heb ik te hard gepuched! :-(??

Meiden bedankt!

Ik denk zeker dat ik een ander schema inelkaar moet gaan zetten, inderdaad als ik het zo zie dat is de avond wel kort opelkaar, moet even gaan puzzelen Hij slaapt tussendoor ook nog best veel , als ik eruit ben laat ik het jullie even weten hoor bedankt!
geeft me weer een beetje moed zo!
Liefs Jolanda

Kan je niet proberen die twee keer fles wat voller te doen? twee keer 250 is ook 500...

wij zijn vorige week maandag geweest naar het cb.
iris hoeft maar twee flessen melk.
een papfles smorgens en savonds wat melk.
overdag mag ze water of sap of thee.

ons schema ziet er ongeveer zo uit.
eerst een pap fles 210 water 7 schepjes nutrilon drinkt ze op.
3 uurtjes later boterham met kindersmeerkaas en stroop
ik maak een bekertje melk maar daar drinkt ze niet veel van.
ik maak ook diksap de fles helemaal vol en dat geef ik door de dag heen.   bied het 3 keer aan of zo.
dan krijgt ze smiddags fruit. (deze eet ze smorgens niet)
savonds krijgt ze een potje groenten
en voor het slapen gaan probeer ik nog wat melk te geven. maar dat wil ze soms niet.

ooh wat een herkenbaar verhaal
annique drinkt ook bagger slecht
smorgens krijg ik er hooguit 150cc melk in
tussen de middag 60cc en sávonds 200 cc
sap tussendoor gaat ook nog niet geweldig 50cc per dag
dus ze komt per dag net aan 500cc

ik had haar laatst ook onder dwang haar fles gegeven
en toen kotste ze ook de hele boel inclusief warme hap toetje enz eruit
dus ik dwing niet meer maar bied wat vaker vocht aan en gooi wat water door haar fruit en warme hap
maar ik maak me ook vet zorgen om dr
ze is nu weer ziek en heeft dikke koorts en hoest enorm
ben al bij de huisarts geweest donderdag en die zei dat alles goed is met haar
ook qua uitdroging enzo
succes ermee
liefs een bezorgde mama

Hoi lieve bezorgde mamma,

dat is inderdaad precies mijn verhaal zeg!!!
Ik ben nu begonnen om hem eerder de fles te geven, heb om half 11 zijn fruit gegeven!
Dus later ga ik een boterham en melk proberen om 12.00 ik hoop dat het lukt!
Zielig als ze zo ziek zijn, zeker ook nog eens als ze zo slecht drinken!
mijn nachtmerrie is ook dat hij ziek wordt!!!
Ga ook maar proberen wat meer water te vermengen met zijn eten! lijkt me een goed idee!
Ik had ook al smulpapje sávonds geprobeerd maar dit wilde hij ook niet. Ik ga eerst het schema wat aanpassen kijke of het lukt!
ook sterkte met je kleintje hoor!!
Ze zeggen vaak zolang ze nog goed allert blijven en goed plasluiers is er niks aan de hand maar toch, Blijf ik bezord, zeker als het straks warm blijft!!!

Liefs Jolanda

Hoi ik heb niet alle reacties gelezen maar wil toch even reageren. Tess wil al tijden deze fles niet meer. Ze krijgt nu 1 fles op een dag en 2 wanneer ze naar het KDV gaat, daar eet ze stukken beter. Heb dit besproken met het CB en die vonden het geen probleem zolang ze maar fruit/groente/brood at. Wel drinkt Tess tussen door veel sap, appelsap, limo, diksap, wissel het een beetje af. En krijgt ze yoghurt als toetje.

Ik heb dus geen tip om het op te lossen, maar wilde dit gewoon even emt je delen. Oja melk met een smaakje wil ze soms wel een beetje maar niet veel. Ze houdt gewoon niet zo van melk... kan gebeuren toch. Enne over het vocht, in fruit en groente zit ook vocht. Let wel op dat je kindje wel "dikke" luiers blijft houden.

Succes!

Hoi ,

isschien heb je helemaal geen behoefte meer aan weer een schema van iemand maar hier komt ie....

7.30 uur   bordje pap van 200 ml opvolgmelk (pap peer/banaan met groeipap bambix)
10.00/ 10.30 lekker flesje drinken (ik gebruik diksap) van 120 ml
12.00/12.30 boterham met een bekertje/flesje opvolgmelk van ongeveer 80 ml  + half   fruithapje
15.00 drinken en eventueel een rijstwafeltje
17.00/17.30 groentehapje + danoontje  
19.00/19.30 laatste fles van 200 ml  

Heel veel succes want je raakt er toch gefrustreerd van en dan ben je geen happy cookie.

liefs, Angel

Terug
Bovenaan