heb eens even met mijn ha gebeld...

A

Anoniem

Guest
Hoidiehoidiehoi allemaal

Tjongejonge, kom er nu wel even heel hard achter hoe erg het eigenlijk is met mij. Is echt heel ernstig hoor........Ik ben net drie dagen niet meer ongi en ik verveel me dood!!! Kijk mijn cyclus duurt 35 dagen, vanaf dag 18 (ongeveer he) kan ik gaan klussen, ovulatietesten gaan doen, en dingen gaan voelen. Dan rond dag 30 ga ik me bezighouden met of ik misschien zwanger zal zijn....... Maar nu......niets te doen. We klussen er vrolijk op los, maar het heeft geen zin!! Ik ben netjes ongi geworden dus ben echt niet zwanger!! Moet nu gewoon nog 10 (!!!???) dagen wachten tot ik me weer ergens druk over kan maken......
Misschien is nu dan de tijd om over de rest van mijn leven na te denken.

Hahahahahaha, wat een stom figuur ben ik zeg.

Nou goed, die huisarts dus. Wij denken erover om volgende maand ofzo, maar eens langs de ha te gaan als ik dan nog niet zwanger ben. Maar, nu dacht ik, ik zal toch eerst even bellen om te vragen of ik nou wel of niet moet tempen. (tenslotte gebruik ik al ovulatietesten) Dus gewoon bijdehand naar het telfonisch spreekuur gebeld. Mijn ha is trouwens echt een hele toffe kerel hoor!!!!!

Dus ik leg de situatie uit, vraagt ie: Hoelang is jouw cyclus. Ik zeg: Lang!! Wel 35 dagen!. Zegt ie: Oei gecondoleerd zeg, wat duurt dat lang he??

Vinden jullie dat nou niet gaaf??? Ik lees bij jullie steeds dat die artsen zulke boeren zijn, maar die van mij is echt heel leuk!! (moet ik zijn nummer soms even doorgeven?? haha)

O ja, ging wat vertellen (ben een beetje druk he?)
Nou goed, ik moet dus inderdaad tempen, en wel twee maanden. Gelukkig hoef ik van hem maar drie weken van de vijf te tempen. Hij kon zich goed voorstellen dat het niet leuk is om iedere morgen te moeten tempen, en zei dat de laatste drie weken van mijn cyclus ook wel goed waren. Was echt dolgelukkig. Ik heb zo'n hekel aan dat ding in mijn.........

Nou ja, weet nu dus meer. Mag over twee maanden bij hem komen. Dacht alleen dat jullie het misschien fijn zouden vinden om te weten dat drie weken (bij cyclus van ijf dus he?) tempen al genoeg is......

Nu zal ik jullie weer met rust laten.
Liefs (een drukke) Annet  

Hoi wondernetje,

Hahaha wat moest ik lachen om jou verhaal zeg! Meid, je leek wel hyper! Maar fantastisch, want dat kan ik helemaal herkennen! Kan dan ook helemaal door de kamer rennen en alles tegelijk doen!

In ieder geval hebben wij het tempen nog niet geprobeerd. Ik ben namelijk niet zo ´n ochtendmens (na drie bakken espresso zie ik pas een beetje de wereld om mij heen) en dan zo ´n ding meteen in mijn **, vind ik even minder.
Toch is het wel een goed idee om je cyclus te kunnen volgen. Mijn kerel gaat ook aan de pillen, dus moet ik daar anders maar weer wat tegenover zetten.

Jij heel veel succes gewenst! Enneh... rustig aan he!

Groetjes,
Aimee

Hoi hoi

Ja is inderdaad echt heel erg vandaag. Gelukkig is mijn man nog niet thuis dus zal even uitrazen tot hij er is. Anders zit hij met me.........
Maarre, dat tempen, daar zie ik best tegenop hoor. Maar ja, over twee maanden wil ik zeker naar de HA. (voor consult of echo haha) dus moet toch echt.....zucht

Nou goed, we zien het wel weer.
Liefs Annet

Annet,

Dank voor je reactie en heel veel succes en veel geluk en hoop en zegen en liefde toegewenst!

Kus,
Leone

Dat tempen kan je echt goed inzicht inje cyclus geven hoor. En je bent
er zo aan gewend. Toen ik net wist dat ik zwnager was, ging automatisch
nog dat ding... ineens bedacht ik me, ik leg 'm helemaal weg, niet meer
weer terugleggen op het nachtkastje (dat ik dat niet direct had bedacht
he, tja hormonen).

Succes in ieder geval.

Miep

Joi Annet !!

Whahahaha wat een verhaal !!! maar klinkt me wel bekend in de oren hoor !! Wij klussen er ook vrolijk op los maar wanneer mijn ei nadert sleur in hem zowat de slaapkamer in, lijk wel zo'n nymfo af en toe   maarruhhh hij klaag t niet hoor !!!! Hi jvind het wel lekker zo'n vrouwtje wat initiatief neemt !! ;-))

Ik temp nu ook twee maanden, ben per slot van rekening al op "leeftijd " en ga echt wel eens de stap overwegen om naar de HA te gaan wanneer het te lang duurt..... Zit nu in ronde 5 maar het lijkt wel 5 jaar !!!
Niet voor het een of ander, maa rik had steeds een cyclus van ongeveer tussen de 27 en de 31 dagen, nu slik ik twee maande teunisbloemolie en tarwekiemolie en heb de laatste twee maanden een cyclus van 25 dagen ??? Misschien een idee voor jou om te gaan slikken ??? Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar en wie weet wordt je cyclus korter ???
Dat temperaturen met dat ding in je aars.............tja m geen pretje maar moet zeggen dat ik na twee maanden tempen niet anders weet en het eigenlijk automatisch doe !!

heel veel succes !!!

Blanca

Hoi meiden,

Wij hebben het er gisteren thuis ook nog eens over gehad. Mijn mannetje gaat nu aan de zink, we kopen er meteen maar een pot tarwekiemdingen bij, en we gaan ook tempen. Moet ook meteen eerlijk zeggen dat ik er vanmorgen niet aan gedacht heb, en moet ook gaan denken waar we in vredesnaam die thermometer gelaten hebben, en lollig vind ik het nog steeds niet, maar ... het doel heiligt de middelen!!

Hahaha, die nymfo vond ik ook leuk. Zo voel ik me soms ook..! Gisteren ook op de bank mijn husband even lekker gek gemaakt! (met de belofte om het vanavond af te maken, ben nl nog ongi)

We zijn nog niet zo heel lang bezig maar toch... er zal maar eens niet goed zitten, dan is het toch goed dat je er in ieder geval alles aan gedaan hebt. Dat kun je inderdaad dan ook aan de HA melden.

Annet, in ieder geval succes! En de andere ladies natuurlijk ook!

Groetjes,
Aimee

Terug
Bovenaan