Heb ik mijn ovulatie gemist?!

Kan gewoon hoor, mijn lh is standaard iets verhoogd (pcos) maar deze werken ook bij mij prima, ik heb 2 maanden terug s ochtends en s avonds een smiley gehad na 2-3uur niet drinken. 
Wat ook kan is dat ze voor jou niet gevoelig genoeg zijn, dan zijn de dipsticks van sensitest misschien beter, deze kunnen alleen niet met ochtend urine maar hier hebben ze wel ook extra gevoelige testen van. Of je hebt nu gewoon een veel langere cyclus als normaal ertussen zitten. Als je het niet vertrouwd gewoon naar een huisarts gaan hoor ☺️
 
Dan ga ik nog een maandje de gevoelige versie uitproberen! Dankjewel! ? 
Ik heb helemaal in het begin ook ovulatietesten gebruikt, van de Kruidvat maar toen ook niet mijn ovulatie gevonden.. Dacht dat het aan het ontpillen lag. Soms hoor je ook wel dat vrouwen al erg vroeg hun ovulatie in de maand krijgen. Maar nu ga ik vanalles denken natuurlijk. ?
 
Nog even een toevoeging; het kan ook zijn dat jij net als ik echt een hele korte lh piek hebt. Ik moet echt 2x per dag testen, anders mis ik hem gewoon. Veel vrouwen heb wat langer een piek, soms zelfs wel 2 dagen. Ik ben 1 van de “geluksvogels” die dus een piek van een uur of 10 heeft. Makkelijk om te missen als ik maar 1x per dsg test. Dat is me de eerste cyclussen dus ook gebeurt. Bizar hoe snel dat lh hormoon bij mij weer zakte. Ik had dan serieus gewoon een dagenlange reeks met negatieve ovulatie testjes. Gemist dus. Toen toch eens 2x per dag gaan testen en zo kwam ik erachter hoe die piek bij mij dus werkt. Zo stom. Maar volgens mijn verloskundige komt het inderdaad weleens voor.
Dus... mocht je hem de volgende ronde weer niet te pakken krijgen, probeer dit zeker eens. ?
 
Oh ik gebruikte overigens ook altijd de testjes van Sensitest. De dipsticks extra gevoelig. Ik testte dan rond 10:00 u en rond 17:00. Vaak zag ik dan altijd wel een testje dat eruit sprong en echt positief was of in ieder geval veel donkerder dan de rest. Dan wist ik genoeg. Mijn lh piek was net geweest (bij donker streepje in de ochtend) of zat er echt snel aan te komen (bij donker streepje in de namiddag). Toestand, maar blij dat ik erachter kwam hoe mijn lichaam werkt. Anders had ik nu misschien nog steeds aan het rotzooien geweest met die ovulatie testen met mijn frustratie tegen het plafond. ?
 
Dit heb ik inderdaad ook vaker gelezen! Bedankt voor je reactie. Ik ga ook aan Sensitest beginnen als ik ongesteld word volgende week! ? 
Mag ik vragen hoe jij teste op die dagen op bijv. werk? Ik werk vaak tot 18u of 20u, en begin om 8.30. Dus dat betekend dat ik op mijn werk zou moeten testen. Nu sta ik vaak met een volle planning en meerder collega’s op de werkvloer.. Dat is mijn enige nadeel van 2 keer in de week testen. 
 
Ah ja. Hmm.. ik heb een eigen bedrijf dus ik heb alle vrijheid om te doen en laten wat ik wil. Ik snap dat het bij jou een stuk lastiger is... 
 
Ik had geen reactie op de normale ovulatietesten en toen ben ik de extra gevoelige testen gaan gebruiken van lungene (volgens mij ook sensitest).. en daarmee vond ik hem wel! 

En anders de ovulatietesten eens laten gaan en andere manieren gaan onderzoeken zoals het voelen van je baarmoedermond, je kunt er veel op internet over vinden! 
 
Terug
Bovenaan