Heb ik weer....

Heyy dames,

Graag wil ik mijn verhaal kwijt en misschien dat het voor jullie herkenbaar is.

Hoe blij ik was dat de huisarts ons al heeft doorverwezen naar het ziekenhuis, zo teleurgesteld ben ik nu...

Het verwijderen van mijn spiraaltje is niet vlekkeloos verlopen. Na een doktersbezoek en een bezoekje aan de gynecoloog is het er met een kijkoperatie uit gehaald. Dat is nu ruim 2.5 maanden geleden en nog steeds geen menstruatie. Toen ik toch bij de huisarts was voor mijn rug, maar eens gevraagd hoe het daar mee zit. Ook meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Twee weken geleden daar geweest en het is me zwaar tegengevallen. Nu heb ik PCOS. Dan is de optel som zo gemaakt: geen eisprong, geen menstruatie en dus ook geen zwangerschap.

Aangezien is aan de zware kant ben kunnen ze ook niks voor me betekenen. Ik moet eerst maar een kilo of 12 afvallen en dan kunnen ze het misschien gaan stimuleren met pillen of spuiten etc..
Natuurlijk wist ik dat mijn gewicht niet bevorderend zou zijn, maar dit had ik niet vervwacht. Moet eerst een goede BMI hebben.

Hier ben ik zo boos overgeworden. Het hoort al bij PCOS dat je zwaarder bent en dat je heel moeilijk kunt afvallen en dan gaan ze je pas helpen als je afgevallen bent!!
Alsof ik ervoor gekozen heb ik ruim 110 + te wegen??? Heb er al vanalles aangedaan en niks heeft mogen helpen. Heb het idee dat ik er alleen maar dikker van geworden ben.

Het enige wat ze me kon aanbieden is dat ik mag mee doen in een onderzoek. Dan gaan ze vrouwen met een kinderwens en overgewicht een half jaar begeleiden met afvallen en zodra je 10% bent afgevallen mogen ze je medicatie gaan geven voor een zwangerschap te bevorderen. Of ze gaan meteen starten met medicatie en kijken dan wat de resultaten zijn.

Moest het me allemaal maar laten bezinken en over 2.5 week moet ik terug en mijn keuze laten weten. Nou ja keuze... je wilt een kind dus die keuze is gemaakt. Dus dan gaan we ook dat onderzoek maar in. Baat het niet dan schaad het niet en als we wat afvallen dan is het mooit meegenomen.

1 december mag ik terugkomen door de loting en dan krijg ik te horen welk traject het gaat worden. Gelukkig starten ze dan wel meteen.

Dan maar weer 2 weken in spanning afwachten.....

He meid, wat een verhaal...ik snap het niet, mijn nichtje woog 130 kilo toen ze IUI deden bij haar....en geen gyn bij ons die hier een issue van maakte...Het heeft wel 4 jaar geduurd voordat zij zwanger was maar toch..

Misschien kan ik een goede tip geven, ik heb zelf Cambridge gedaan en ben daar 20 kilo mee afgevallen sinds de zomer! Lekker en makkelijk (3 shakes per dag, that's it!)...nu ben ik langzaam aan het afbouwen omdat ik in januari start met IVF, dus dan moet ik normaal eten ivm grote hoeveelheden hormonen.

Meid sterkte...tis allemaal niet niks....wij zijn inmiddels ook alweer 2,5 jaar bezig!

gr Yosha

ik hoor eigenlijk niet thuis op dit forum...Maar wil toch graag even reageren. Een vriendin van mij had ook erg last van overgewicht. En bleek ook PCOS te hebben. Zij woog 115 kg. Haar kinderwens was zo sterk dat zij er alles voor over had. 25 kg afgevallen in 2 jaar tijd, daarna begonnen met behandelingen en nu 2 prachtige kinderen!! Alles heeft wel bijna 5 jaar geduurd bij elkaar voor ze haar 1e kindje had!

Het is vreselijk hart om het in het ziekenhuis te horen, maar vruchtbaarheidsbehandlingen en zwangerschap icm overgewicht zijn risicovol!
Als je kinderwens groot is..ga ervoor!!
Zoals het nu op mij overkomt lijkt 't of je geen zin meer hebt om af te vallen, die vriendin heeft een dieetist in de arm genomen om een stok achter de deur te hebben!!

Iedereen mag hier reageren hoor...

Toch wik ik even reageren op je berichtje. Ik heb er zeker alles voor over om aan onze kinderwens te voldoen. Ben er zelfs over aan het denken om me te laten opereren en een maagverkleining te doen.

Juist omdat het afvallen met PCOS zo moeilijk gaat. Ik heb al 2 dietisten gehad, zelf diverse acties ondernomen en helaas hebben ze geen effect gehad. Ik heb dit ook gedaan om een stok achter de deur te hebben.....

Het kan klinken alsof ik er geen zin in heb. Dat is echter niet zo. Als ik straks onder begeleiding ga afvallen dan ga ik er ook echt voor. Ik ben alleen bang dat ik dan misschien weer een teleurstelling te verwerken krijg. Daar heb ik er al namelijk voldoende van gehad.....

het is nooit leuk om te horen krijgen dat je pcos hebt en overgewicht, sommige mensen kunnen er niks aan doen, cambridge doet mijn buurvrouw ook aan mee, en ze valt redelijk af je ziet het heel goed, ik zal er nooit aan beginnen, meestal is het troep ( is mijn mening iedereen mag doen en laten wat ze doet) in het begin val je goed af dan bouw je af, maja als je dan na het afbouwen gestopt bent wie geeft jou de garantie dat je niet meer aan komt ook al blijf je gezond eten,) maja we hebben het over zwanger schap, pcos heeft een gedeelte met over gewicht temaken, je kan ook pcos hebben als je gewoon normaal weeg, ik h\weeg 63 kilo en heb ook pcos maar vanaf waarschijnlijk me geboorte al zeg maar.ik snap heel goed hoe je je voelt, wij zijn ebzig voor een 2de , bij de eerste was het precies een jaar dat we bezig waren nu zijn we langer dan een jaar bezig, denk je nou oke heb pcos bij me man is alles goed, nou kom maar op met de medicatie, nou nee hoor, ik krijg dus ook nog eens een kijkoperatie voor endometriose dus iedereen heeft wel wat, ik bedoel niet dat je het niet mocht vertellen, bedoelde alleen dat we met je mee voelen en weten hoe je je voelt.

veel sterkte ermee liefs

Jeetje wat een verhaal.....
Ik moest ook afvallen van de dokter. Die vertelde mij al bij de doorverwijzing naar het ziekenhuis dat de gyn het waarschijnlijk zou gaan hebben over afvallen..... dus daar ben ik al gelijk mee begonnen in april jl.
Ik heb het BCM dieet gedaan en ben in 2 maanden 10 kilo afgevallen. Heb het toe afgebouwd en ben toen aan een ander merk shake dieet gegaan en dat alleen sóchtend gaan gebruiken. inmiddels ben ik 13 kilo kwijt en voel me heel goed. En ik moet zeggen dat het eraf blijft. Maar goed bij mij was het gewoon van de lekkere dingen afblijven. Tenminste... niet elke dat snoeppen/ in mijn geval VRETEN!!!
Dat de dokter dit alvast aangaf vond ik fijn want pas een dikke maand later kon ik pas bij het ziekenhuis terecht en was ik dus al wat kilo's kwijt en dat kon de gyn duidelijk zien (aangezien mijn bmi toen bij de dokter en mijn bmi toen bij haar).
Inmiddels heb ik al tal van onderzoeken en een kijkoperatie achter de rug en zijn we nu ff 3 maanden ziekehuis loos omdat we een goede kans hebben om zwanger te worden. Als dat in januari niet zo is mogen we in januari weer terug komen voor verdere onderzoeken wat beteft het zaad van mijn vriend. In januari zijn we dat 15 maanden gestopt met de pil.

Succes met alles!!!

Terug
Bovenaan