heb ik te hard gepuched! :-(??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik heb al vanaf dat Francesco 4 mnd problemen met zijn flessen. Echt gewoon moeijk erin te krijgen. Toen mocht hij bij 6 mnd naar 3 flessen. Omdat hij zijn fruit en groente geod at en verder goed plaste. Nu 7mnd doet hij al een week moeilijk over zijn laatste fles van +/- 20.00 half 9 Hij eet sávonds een potje van 6 mnd leeg + een toetje!
Ik blijf proberen dik, dun, meer papprig met lepel.  Dus vanavond ook weer Spuugt dat arme kereltje de hele boel onder ook nog avond eten kwam mee. Ik vindt het zo moeilijk heb ik het te  gepuched!!!!
Ik voel me zo ellendig!!!!
 Ik had hem gisteren al laten slapen zonder laatste fles en hij slaapt gewoon door.
Maar het moeilijke is dat ik geen ander vocht binnen krijg. Want sapjes, water hij moet het niet!!!!!!
2 flessen is toch veel te weinig!!!?????
Ik wil morgen he CB bellen voor advies maar ik ben bang dat ze niet veel zullen kunnen bedenken.
radeloze mama jolanda

Hoi Jolanda,

Ik denk dat je iets anders moet gaan proberen.
Ik heb dit probleem ook gehad met Nikita en er is mij toen geadviseerd door een voedingsdesundige om diksap door de melk heen te doen of een fruitshake ervan te maken.
 Dat eerste was meteen een succes.
Gewoon de hoeveelheid melk klaarmaken die nodg id en dan een scheut diksap erin doen.
Opvolgmelk zijn ze zo op uitgekeken , omdat het steeds hetzelfde smaakt.
Met een smaakje hebben ze een nieuwe ervaring.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Nou ik ga het zeker proberen ik hoop dat het gaat lukken!
bendankt voor je reactie.

Hoi,

ik had dit probleem ook met Twan. Hij wilde die laatste fles gewoon niet meer hebben, dus toen ik bij het cb kwam heeft ze uit gerekend hoeveel melk hij krijgt en als hij maar 500 cc aan melk krijgt, dan is er niets aan de hand. Twan's schema is nu als volgt:

07.00 uur fles 210 cc met 7 scheppen nutrilon en 4 scheppen pap
10.00 uur liga met 120 cc opvolgmelk
12.00 uur boterham en 150 cc opvolgmelk
15.00 uur fruithapje en diksap
17.30 uur heel potje groente of met de pot mee en 150 cc yoghurt
19.00 uur gaat hij naar bed tot de volgende ochtend.

Die yoghurt geldt ook mee voor de melkproducten, dus hij krijgt genoeg binnen. Misschien moet je het zo eens proberen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes ermee!
Groetjes Maaike mv Twan 02/09

Hoi Maaike,

Hier komt hij niet aan,
Krijgt totaal rond 400 als hij de avond fles niet meer neemt!
mischien kan ik zijn schema wat anders gaan indelen!
hij zit nu
8.30 fles nutrillon 200 met 3 scheppen pap (drinkt hem soms ook niet helemaal leeg)
11.00 fruit heel potje van 6 mnd( gaat wel op)
12.00 boterham, (probeer er wat voch in te krijgen maar hij spuugt het uit, of laat het eruit lopen)
15.00 fles smulpapje 200 cc (dit gaat altijd op)
17.30 Potje maaltijd van 6mn (gaat helmaal op) + yohurtje 60 gr (niet zoveel)

En dan sávonds om 20.00 0f 20.30 fles 200 nutrilon met of zonder schep pap en nu dus een week paar slokken of niks!
bedankt voor je advies
groetjes Jolanda

hoi hoi,

Wat lastig is dat he...

Is het niet een idee om dat smulpapje 's avonds te geven?
Als ik zo kijk is het best veel denk ik, als hij om 15 uur smulpapje krijgt en 2,5 uur later een heel potje groente en yoghurt, kan ik me voorstellen dat zijn buikje vol zit. Wil hij niet rond 13 uur een gewone fles en dan 's avonds voor het slapen gaan een smulpapje?Of een fles met beetje pap.

Succes ermee!

groetjes leetje 1981

Hoi,

misschien niet zo leuk voor jullie, maar als je die 1e fles nou eens probeert eerder te geven? Misschien dat je dan meer ochtend over hebt, dus dat je dan kunt proberen om nog een fles of eventueel wat yoghurt tussendoor te geven. Misschien dat dat wel helpt.
Ik weet niet hoor, probeer je te helpen. Ze willen wel graag dat hij 500 drinkt nl. Of misschien moet je eens proberen om minder per x te geven, maar dan vaker.
Een paar ideetjes, hoop dat je hier iets mee kunt.

Liefs Maaike

Oh ja en het fruit misschien ook wat eerder?

Ik doe het ongeveer zo, dat hij tussen 7 en 8 ergens de 1e fles krijgt, rond 10:30/11:00 fruit, rond 13:00 fles en rond 16:30 warm eten met yoghurt, dan pas tussen 20:00 en 21:00 de laatste fles. zo zit er veel meer tijd tusse en heeft hij goede trek, anders ook niet. Ik geef nog geen broodje, hij vindt het nog niks, maar die zou j dan dus rond 12 uur kunnen geven.

groetjs

Terug
Bovenaan