Heb even jullie hulp nodig......dekentje of dekbedje?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Wij zijn ondertussen alweer een tijdje met de babykamer bezig.
Nu komen aanstaande woensdag de meubeltjes, dus ik wil eigenlijk
een beetje de resterende spulletjes bij elkaar hebben. Maarrrrr nu
vraag ik me af.... In de babywinkel zeiden ze dat we beter geen
synthetisch dekbedje konden nemen ivm wiegendood. Dit willen we
natuurlijk absoluut niet, dus dat hebben we ook niet genomen. Maar
ik vind eigenlijk dekbedovertrekjes leuker dan lakentjes..... Nu heb ik
ergens iets gelezen over een duo-deken. Maar ik weet niet meer wat
het nou precies inhoudt, en of je dan wel dekbedovertrekjes kan gaan
gebruiken....

Dus nu hoop ik op jullie ervaringen en tips.....!

Heel veel liefs en fijne paasdagen!
Annet 21w1d

Een dekbedje staat inderdaad erg leuk, maar als je echt voor veiligheid kiest kun je beter een trappelzak nemen... Ik had voor ons zoontje een dekentje toen hij nog heel klein was en altijd in dezelfde houding bleef liggen, maar na een maand of 2 werd hij bewegelijker en sindsdien slaapt hij in een trappelzak; daarmee kan hij 't hele bed door ravotten in z'n slaap zonder per ongeluk onder een dekentje terecht te komen met z'n hoofd.

Jij ook fijne paasdagen!

Hoi,

Ik heb ook dekbedovertrekjes voor de baby.
Alleen doe ik er een dekentje in, geen dekbedje.
Dit mag weer wel.
Je mag de eerste 2 jaar geen dekbedje gebruiken.

Misschien dat dit helpt

Veel succes en prettige paasdagen

Groetjes Sandra
26 weken en 1 dag

Hoi Annet,

Een dekbed mag je beslist niet gebruiken, hoor! Dat kan te warm worden en dan kan de warmte niet goed weg, bij kleine kinderen. Die overtrekjes zijn vaak hartstikke leuk, maar zelfs een dekentje in zo'n hoes mag niet (heb ik door onwetendheid wel een poosje gedaan).

Er zijn ook hele leuke (katoenen) dekentjes en zeker ook mooie lakentjes te koop. Onze zoon heeft tot z'n tweede jaar in een slaapzak gelegen. Dat is echt ideaal! Als ik het nodig vond,deed ik nog wel eens een lakentje over, maar het dekentje hebben we eigenlijk alleen de eerste zes weken in de wieg gebruikt!

Succes ermee en veel plezier met inrichten!

Groetjes, mamavanLucas

Nu we het hier toch over hebben... hoe zit het met de kinderwagen? Daar ben je per slot van rekening de hele tijd bij. Ik kreeg namelijk gratis een dekbed erbij. Ik zou het zelf niet zonder meer gaan gebruiken, maar ik dacht, misschien moet dit wel kunnen omdat het kindje niet onder het dekbedje kan schuiven als het in de wagen ligt en je bent erbij. Weten jullie dit misschien?

groetjes,
Wietske

Waarom mag je geen dekentje in een dekbedje doen?

Dat hebben wij bij onze dochter vanaf het begin gedaan. De kraamverzorgster deed het ook zo.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Hai hai,

Ik heb voor Levi gewoon een dekentje, een dekbedje werd me afgeraden en dit staat net zo leuk :)

Liefs,
Nephele

Zo'n wollen deken, of fleecedeken kun je prima in een dekbedovertrekje doen. Leg mij maar eens uit waarom niet. Kraamverzorgsters vonden dit ook prima.

Terug
Bovenaan