Heb ik weer.... PCOS.... wat nu??

Hallo allemaal,

Sinds 4 jaar geleden is bij mij PCOS vast gesteld. Nu ben ik 23 jaar en heb al veel meegemaakt. Ik heb nog geen wens om zwanger te worden, maar ik heb daarbij wel andere problemen. Ik heb een te hoge bloeddruk, ik hou vocht vast en mijn gewicht neemt toe. Ik zit hierdoor ook niet lekker in mijn vel , omdat ik al 4 jaar lang onderzoek en bij gyneacologen.... internisten etc. geweest. Het enige wat er gezegd wordt is dat ik maar af moet vallen. Nu ben ik niet te dik en ook niet te zwaar. Ik ben wel stevig gebouwd. 
Verder kreeg ik in het begin alleen maar anticonceptiepillen om een fakebloeding op te wekken. Daarna microgynon 50 met hormonen. maar daar kreeg ik de hoge bloeddruk van. Nu heb ik een kuurtje provera 1x in de 2 maanden en dat is een kuurtje van 10 dagen. Ik wil een andere oplossing maar i.p.v. wordt ik in hetzelfde ziekenhuis alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd. 

Weet iemand van jullie een goede arts die ervaring heeft met PCOS en in welk ziekenhuis. Ik ben van plan om een second opinion te doen in een ander ziekenhuis. 

Groetjes Sandra Sandrine. 

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien zit je antwoord er tussen.
Ik heb 2 jaar geleden mn spiraal laten verwijderen, geen normale cyclus gekregen ook naar het ziekenhuis, mogelijk pcos (ze wouden het niet met zekerheid zeggen omdat de 1e wel spontaan is gegaan). ik had geluk ik mocht nog net beginnen met de clomid maar 1 kilo zwaarder en helaas ze konden niks meer doen.
Ik voelde me een nummer ipv een persoon met een grote wens voor een 2e kind je.
Na veel zoeken kwam ik bij de kliniek Nij Geertgen, Aangemeld omdat ik weg wou bij het ziekenhuis en plots toch zwanger. Met 3 maanden clomid te gebruiken.
Helaas met 6 weken een miskraam.
Opnieuw naar nij geertgen gebelt.
De telefoongesprek verliep al heel persoonlijk en meelevend. Eenmaal daar op gesprek zo'n fijn gevoel.
Er wordt niet gesproken over je BMI.
Nu zitten we alweer in 3e (of 4e) maand bij de kliniek en het is zeker dat ik pcos heb.
De clomid had ik mega veel bijwerkingen van en gebruik nu hormoon spuitjes.
Helaas hebben ze wel de regel dat je 12x een eisprong moet hebben gehad.
Ze tellen wel je keren van het ziekenhuis mee dus we moeten in totaal 9x nog bij proberen. Tot nu nog geen geluk en mn lichaam is erg dwars.
Ben begonnen met 50mg hormoon en 62.50 mg. 
Maar om even terug te komen op het ziekenhuis.
Ga er weg als je er niet gelukkig wordt of goed geholpen
Ik kan nij geertgen bij iedereen aanraden wij moeten een uur rijden voor de kliniek maar dat heb ik er zeker voor over. Alle artsen staan op 1 lijn, je krijgt goeie begeleiding en antwoorden op je vragen.

Terug
Bovenaan