Heb echt hulp nodig..

Hoi Mikki,

Pfff........ heftig zeg, weer niet slapen s nachts. Je zou er toch moedeloos van worden.

Wat zou kunnen helpen:

Lamp aan op de gang.
Gijs wordt 's nachts ook wel eens wakker, maar dat merken wij pas als het licht op de gang uit is en het dus helemaal donker is. Dán gaat hij roepen dat hij niks ziet. Anders draait ie zich blijkbaar om en slaapt door.

Weer in de slaapzak en/of ledikant  laten slapen
Sinds Sophie in het juniorbed lag, sliep ze ook wat onrustiger. We hebben haar toen ipv onder het dekbed weer in aar slaapzak gelegd en sinds die tijd hoor je haar niet meer. Ze was toch nog niet toe aan de vrijheid van een dekbed blijkbaar en miste de geborgenheid van de slaapzak.

Succes met je kleine woelwater! Hopelijk slapen jullie snel weer hele nachten door!
Liefs
Susan

hallo meissie.....

ik weet als geen ander wat je meemaakt.....wij zitten zelf ook al weer een maand of 3 met dit probleem....ze konden wel broer en zus zijn...hahahha....

Yoëll gaat `s avonds rond 8 uur naar bed en slaapt dan zo`n drie uurtjes achter elkaar door en word dan wakker, krijgt een flesje melk en slaapt weer een uurtje of 1 a 2 en dan is meneer wakker en krijst alles aan elkaar.....weer melk of drinken helpt niet hij wil eruit, hij heeft inmiddels een nieuwe kamer met peuterbedje waar wij de hoop op gevestigd hadden dat dat goed zou gaan.....nou niet dus.....de afgelopen twee weken heeft ie bij ons op de kamer geslapen in een camping bedje wat iets beter ging en hij slaapt nu met campingbedje op zn eigen kamer maar goed hij word telkens om de zoveel tijd wakker en vanaf een uurtje of 2 wil ie echt niet meer en pakken we hem bij ons in......

Omdat we ons zo radeloos voelde omdat Yoëll altijd een slechte slaper is geweest en een gesprek hebben aangevraagd bij de huisarts zijn we dus doorverwezen naar de kinderarts omdat de huisarts echt vond dat   hij een slaapstoornis had/heeft......dus we hebben nu op allerlei dingen bloed laten prikken, zn ontlasting is op kweek gezet, heeft losec gekregen voor reflux en poedertjes voor zn ontlasting....maar moet zeggen dat het allemaal nog niet echt helpt.....miss zit het wel tussen zn oren zei de kinderarts.....vrijdag moeten we weer heen....en ben echt heel benieuwd......

wij zijn nu weer van het laten huilen, maar helaas kruipt meneer overal uit, uit campingbedje, uit ledikantje etc etc...en dan staat ie zow aan ons bed.....

tussen ons in gaat het dan wel iet wat beter maar is ook nog af en toe wakker.....

Als erbij de kinderarts niets uit komt moeten we naar een gedragstherapeut whahahaha of als dat wat gaat helpen maar goed we proberen alles uit.....

Tis een beetje een vaag en door elkaar heen geschreven verhaal geworden maar ik weet dus heel goed hoe jij je voelt....

mocht je je verhaal verder kwijt willen dan mag je me altijd mailen.... sunyra@hotmail.com

meis veel suc6 en een dikke knuffel voor jullie allemaal....

Hier even een berichtje van de andere nachtbraakster van het forum, tenminste de moeder van dan  ;) Evi.

Meis, weet als geen ander wat je meemaakt.
Toen ze 1 werd begon ellende en flink ook zoals sommigen misschien nog wel herinneren. Ben bij van alles en nog wat geweest, ook kinderarts, slaapdrank zelfs gehad omdat 'moeders' er ook een beetje aan onderdoor ging, ene keer wel resultaat andere keer weer niet.. GEK WERD IK ER VAN!

Toen ze bijna  2 werd kwam er een beetje rust... daarna begon gedonder weer..

En nu?? Slaapt ze bij mij in bed.
Ik vind het helemaal prima, ben dat gedonder van ruim een jaar slecht slapen zat!
Op deze manier meeste kans op slaap!
Nog niet elke nacht super maar wel STUKKEN BETER!
Alle adviezen, tips, alles geprobeerd!

Het zal hem in verlatingsangst zitten en temperament in de kleine dame.
Medisch mankeert haar echt niets.

De 1 doet het zo, de ander doet het zus en weer zo, geen 1 kind is hetzelfde!
De 1 slaapt keurig, de ander stapt midden in de nacht over naar ouders bed en een weer ander doet geen oog dicht ;)

Wat voor de 1 werkt, hoeft bij jou niet zo te werken. Laat je dan ook niet van de wijs brengen wat anderen afkeuren of iets dergelijks. Kijk wat voor jou werkt of het nou volgens de regels is of niet. Als je alles geprobeerd hebt! Dan mag dat, mijn inziens :)

Al die verhalen van andere mensen of afkeurende opmerking:  Nou dat zou ik nooit doen, bij mij in bed slapen! Of je moet haar aanpakken!   ??
Het zal wel! Wacht maar tot zij een keer in die schoenen staan. Leven en laten leven en zorgen dat ik zoveel mogelijk slaap krijg, ben ik overdag een stuk leuker ;)
Voor mij werkt dit nu het beste! En de kinderarts heeft mij beloofd, het gaat een keer over! En daar geloof ik in!

(en heb ik lekker iedere avond een voorverwarmd bed ;) )

Straks krijgt ze een nieuwe kamer! Ga ik er weer voor!

Hoop dat je hier beetje steun bij vindt, want van slecht slapen en op je tenen lopen en behangplakneigingen.. meis, ik weet hoe erg dat is!

(overdag kunnen het al draken met hoofdletter zijn, 's nachts rust ;) )

Sterkte!
Daan

Hoi Mama's,

wat fijn toch dat jullie er zijn!

Voel herkenning en dat is fijn. Ja idd flesje, aai over de bol, nou ja, van alles.

Meike is bij de osteopaat geweest en heeft duidelijk gevoelt dat haar darmen en haar schouder niet optimaal waren. Daar is zij voor behandeld. haar oren zijn gedaan, neusamandelen zijn eruit..

En het is ook wel beter gegaan dan nu.
Moet eerlijk zeggen, gister lag ze al om 11:30 op bed en laten slapen tot 2 uur, want oververmoeidheid doet ook slecht slapen.
Toen ik haar uit bed haalde had ze een enorme vieze lucht in haar mond. Ik vroeg of ik mocht kijken en wat schetst mijn verbazing; een grote open plek. Dat stonk enorm en daar moet nog een kies uit komen..
 Gisteravond met een zetpil op bed. Ze is 3x wakker geworden, wij lagen om al om 20:30..

Gelukkig krijst ze niet meer nacht aan nacht aanelkaar zoals een jaar geleden maar toch... wanneer komt de rust..

Tegenover ons zit een voetzoelreflextherapheute en ik wil zowel voor mijzelf als voor Meike naar haar toe. Zij heeft wel vaker kleine kindjes gedaan en was een positieve ervaring.
J. staat er minder goed tegenover maar baadt het niet schaadt het niet... hoop ik.

Liefs Renske

Hoi Renske,
Ik heb geen tips voor je, omdat alles waar ik aan zou denken ook al door jullie is bedacht. Maar ik heb wel goede ervaringen met voetreflexologie. Mijn schoonmoeder is therapeute en behandelt de kinderen als er iets met hen aan de hand is. Ook ik ben vooral tijdens de zwangerschappen ook regelmatig bij haar geweest.
Onze jongste zoon Bo sliep pas heel laat door, werd ook vaak wakker en wilde dan eten. Zij zag aan zijn voetzooltjes dat zijn hormonen uit balans waren en daarop heeft ze hem behandelt... na één behandeling ging het al veeel beter en kort daarna sliep hij door. Ik weet dat sommige mensen er een vreemd gevoel bij hebben, maar als mijn schoonmoeder dingen vertelt aan de hand van de dingen die zij ziet aan de voet... dan ben ik altijd ontzettend verbaasd over de dingen die ze zegt, die kloppen namelijk altijd.
Succes, het kan zeker geen kwaad om dit eens te proberen.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hoi Noor,
ik zie er ook echt wat in. Daarom wil ik zelf ook heen. Heb echt ook wat mentale energie nodig.
Ik zal zeker onze ervaring neerschrijven want misschien breng ik een ander op idee..

Bedankt voor je delen.

En anderen: Meike bij ons in bed is geen succes. Hebben we geprobeerd maar we slapen alle drie niet meer. En dat anderen dat wel doen kan ik mij nu heel goed inkomen. Isa kruipt weleens bij ons in bed vooral met onweer en dat is goed (en best gezellig tijdens onweer hihi).

Hopelijk gaat het vannacht een beetje. Ze staan nu met elkaar op de bank heel hard Mega Mindy te zingen voor mij... zucht wat zijn het toch heeeerlijke meiden.

Liefs Renske, een heel trotse mama van twee prachtmeiden

Hoi hoi, Nou, zeg wat een drama!
Ik heb geen tips, ben gezegend met een slaapkop, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. En wat eerder al gezegd is: "luister niet te veel naar wat anderen wel of niet zouden doen". Kijk naar wat in jullie eigen mogelijkheden ligt en vertrouw erop dat het goed komt.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan