is.
Een ritueel (hoeft niet lang), de juiste wakkertijden en timing en wakker in bed leggen zijn daarbij van belang. Wellicht kan het boek: mijn baby in een droomritme hier bij helpen.

Onze baby had in het begin zeker hulp nodig en werd ook slapend (na het wiegen) in bed gelegd. Het wordt steeds makkelijker om de slaapsignalen te herkennen en daar op in te spelen. Als het zo is dat slapen na een voeding komt, dan is dat zo. Belangrijkste is dat je kindje rustig zelf in slaap valt en dat dat later ook lukt zonder fles, wiegen of wat dan ook. Daar is tijd voor nodig. 

Als ik hem op zen buikje leg begint hij meteen te wroeten en huilen. Maar zijn nekje is ook van in het begin al vrij stevig omdat hij vaak met zijn buik op mij lag en dat ging wel. Maar ikkan het eens proberen als hij moe is hemop zen buikje te leggen dat heb ik nog niet gedaan.

Mijn probleem zit vooral dat ik rust en regelmaat wil implementeren maar vast zit mrt wat ik moet doen als hij na 30 minuutjrs ofzo terug wakker is en echr niet meer in slaap komt. Ook niet met sussen. Draagdoek valt hij soms na lange tijd wel terug in slaap maar word terug wakker als ik hem er uit wil halen en wegleggen.

Met mijn rug is het erg zwaar om hele tijd te blijven bewegen en buiten huishouden en wandeling buiten zit ik maar rondjes te wandelen in huis..

Bij ons werkt op zijn buik te slapen leggen. Hij was eerst ook zoals jij zegt dan heel erg aan het wroeten, hoofd en schouders omhoog en piepen, maar op een gegeven moment was hij denk ik een keer heel erg moe en toen is hij erachter gekomen dat hij heel lekker ligt op zijn buik. Een speentje is hier wel een vereiste, hij wordt dan rustig en legt zijn hoofd neer. Wat ook helpt hier is een zachte hydrofiel bij zijn handjes te leggen (wij vouwen er eentje op onder zijn hoofd net dat hij met zijn handjes onder de zijkanten kan). Hij vindt dat friemelen fijn ofzo. Oh en een lifesaver hier sinds de tweede maand is white noise aanzetten!

Terug
Bovenaan