Heb even jullie hulp nodig......dekentje of dekbedje?

een fleece dekentje? Dat zou ik zeker niet doen. Lekker warm ja, maar dat spul ademt helemaal niet. De kans is groot dat je kindje het dan veel te warm krijgt en doordat fleece (en andere synthetische stoffen) niet ademt en dus de warmte niet  weg kan, krijgt je kleintje het veel te warm wat wiegendood tot gevolg KAN hebben.

Ik snap niet dat dekbedjes en fleece dekentjes nog verkocht worden en dat sommige kraamhulpen er niks van zeggen. Toen ik bij de eerste een intake kreeg van het kraamburo werd gelijk gezegd dat een dekbedje of fleece dekentje niet gebruikt wordt door de kraamhulp. Alleen katoen of wol, anders kunnen ze de veiligheid van je kind niet waarborgen. Natuurlijk doet elk kraamburo het anders/er minder moeilijk over, maar voor de gezondheid/welzijn van je kind, kies voor een natuurlijke stof zou ik zeggen. Krijgen ze het in ieder geval niet te warm (als je ze niet te dik toedekt/aankleed).

Bij onze kinderwagen zat ook een dekbedje. Ik heb bij de Hema een wiegdekentje gekocht en die samen met een lakentje gebruikt. Staat ook nog eens veel leuker vind ik. Ook handig als ze een keer in slaap vallen in de box. Dekentje uit de kinderwagen er overheen.   Nu gebruik ik dat dekentje nog weleens als mijn kleine man (14mnd) 's avonds/'s nachts een keer wakker wordt/niet lekker is om 'm toe te dekken als ie lekker tegen me aanligt in zijn wiebel stoel.

Hoi meiden,

Kijk ff op www.wiegendood.nl hier staat alle info omtremt veilig slapen.
Ook over fleecedekens, dekbedjes, enz

Succes met jullie besluit.

gr Amber 37,5

Terug
Bovenaan