Heb ik weer.... PCOS.... wat nu??

A

Anoniem

Guest
Heyy dames,

Hoe blij ik was dat de huisarts ons al heeft doorverwezen naar het ziekenhuis, zo teleurgesteld ben ik nu...

Zoals jullie weten is het verwijderen van het spiraaltje is vlekkeloos verlopen. Na een doktersbezoek en een bezoekje aan de gynecoloog is het er met een kijkoperatie uit gehaald. Dat is nu ruim 2 maanden geleden en nog steeds geen menstruatie. Toen ik toch bij de huisarts was voor mijn rug, maar eens gevraagd hoe het daar mee zit. Ook meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Vandaag daar geweest en het is me zwaar tegengevallen. Nu heb ik zeer waarschijnlijk PCOS. Dat is dus dat ik zelf geen goede eitjes heb, maar fopeitjes. Geen eisprong, geen menstruatie en dus ook geen zwangerschap.
Aangezien is aan de zware kant ben kunnen ze ook niks voor me betekenen. Ik moet eerst maar een kilo of 12 afvallen en dan kunnen ze het misschien gaan stimuleren met pillen of spuiten etc..
Natuurlijk wist ik dat mijn gewicht niet bevorderend zou zijn, maar dit had ik niet vervwacht. Moet eerst een goede BMI hebben.
Het enige wat ze me kon aanbieden is dat ik mag mee doen in een onderzoek. Dan gaan ze vrouwen met een kinderwens en overgewicht een half jaar begeleiden met afvallen en zodra je 10% bent afgevallen mogen ze je medicatie gaan geven voor een zwangerschap te bevorderen. Of ze gaan meteen starten met medicatie en kijken dan wat de resultaten zijn.

Moest het me allemaal maar laten bezinken en over 2.5 week moet ik terug en mijn keuze laten weten. Nou ja keuze... je wilt een kind dus die keuze is gemaakt. Dus dan gaan we ook dat onderzoek maar in. Baat het niet dan schaad het niet en als we wat afvallen dan is het mooit meegenomen. Of wat zouden jullie doen??

Alsof ik ervoor gekozen heb ik ruim 110 + te wegen??? Heb er al vanalles aangedaan en niks heeft mogen helpen. Heb het idee dat ik er alleen maar dikker van geworden ben.
Merk dat ik er wel wat depri van wordt.

Wie heeft er ook PCOS? Welke ervaring hebben jullie ermee? Wel of niet zwanger geworden? Ook overwicht erbij gehad? Wat zijn jullie ervaringen??

Liefs een verdrietige missykip

hey

pff heftig verhaal zeg! ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wens je wel veel succes en sterkte de komende tijd..

liefs

hoi,

Ik heb het ook en heb moeten spuiten het heeft beide keren ongeveer een jaar geduurt tot ik zwanger was.Ik had geen overgewicht.Inmiddels heb ik drie zoontjes van 7,41/2 en 5 maanden.De laatste is spontaan gekomen en dat was vooral voor mijn man een schok.

Als ik jou was zou ik inderdaad aan het programma meedoen,heel veel succes.

Groetjes Sandra.

Hoi

Ikzelf ben al ruim 2 jaar en 8mnd bezig voor kindje 2, heb geen pcos maar heb wel overgewicht en in het ziekenhuis deden ze daar ook wat moeilijk over, ben overgestapt naar v ruchtbaarheidskliniek Geertgen, had daar hele goede verhalen over gehoord dat ze niet kijken naar hoe zwaar je bent, en ik kwam daar en ze hebben het niet eens over mn gewicht gehad. Ik ben blij dat ik die overstap heb gemaakt, misschien dat je eens kan rondbellen voor een vruchtbaarheidskliniek.

Succes.

Hoi,

Ik heb overgewicht èn pcos. Ik ben 2x zwanger geworden (en 2 prachtige jongens gekregen) na het slikken van de hormoonpillen Clomid.
Ze zeiden tegen mij ook dat ik af moest vallen. Toen ik voor onze oudste in het ziekenhuis kwam was ik net 20kg afgevallen, dus vonden ze dat voldoende en zijn ze met de behandeling begonnen. Bij onze jongste was ik net 12kg afgevallen dus hetzelfde verhaal. Wel heb ik wat minder overgewicht dan jij.
Ik vind het wel erg dat je afgestraft wordt op je gewicht. Het is al niet eenvoudig om overgewicht te hebben (want niet iedereen kan daar iets aan doen en het is een gevecht voor het leven!) en daardoor kunnen/willen ze je niet helpen je liefste wens te vervullen. Misschien een ander ziekenhuis?
Ik viel tijdens mijn zwangerschappen af. Een week na mijn bevallingen woog ik een kg of 4 al minder dan voor ik zwanger raakte.
Sterkte met alles en hopelijk willen ze je gauw gaan helpen.

Hoi Hoi,

In het begin van dit jaar benm ik ook bij de gyn geweest, omdat het erg lang duurde dat ik een regelmatig cyclus had na een mk.
En hij vertelde mij precies hetzelfde, dat ik moest afvallen en dat ik dan ook in zo'n programma mee zou draaien.
Ik was toen tegen de 100 kg aan, dus ook flink te zwaar.
Maar ik vond het op zo'n lullige(sorry voor het taalgebruik) manier gezegd, dat ik dacht dat doe ik mooi niet.
Ben toen die maand erop zelf begonnen met Sonja bakkeren, en een kilo of 2 afgevallen.
En die maand erop was ik zwanger, mede omdat ik er toen totaal niet mee bezig was.
En me alleen concentreerde op afvallen.

Nu ben ik inmiddels 37 weken zwanger, en alles gaat goed.
Wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk, als je er niet achter staat, moet je gewoon een andere gyn, nemen en een second opinion nemen.
Ze denken vaak je weg te sturen met het "excuus"dat je overgewicht hebt. En dat vind ik wel zo'n onzin.
Het zal inderdaad wat moeilijker worden, maar het is echt niet onmogelijk.
Er worden zoveel gezettere mensen zwanger hoor.
Laat je niet ontmoedigen, en voor je het weet ben je zwanger.

Heel veel succes ermee meid.

Liefs Mama2be

Hoi!!

Ik heb pcos en ben te zwaar!! Ik ben er in 2006 achter gekomen dat ik pcos heb en heb nu 2 meiden! 1 van bijna 3 en 1 van net 1! Heb net gisteren een mk gehad van de 3e (7 week zwanger)

Ik heb ondanks dat ik te zwaar was gelijk medicatie gekregen en daarmee word ik vrij makkelijk zwanger! Bij de 1e 2 met 4 rondes met medicatie en nu was ik in de 3e ronde zwanger!!
Nu moet ik even wachten en dan mag ik ook weer met medicatie beginnen!

Er is bij mij nooit op aan gedrongen dat ik echt op dieet moet voordat ze me gingen helpen! Wel hebben ze gezegd dat het beter zou zijn! Maar ook zeiden ze dat het heel moeilijk is met pcos om a te vallen ( en heb zelf ook nog een trage schildklier)
Ik vind het vreemd dat ze niet eens willen gaan helpen zonder dat je afvalt!
x

Hoi dames!!

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb er slecht van geslapen en zit ook alles behalve lekker in mijn.

Het spookt nog allemaal door mijn hoofd en krijg er nog geen rust bij.

Het is gewoon zoveel dat er vanaf moet dat ik zelf begin te twijfelen of ik niet een maagbandje moet laten zetten. Juist, omdat ik weer wat ik er al allemaal voor gedaan heb...

Het zal zijn tijd nog wel nodig hebben voordat ik er wat meer rust bij heb...

Terug
Bovenaan