Heb echt hulp nodig..

Lieve mama's,

we weten even niet wat te doen: Meike wordt weer herhaaldelijk wakker in de nacht. Soms heel verdrietig soms roepen. Ze slaat gewoon echt aan.

Overdag gaat het allemaal goed. Zit wel erg met het middagslaapje te rommelen. Krijgen haar niet meer op bed wat wij niet erg vinden maar valt aan het eind van de dag tijdens het spelen gewoon om in slaap.

Wat hebben we al gedaan aan het middagslaapje: wel op bed laten huilen... dat liep uit op overstuur raken. Meike moet dan spugen en is dan erg ontdaan. Voor haar geen optie, ze is gevoelig en heeft daar toch wel lang last van en vergeet het niet zo snel. Dus de volgende dag probeerden we het weer en toen huilde ze al toen we de trap op gingen.
s'Nachts: toedekken, zeggen dat ze moet slapen en weer weg gaan. Toen op een nacht haar vader het grote licht aandeed en zei dat het genoeg was sliep ze van schrik 2 nachten door.

Maar het is nu 2 nachten wel heel erg geweest dus vraag jullie naar ideetjes.

Misschien toch laten huilen en er helemaal niet meer heen gaan? Wel heftig, weet ook niet of dat mij lukt.

Ik merk aan mijzelf dat ik er helemaal klaar mee ben. Het ging een aantal weken erg goed na haar tweede jaar maar na het sprongetje van een maand geleden is het slapen erin gebleven..

Ben moe maar ook een beetje door de ideetjes heen. Oh ja en weinig geduld s'nachts maar dat is misschien wel logisch...hihi

Nou meiden ik hoop dat DE tip ertussen zit haha

Renske mv Isa en Meike (28 maanden)

Jeetje zeg wat vervelend voor jullie allemaal.
Ik weet hoe het is zulke nachten te hebben... Gelukkig is het bij ons al bijna 3 kwart jaar rustig.

Wij zijn met Yoëll naar de osteopaat geweest en dit had ik veel eerder moeten doen.
Het was dus wel degelijk iets lichamelijks bij hem.
Misschien dat reiki ook  een  helpende hand kan bieden.

Ik heb de laatste tijd ingezien dat niet alleen medici kunnen genezen dus ben echt een voorstander geworden van osteopatie en reiki ed  

Wat als je bij haar op de kamer gaat slapen? Of de deur open, slaap cd-je aan?
Misschien heb je dit alles al geprobeerd natuurlijk.

Veel succes

Pauline

Heftig als je niet aan je nachtrust toekomt, de spiraal kan dan vrij snel naar beneden gaan ipv naar boven (heb net een nacht achter de rug met een constant hoestende Julian en een HARD snurkende vriend, grrr...en gaaaap).

Wat ik zo kan bedenken is;

- als het een nacht goed gaat, belonen! Bijv. met stickers plakken. Van te voren aangeven dat ze een sticker kan verdienen.
- luister wat voor huil het is...uit jouw verhaal op te maken denk ik niet ze zich aanstelt of aandacht probeert te trekken. Misschien droomt ze heftig de laatste tijd. Ik ga dan wel naar Julian toe en pak hem even op en loop op zijn kamer wat met hem heen en weer. Zachtjes praten, geen groot licht aan. Na een paar minuutjes wil hij dan zelf wel weer in bed.

En verder weet ik het ook even niet, maar ik denk dat andere dames ook nog wel suggesties hebben.
Succes en welterusten alvast!

Ellen mv Julian

Chris slaapt ook al tijden slecht.
Ik kan je absoluut geen advies geven....want wat wij doen wordt door iedereen afgeraden...

Chris wordt rond half drie wakker en dan laten we hem de rest van de nacht bij ons slapen. Al het gehuil is over, alle doorwaakte nachten, alle stress 'snachts.
Hij voelt zich veilig en nu is het goed.
Wij slapen prima met  hem tussen ons in. bij het naar bed gaan ligt hij in zijn eigen bedje en gaan wij dus ook samen naar bed. We hebben dus tijd voor samen kletsen in bed, tegen elkaar aanliggen enz.
De andere helft van de nacht delen wij.

Zo is het bij de andere twee jongens ook gegaan.
Rond een jaar of vier was dat over en nu komen ze noooooooooit meer 's nachts eruit.

En...het is ook heel bijzonder hoor, die kleine warme handjes tegen je aan en lepeltje lepeltje liggen met dat ventje...
In vele culturen is het zelfs gewoonte om je kind deze veiligheid te bieden.

maar goed.....dat is ws niet de tip die je zoekt, wij hebben ook eerst alle andere dingen geprobeerd, maar het lag puur aan het veiligvoelen.
Dus nu hebben wij deze keus gemaakt. Maar die is heel persoonlijk.

succes
Pascal

Hoi Mikki,

Onze ervaring is dat zo rond de twee jaar er enge dingen zijn die ons meisje belemmeren om te gaan slapen. Ze is gewoon af en toe bang in bed.

We vragen haar wat ze nodig heeft, meestal is dat nu met het licht aan slapen.

En we kijken ook kritisch naar het voorleesboek, er komt een krokodil uit een boek en dat vindt ze eng. We wisselen van boek of lezen het anders voor. Dat helpt ook.

Verder helpt het volgens mij dat  we zeggen dat ze lekker mag spelen in slaapjesland en dat zij daar de baas is. Als ze enge beestjes tegen komt, mag ze ze wegsturen.

Ik geloof dat je meisje zelf wel weet waarom ze niet wil slapen. Hopelijk kan ze al zo goed praten dat ze het kan uitleggen, soms door simpele vragen te stellen, word je een stuk wijzer.

Succes.

Wat vervelend zeg!
Onze oudste had rond die leeftijd last van enge dromen.
Hij was,en is een gevoelig jongetje en was altijd snel angstig,dat wordt nu wel beter trouwens.
Wanneer wij bijv.iets  nieuws hadden opgehangen  op zijn kamer kon hij niet slapen omdat hij daar dan bang voor was.
Kan het zijn dat ze bang is en daardoor misschien  gaat dromen?
Het blijft moeilijk met die kleintjes te achterhalen wat er aan de hand is hoor.
Succes ermee!
Groetjes Tanja

Hey!

Ik weet wat je bedoelt.... Helaas.... Thomas is 's nachts niet te hanteren geweest al vanaf dat we in maart de klok hebben verzet.... Héél laat erin heel vroeg eruit. Heel laat erin, 3 keer wakker en vroeg eruit. heel laat naar bed, midden in de nacht bij ons in bed en nog steeds vroeg eruit.
Hier hielp helemaal niets. Thomas heeft zowaar zelfs wel eens een pak voor de pamper gekregen van GJ, het maakte totaal geen indruk het enige wat ie daarna nog uit kon brenegn al gillend was: Mama kusje op geven, de aansteller! Gelukkig nu de klok weer bijna verzet word gaat het ook accuut weer beter. We kunnen hem weer wakker naar bed brengen in plaats van maar afwachten tot ie beneden in slaap viel van vermoeidheid. Hij word nog maar nauwelijks wakker weer midden in de nacht, anders leggen we hem even bij ons tot ie weer slaapt ( gelijk dus vanwege de veiligheid die we bieden blijkbaar) en dan leggen we hem direct weer in zijn eigen bed. We laten hem ook aan iedereen vertellen dat ie de hele nacht goed geslapen heeft en in zijn eigen bedje! De bakker en de winkel medewerkster lahen zich een breuk maar hij krijgt dus altijd van iedereen complimenten dat ie zo goed geslapen heeft dus...
succes ermee, ik weet hoe vreselijk het is!

Kus, Marieke

Terug
Bovenaan