heb ik een lui kind.....?????

Hoi hoi,

Twan is morgen 8 maanden, maar kan ook nog 'niets'
Hij blijft zitten als ik m neerzet, tijgert nog niet en van kruipen is helemaal nog geen sprake. Wel 'vliegt' hij   (armen en benen in de lucht en wippen) heel veel   en draait hij zichzelf 180 gr. rond. Ik zou ook graag willen dat hij gaat tijgeren.

Iemand tips hoe ik dit kan stimuleren? Ik leg m al heel vaak op de grond (speelkleed) op zijn rug, draait hij zelf op zijn buik, maar verder doet hij weinig.

Liefs Maaike mv Twan

Yep, hier nog zo eentje hoor
Stef is nu 8 maanden en doet ook nog niet zoveel. Ik ben er eigenlijk wel klaar voor, maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.... HIj kan wel al zitten, maar kruipen kan hij echt nog niet. Aan de hand kan hij wel een klein beetje lopen, maar dat schiet ook niet erg op. Ik maak me er geen zorgen over, het zal wel komen hoor. Maar wat mij betreft....mag het nu wel hahaha

Liefs Annet

Ik lees dat jullie kindjes "pas' rond de 8 maanden zijn, dan hoeven ze het ook allemaal niet te kunnen, mijn zoontje is nu 10 maanden en doet minder dan sommige kindjes van 8 maanden...... Maar he cb heeft gezegd dat ik me geen zorgen moet maken omdat sommige en vooral tweede kindjes wat langzamer zijn......

Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken.   Mark is nu ruim 9 maanden en kruipt ook nog niet.   Hij kan wel alleen zitten en rollen enzo, en als hij op z'n buik ligt 180' draaien, en achteruit schuiven.   Ik maak me er ook niet echt druk om, het komt vanzelf wel.  
Groetjes Liesbeth mv Mark (20-7-06)

Hoi Liesbeth,

dat doe ik nu ook niet meer hoor,ik heb met mezelf afgesproken om nog meer te gaan genieten van dit kleine mannetje.......

hoi Angel!
Als je eerste kindje snel is dan maak je je zorgen over je tweede als die langzamer is. Ik begrijp dus wel wat je bedoelt. Bij mij is het juist andersom, mijn dochter was erg langzaam en Milo is wat sneller (wat sneller, haha). Ik wilde je even zeggen dat Lior pas met een jaar kon kruipen en met 17 maanden kon lopen. Dat is laat ja, maar ze is ongelovelijk snel met praten. Kinderen ontwikkelen zich allemaal in hun eigen tempo, zoals je ongetwijfeld weet. Ik heb eens gehoord dat rond de 3 jaar er geen grote verschillen meer zijn (bij een 'normaal' functionerend kind natuurlijk). Als ze klein zijn ga je al snel vergelijken, ik doe dat ook, dat is heel normaal. Maar je kleintje is echt niet langzaam hoor!!
liefs Stephanie

Ook Tess vindt het allemaal wel best, ze is over een week 9 maanden en het enigste wat ze goed kan is omrollen. Zelfstandig zitten kan ze nog niet en van kruipen is nog helemaal geen sprake. Ach het komt vanzelf wel.

Groetjes sandra

Bedankt voor jullie berichtjes....

Heb ik in ieder geval wel een pluspuntje, mijn kleine zegt wel mama, dus dat heb ik dan weer wel.... en daar ben ik heel trots op.

Liefs, Angel

Terug
Bovenaan