Heb het ff moeilijk...

Ik moet nu even mijn hart luchten!

Vanavond kreeg ik van een vriendin te horen dat ze zwanger is. Uiteraard heel blij voor haar, maar zelf zit ik met een dubbel gevoel.
Bij ons wil het maa rneit lukken om zwanger te worden en dit is de 5e keer in anderhalve maand tijd dat ik van iemand uit min omgeving hoor dat ze zwanger is.

Vanavond werd het me dan ook even teveel en zocht ik evne een plekje voor mezelf op. Daarna heb ik uitgelegd aan mijn vriendin dat ik wel degelijk blij ben voor haar, maar dat ik het moeilijk vind om van haar te horen (en niet 1 of 2 keer op een avond...) dat ze het kindje eigenlijk nog niet hadden verwacht en dat het eigenlijk nog niet zo goed uitkomt. Van een vriendin van haar *we waren met een groepje) kreeg ik tr horen dat ik me niet aan moest stellen.
Hierop ben ik dus met tranen in mijn ogen weggelopen en met mijn vriend naar husi gegaan. Wij zijn inmiddels 16 rondes verder en nog geen tekenen van een zwangerschap. Overanderhalve week hebben we een afspraak bij de huisarts.

Ik vind het nu moeilijk om nog bij mijn vriendin over de vloer te komen, omdat haar andere vriendin daar ook vaak is. Toch is on vriendschap belangrijk voor mij en wil ik die niet op het spel zetten.

Ik ben wel van plan om mijn vriendin morgen even op te bellen om uit te leggen waarom ik weg liep.

Reageerde ik overdreven? Ik vind zo'n situatie erg lastig en weet dan nooit zo goed hoe ik moet reageren.

He, even mijn hard luchten helpt wel! Zit nu weer met tranen in mijn ogen, maar ik moest het even kwijt voor ik rustig kan gaan slapen!

Liefs Daycey

hoi Dacey,
heb je een beetje kunnen slapen?
jammer dat mensen zo bot reageren,
ik kan me voorstellen dat je bent weggelopen,
zo ben je niet echt meer in een feeststemming.
Wel een goed idee om je vriendin nog even te bellen.
Maak er vandaag een mooie dag van,het zonnetje schijnt,
lekker genieten van het mooie weer en elkaar!
groetjes Fleur

Hey Dacey,

Ik vind dat je prima gereagerd heb. Je hebt zowel gereageerd op haar nieuws, maar ook meteen je eigen gevoel erbij uitgelegd.
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten. Ik kreeg er wat van als ik te horen kreeg dat het kindje nog niet gepland was etc, dan dacht ik altijd; geef het dan maar aan mij, wij wachten al zo lang...
Ik zou inderdaad ook je vriendin nog even bellen en de situatie uitleggen. Je kan dan ook meteen vertellen dat je de reactie van die andere wel vervelend vond. ik weet niet of je zwangere vriendin weet dat jullie al zo lang bezig zijn? Dat heeft mij wel geholpen om dat te vertellen in de groep, waren meteenn alle opmerkingen van de baan. En hielden ze rekening met mij door het niet constant over babypraat te hebben.
Succes meid ,

Gr tamdun

Hoi,

Heel herkenbaar dit.
Ik had een hele goede vriendin en doordat zij na 1 maand stoppen met de pil al zwanger raakte en wij toen al 2 jaar bezig waren is onze vriendschap misgelopen.
Ze begreep niet dat ik het er moeilijk mee had.Ik moest maar continu alle zwangerschapskwaaltjes aan horen en heel enthousiast zijn.Terwijl ik het ook moeilijk vond.Toen ik dat benoemde is het uiteindelijk ook uit de hand gelopen.Ik dacht echt toen jij bent geen echte vriendin.
2 maanden geleden is een andere vriendin bevallen van een zoontje.Zij heeft mij juist heel goed betrokken en begreep ook mijn verdriet.Deze vriendschap ging dan ook niet mis,omdat zij ook vaak benoemde dat ze het moeilijk vond en ook niet continu over het zwanger zijn sprak.

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen meid.
Het is niet niks.
Als vriendinnen dat niet begrijpen dan is het geen vriendschap waard.

he meis, wat rot zeg, je hebt goed gedaan, je gevoel kan je niet dwingen en je tranen helemaal niet, het is beter om weg telopen dan herrie schoppen met die andere waar je vriendin bij is.

ik zou ristig eens met haar praten en even je gevoel te uiten,

mijn nicht had het ook die waren heel lang bezig en ivf enzo hielpen niet, ze hadden in het zieknhuis gezegt dat ze niet meer konden helpen , toen kwam ik er mee aan dat ik zwanger was 3 jaar geleden, en toen moest zij ook huilen hoorde van een ander nichtje dat der moeder heel erg boos op der was dat ze der eigen niet zo moest aan stellen,

ik dacht naja waarslaat dit op, ik kon me nicht heel goed begrijpen en zij is al in de 30 dus ja.
ik vond het ook niet erg als ze niet op kraam visite wilde komen, maar ze kwam dus wel en vond het heel dapper van haar.

dus snap heel goed je gevoelens.

veel sterkte ermee en blijf je hart uitluchten hier op het forum.

sterkte mama van sharon

Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties!

Mijn vriendin weet wel dat we al zo lang bezig zijn en toen ik haar vandaag opbelde, schrok ze wel een beetje. Ze had er door haar eigen blijdschap eigenlijk niet goed bij stilgestaan, tot we weggingen. Logisch, ik zou zelf ook door het dolle heen zijn!

Ze zei dat ze er voortaan niet meer de hele tijd over zou praten en dat ze rekening zou houden met onze situatie. Dat vind ik toch heel fijn, al hoeft ze het gesprek 'baby' natuurlijk niet te ontwijken, want zij blijft zwanger!

Gisteravond idd niet echt heel lekker geslapen, erg verdrietiggeweest en heelonrustig geslapen. Vanmorgen werd ik gelukkig wel weer aardig opgewekt wakker! Vandaag zijn mijn vriend en ik lekker naar Rhenen geweest. Dagje dierentuin en daarna daar in de omgeving lekker wat rondgewandeld.
Even eruit en ontspannen!

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die hier tegen aanloopt. Had ik eigenlijk van mezelf ook niet verwacht, maar bijna elke week een 'zwangermelding' was toch wat veel van het goede...

Meiden bedankt!

hee,
ik wil even zeggen dat ik het heel knap vind dat je vandaag toch nog gebelt hebt! en dat je niet je vriendschap op het spel zet!
ik heb zelf het geluk heel snel zwanger te raken, een vriendin van mij wil mij nu niet meer zien omdat het haar niet lukt om zwanger te raken, en mij wel.
en dat je in eerste instantie bent weg gelopen, als het een echte vriendin is neemt ze je dat heus niet kwalijk! je mag je gevoel en emoties echt wel laten zien!
ik hoop voor je dat je ook snel zwanger mag zijn!!!

Thanx! Goed om het ook eens van 'de andere kant' te horen!
Mijn vriendin en ik hebben het goed uitgesproken en ze begrijpt mij ook wel. EN ik haar blijdschap natuurlijk!
Ik blijf het alleen moeilijk vinden om zwangere mensen te zien die zo dicht bij me staan...

Mijn volgende NOD is over 6 dagen, dus nog even afwachten...

Terug
Bovenaan