Hazenslaapjes

Helpie, wat te doen.
Ik heb een dochtertje van 13 weken. Ze slaapt overdag weinig en doet haze(n)slaapjes van een half uurtje tot hooguit 1 uur. Ze is dan echter nog helemaal niet uitgerust. Ze krijst zichzelf ook altijd ruim 15 minuten in slaap. Ik word er een beetje onzeker van. Wie herkent dit en gaat het over ( dat zegt het cb, als ze wat ouder is)of doe ik iets verkeerds?? Ik heb nog een zoontje van 2 en als zij zo aan het mopperen is omdat ze moe is heb je ook minder aandacht voor die andere en ben ik aan het einde van de dag uitgeput.Wat herkenning zou alleen al helpen denk ik. Bedankt alvast
 
Hallo,
Ik heb wel eens gelezen dat inbakeren kan helpen of heel strak instoppen. Misschien is het wel te warm in de slaapkamer of te onrustig bij het wiegje?
In ieder geval, succes.
Groeten fln
 
Mijn dochter deed gewoon meerdere hazenslaapjes van half uur a een uur op een dag en dat was eigenlijk prima. ik geloof dat als ze pas wat ouder zijn het pas langer wordt.
Heb je al geprobeerd om ze in de draagzak of doek bij je te houden en dan in bed te leggen als ze moe/ slaperig wordt? Van een voeding (fles of bv) vlak voor het slaapje worden ze ook rustig. Verder als je nog borstvoeding geeft: geen koffie of cola drinken!
 
Mijn dochter is 9,5 week en doet bijna hetzelfde. Overdag slaapt ze alleen als ik dr in de kinderwagen leg, maar thuis wil ze absoluut niet slapen. 's Avonds lijkt ze zelfs helemaal niet moe te zijn, en meestal slaapt ze pas echt in haar bedje rond 22.00 uur, vaak ook na een kwartier mopperen omdat ze niet wil dat mama het licht uit doet. Als ik dan terug kom, omdat ze zo hard huilt, ligt ze gewoon te lachen in haar ledikantje...vraag me wel eens af of ze soms niet moe te krijgen is? rementam@hotmail.com
 
Veel herkenning! ik werd er ook erg onzeker van en DOODMOE omdat ik bv geef en niet meer wist wanneer het nou etenstijd was en wanneer niet.
ik ben gaan inbakeren, eerst gewoon goed instoppen maar daar is hij nu te sterk voor. en verder veel duidleijkheid in het dagritme. gapen = naar bed, wakker is eruit (behalve als dat na zo'n hazeslaap is, dan probeer ik hem weer in slaap te krijgen -ook gedoe hoor!). Ik geloof namelijk dat het voor kinderen goed is om te slapen. Hoe moeten ze anders alle indrukken verwerken (ja, huilen) en groeien?

kijk even op www.inbakeren.nl
 
Wij zijn onze dochter na 2 weken gaan inbakeren en doen dat nu met 6 maanden nog steeds. Ze heeft het gewoon nodig. Ze wordt nu nog alleen 's avonds en 's nachts ingebakerd en slaapt overdag nog niet echt lang.

Succes
 
hoi

mijn dochtertje 13 weken doet ook hazeslaapjes overdag. Maar slaapt snachts heel lang. van 22.00 uur tot 7.00 uur en dan wweer van 7.30 tot een uur of 11 12. Slaapt jou kleintje misschien ook snachts lang waardoor ze overdag minder wil slapen?? Ook kan ik je vertellen dat het fasens zijn hoor over twee weken kan het ritme weer totaal anders zijn.
 
Hier hetzelfde, met inbakeren dan. Hij is nu 7,5 maand ruim en we doen het nog steeds. Vannacht was hij losgekomen en dan ligt hij gewoon te spelen en daarna krijsen. Niet echt de bedoeling dus. Door het inbakeren sliep hij overdag soms opeens veel meer, maar hij slaapt nu nog steeds meestal een half uur of een uur. Nu haal ik hem er gewoon uit. Dan maar niet slapen, maar toen hij kleiner was heb ik heel wat kilometers met hem gelopen op z'n kamertje om hem weer in slaap te laten vallen. Niet te doen.
Ik had eerder ook al een speen geprobeerd, maar die kon hij niet vasthouden. Na een tijdje (volgens mij rond 16 weken) weer geprobeerd en nu zijn we in elk geval meestal het huilen voor het in slaap vallen kwijt.

Veel succes! Het gaat in elk geval over.
 
Terug
Bovenaan