heb al ontsluiting!

Hoi,

Gisteren bij de gyneacoloog geweest en blijk al 2 á 3 cm ontsluiting te hebben! Afgelopen dagen heeft het al flink gerommeld en dat heeft dus al wat opgeleverd. Het is nu wachten tot het echt doorzet. Heeft iemand hier ervaring mee of het nu nog lang gaat duren of dat ik er toch rekening mee moet houden dat het een deze dagen doorzet? Ben nu 36 +2 zwanger.

Nou ik ken vrouwen die al weken met 2 of 3 cm ontsluiting hebben gelopen, en nog overtijd hebben gelopen ook! Dus maak je geen illusies... het kan echt nog minstens 4 weken gaan duren... niet leuk maar het kan wel! Zeker als je al een kindje hebt gebaard! Ik weet niet of dat bij jou het geval is natuurlijk.

Succes!

nou hier nog iemand;) ik ben vorige week met 35 weken begonnen met rommelen. Had zo pijn in mijn rug etc.. middag in de nacht begon het verloskundige gebeld had he tom de 4 min. Bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben. Moest meteen naar het ziekenhuis voor een ctg scan in de ochtend zakte het weer af. De nacht daarop had ik het weer om de 3 min maar het zakte weer in de ochtend af. Dus doorzetten how maar. Groeiecho was niet helemaal goed kleine is wat te kleine 4 pond. Maar niet zo heel erg natuurlijk.. kleine mag gelukkig komen. Ben vandaag 36 weken en moet vrijdag weer terug komen voor een groeiecho. Ben zwanger van de eerste trouwens.. dan is 2cm vaak niet helemaal zoals het hoort. de verloskundige zei al dat ze verwacht dat het voor 38 weken er wel is omdat k zo aan het rommelen ben.

In mijn vorige zwangerschap had ik al vanaf week 34 2 cm ontsluiting, maar bevallen, ho maar, ben nog gestript, ook toen niet bevallen, uiteindelijk ingeleid.
Waarschijnlijk heb ik nu ook al ontsluiting maar ik ga er vanuit dat het met 42 weken komt.

Dit is trouwens mijn tweede zwangerschap, dus ik weet ook wel dat er altijd een stukje open blijft staan. Kun je nu trouwens nog gewoon sex hebben? Eigenlijk helemaal vergeten te vragen...., de meeste hebben er geen behoefte meer aan nu, maar ik heb bijna geen buik en nog steeds zin... haha.

nou die vraag had ik ook al:p ik weet niet of je seks mag hebben geloof van wel zolang je geen prop bent verloren en vruchtwater.. mag het wel dacht ik. Nou ik kan der wel naar fluiten mijn mannetje vind het geen prettig idee:p dus dat wordt em niet, denk ik.
Bij een 2de begin je vaak al bij 2cm.. bij een eerste is dit toch iets abnormaler.. maja wil nog niks zeggen wie weet blijft de kleine wel zitten tot 40 weken hopelijk niet.

Terug
Bovenaan