hcg hormoon>studie

hallo meiden,
van harte met jullie zwangerschap,
ik ben bezig met een scriptie over het hcg hormoon en ik maak een scriptie over dit blijde hormoon.
zouden jullie mij kunnen helpen,
hier wat vraagjes:
1.wanneer kon jij positief testen
2.ervaringen met wel zwanger zijn en negatief testen.
hoe gaan jullie met mn punt 2 om.
de belofte op de testen zijn 99%zekerheid na 1 dag overtijd zijn.
geld dit ook voor jullie.
alvast bedankt voor het reargeren en ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap hebben en er enorm van genieten.
groeten student 4 jaars verloskunde
 
Hoi Hoi!

Nou over je vragen:
1; mijn test was positief na 2 weken overtijd...
2; ja ik heb er ervaring mee: de test was negatief, maar ik was 3 weken overtijd en had alle klachten. Kreeg helaas een miskraam omdat ik medicijnen kreeg die dus niet afgestemd waren op mijn zwangerschap...Na de miskraam heb ik getest en omdat het HCG hormoon er nog een poosje inzit, was ie ook positief...

Fijne studie!!!

Liefs Mariska 2
 
Hoi,

1: in jan was de test na 1 dag duidelijk pos. (misgegaan in febr 8wkn) In maart na 3 dgn dun positief.
2: In maart het gevoel weer zwanger tezijn. 1e dag overtijd niks te zien, 2 dagen latereen heeeel dun streepje (terwijl het de eerste keer al gelijk een duidelijke streep was) Weet jij hoe dit kan?

Veel succes met je studie
 
hoi lin,

het dunne streepje heeft volgenswat ik hiet over heb gelezen tijdens mijn studie ed.te maken met de hoeveelheid hcg hormoon op het moment van testen,het verschilt nml nogal wanneer je test als je s'ochtends test zit er het meeste hcg hormoon in je urine omdat mn s'nachts je nieren het hcg hormoon produceren,dit kan een van de redenen zijn van een dunnere streep.
succes verder met je zwangerschap,en bedankt.ik hoop dat er nog veel mensen reargeren.
 
hoi!
vraag 1: ik kon pas na een week overtijd testen.
vraag 2: ik had dus na 2 dagen over tijd getest en gaf negatief aan. terwijl ik dus wel zwanger was.
voor mij geld de regel dus niet: testen na 1 dag overtijd.! je vroeg hoe om te gaan met vraag 2. tja...ik vind die testen dus eigenlijk niet zo betrouwbaar. een beetje verwarrend.
ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen hebt, als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag van je.
veel succes met je studie. groetjes van sandy
 
Hoi.

Vraag 1: Ik was ongeveer 8 a 9 dagen overtijd toen ik een positief test resultaat had.
Vraag 2: Toen ik twee dagen overtijd was, heb ik een test gedaan. Negatief dus. Terwijl ik er absoluut van overtuigd was dat ik zwanger was. Dat was dus een zware terleurstelling. Gelukkig bleek ik, ruim een week later toch zwanger te zijn.
Dus voor mij geldt het niet dat je al bij 1 dag overtijd zijn een betrouwbaar resultaat heb.

Veel succes met de laatste loodjes van je studie en ik hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.

Groetjes van Melanie
 
1. na 4 dagen overtijd een heel dun streepje positief sochtends. De eerste was negatief na 1 dag overtijd. De verloskundige heeft voor de zekerheid na 1 week nog maar een test gedaan: ook positief.

2. Ik was een beetje van slag en twijfelde aan mezelf. Ik was namelijk misselijk en sjacherijnig en voelde me opgeblazen en had zere borsten. Dit herkende ik meteen vanuit vorige zwangerschappen.

En dan negatief testen, ik voelde me heel onzeker. De verloskundige reageerde ook heel raar. Ze zei dat omdat ik het graag wilde ik wel al die zwangerschapstekenen had. Na de tweede die wel positief was heb ik erop gestaan om een test bij haar te mogen doen zodat ik in de vk-praktijk kon komen. Ik zou namelijk met 8 weken een echo krijgen vanwege eerdere miskramen en ik wilde niet op de volgende menstruatie wachten.

Succes met je onderzoek
 
Hai,

Ik heb getest toen ik 5 dagen overtijd was. Ik heb 4 testen gedaan van verschillende merken nl:
-kruidvat
-predictor
-etos
-apothekers huismerk
Alle vier de testen waren positief en heel duidelijk. De test van de apotheek vond ik wel het prettigst. Ik heb de testen zo rond het middaguur gedaan.
Mijn zwangerschap kwam vrij onverwacht, vandaar vier testen. Ik kon het gewoon niet geloven en ging steeds een nieuwe halen. Ik heb mij dus ook niet bezig gehouden met zwangerschapverschijnselen omdat ik gewoon dacht ongesteld te worden. Nu ben ik over 6 weken uitgerekend en erg blij met dit 'onverwachte' wonder.

Succes met je onderzoek!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan