heb ik een lui kind.....?????

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje voor jullie , mijn jongste is nu 10 maanden maar doet nog steeds errug weinig...... hij "tijgert" wel en kan zitten (als ik 'm neerzet en valt nog om) Hij gaat wel op handen en knieen zitten en wipt dan wat heen en weer maar verder gebeurt er weinig..... Mijn oudste was in veel dingen sneller.... verwacht ik nou teveel of is een tweede gewoon minder snel....??? Ik word en dan toch wat onzeker van als je andere kindjes ziet die proberen aan een tafel te staan......

Groetjes, Angel mv Nino

Hee Angel,

Ik heb ook volgens mij een langzaam kind. Tyche is dan wel iets jonger als jouw zoontje maar kan ook niet echt heel lang zelf zitten en kruipen alleen achteruit....
Heb wel gehoord dat bij de tweede alles langzamer gaat vaak en denk ook niet dat je je druk moet maken. Je hebt snelle en langzame kindjes. Dit heb je natuurlijk ook al 100 keer gehoord.. maar als je twijfelt kun je altijd even naar het cb gaan en vragen.
'Praat' jouw kindje trouwens wel?? Heb namelijk ook gehoord dat kindjes waarvan de motoriek goed en snel  is dit weer niet zijn met praten enzo en andersom.
Mijn meisje kwebbelt namelijk wat af en is dus motorich minder.

Groetjes Kirsten

Hoi Kirsten,

Hoe oud is jouw meisje...? Hij babbelt aardig (op zijn manier) tegen zijn oudere broer en tegen de honden en "vertelt"een verhaal als ie zijn boekje "leest"..... ach ik ga het wel zien..... maar je wil toch weten of het goed zit...... misschien dat ik van de wek even het cb bel.......

Ik snap ook wel dat je je er een beetje zorgen over maakt hoor en je wilt natuurlijk het beste voor je kind. En een belletje naar het cb kan geen kwaad. Maar als ik dan hoor dat Nino zo goed brabbelt al denk ik gewoon dat hij dat leuker/belangrijker vind als kruipen enzo.
En ik denk dat zn grote broer (Diego was het toch he?) veel voor hem doet.. zoals speelgoedjes enzo pakken dus hij hoeft ook niet zo veel te doen als Diego op zijn leeftijd.. of zie ik dat verkeerd?
Tyche is nu 8,5 maand en kan dus sinds 2 weekjes achteruit kruipen. En zitten kan ze misschien 5 minuutjes achter elkaar.
Ik krijg ook wel ooit vervelende opmerkingen. Vooral van zo'n schaap. heeft zelf twee kindjes die ouder zijn als 10 jaar. Ontzettende kuttekoppen (uh kAttekoppen hihi). EN die zegt dan 'oh de mijne liepen met 10 mnd al).
Nou ik vind dat niet zo belangrijk als ik maar een lief en leuk kind heb!
Maar tuurlijk begrijp ik je zorgen dus bel even het cb... en laat even weten wat ze zeiden oke?

Liefs Kirsten

Heb gebeld met het cb en die zeggen dat een tweede kind vaak wat luier is dan de eerste, maar zolang er vooruitgang is dan moet ik me zeker nog geen zorgen maken, het kan soms zo zijn dat een tweede pas gaat lopen met 14-15 maanden (Dat terwijl Diego liep met z'n eerste verjaardag) en heel belangrijk........ niet gaan vergelijken...hahahaha maar dat is best moeilijk. En dat van die Kuttekoppen...euh, kattekoppen,  dat herken ik ook wel hoor, vooral omdat Nino best groot is voor z'n leeftijd vragen ze of tie al kan lopen...... grrrrrrrr.

Maar bedankt voor jullie reactie hoor meisjes....

Groetjes, Angel mv Nino  

Hoi,

Hier nog een kindje die nog niet veel doet hoor. Tiara is volgende week 8 maanden maar ze kan nog niet los zitten, wel in de kussens maar niet voor het echie. Ze wil het allemaal zo graag zitten, kruipen,staan, maar het lukt haar niet. Het is ook een erg koppig meisje want als je der wil helpen word ze erg driftig. Lekker op het eigen tempo laten doen dan komt het allemaal wel goed.

Groetjes Nancy

Hoop dat je een beetje gerust gesteld bent dan!!
En gewoon lekker genieten van je twee knullen.

En mama van Tiara, jij ook van je meisje!

En wij allemaal: genieten, want ze zijn zo groot!!

Daar heb je helemaal gelijk in Kirsten..... voor je het weet gaan ze naar de kleuterschool.... dus ik ga zeker genieten en niet meer zo piekeren....

Liefs, Angel

Terug
Bovenaan