heb jij een super kinderwagen? Tell me!!!

Hey ervaren moeders!
Ik ben 35 weken zwanger en aan het shoppen voor een kinderwagen. Maar zie door de bomen het bos niet meer :-(
9 jaar geleden kreeg ik mijn eerste. Die kinderwagen is al lang en bbreed weggegeven dus ben ik op zoek naar een nieuwe. De verkopers hebben mooie praatjes, maar ik vertrouw meer op ervaringsdeskundigen.

Wie is er heel tevreden over haar wagen en wil dat met mij delen? Of juist heel ontevreden?
Zo zag ik bijvoorbeeld heel veel Quinny's van amper 1 jaar oud te koop op Marktplaats. Wat bleek? iemand was zo eerlijk om mij te vertellen dat ie prima was als kinderwagen, maar als buggy vervelend. De rugleuning kan niet erg rechtop en haar dochter jammerde de hele tijd omdat ze rechterop wilde zitten.

Dat is nuttige info.

Mijn wensen?
Een niet al te lage "bak" (de bugaboo lijkt mij bijvoorbeeld heel laag, maar misschien vergis ik me)
Liefst een beetje ruimte onder de wagen voor boodschappen (is ook steeds minder geworden door de jaren heen zie ik)
Ik vind het fijn als je kan kiezen in welke kijk richting je je kind in de buggy zet; naar je toe, of van je af.
Goedkoop of duur maakt mij in dit geval niet zoveel uit.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

enne... die trip trap kinderstoelen. Fantastisch, maar wel duur. Wie heeft een namaak en is daar ook tevreden over?

alvast heel erg bedankt!
Inge
(35 weken en 3 dagen zwanger van een jongen)

Nou moet ik wel beginnen met dat voor iedereen de perfecte kinderwagen natuurlijk een andere kan zijn, maar voor ons is het de koelstra flexxo.

We zijn op deze keus gekomen nadat we er een aantal hadden bekeken. Eerst hadden we deze overgeslagen omdat we voor een 4-wieler kwamen.

De mutsy bijv. was voor ons te zwaar, we hebben geen auto en moeten alles met openbaarvervoer doen. Ook vonden we die te zwaar sturen. We kwamen al snel op 3-wielers uit. We dachten eerst dat die instabieler waren, maar dat is niet zo.

Toen we een keus gingen maken was het in eerste instantie de quiny. We waren alleen niet helemaal tevreden. De kinderwagenbak is kleiner, de kleur kwamen we niet uit   en wat we vooral bij veel wagens vervelend vinden is dat de kinderwagenbak maar op 2 punten ophanging heeft, waardoor de bak erg gemakkelijk beweegt.

Op het laatste moment zagen we de koelstra, die als eerste in de winkel stond en we overgeslagen hadden. We waren meteen verkocht. Er waren lekker rustige kleuren verkrijgbaar, hij was lichter dan alle andere wagens, de kinderwagenbak is lekker groot (met 8,5 maand is hugo eruit gegaan, maar hij paste er nog gewoon in) en er zit geen beweging in. Hij haakt voor om het frame en achter ook en zit nog extra gezekerd.

Het enige jammere vond ik dat je het wandelwagengedeelte niet naar je toe kunt doen, maar dat kan zowiezo niet bij iedere wagen.

We hebben hem helemaal compleet met regenhoezen, luiertas etc. We zijn er nog steeds zeer tevreden over en ik ben nog geen wagen tegengekomen waarvan ik nu zeg, dat als ik een nieuwe zou kiezen, ik die zou nemen.

Maar het beste advies wat ik je kan geven is: ga naar een winkel waar ze meerdere merken hebben,   zorg dat je vantevoren erover nagedacht hebt wat je belangrijk vind en ga proefrijden in de winkel. Alleen zo kom je eruit wat het beste voor je is.

Succes!!!

Groetjes, Miriam

Hallo, hallo,

Mijn super wagen is de Stokke Xplory.
Lekker smal en erg wendbaar voor in het centrum.
Je kind zit hoog, boven de uitlaatgassen en je hebt oogcontact.
Het zitje kan zowel naar je toe als van je af geplaatst worden.
Ook uit eten gaan met deze wagen gaat prima, je kunt hem als een kinderstoel
gebruiken, ze zitten aan tafel i.p.v. eronder zoals bij andere wagens.
Ook is de wagen heel stabiel en heb je heel veel bergruimte in je uitklapbare tas
voorin.
Meer als in andere wagens.
Ik gebruik hem zelf nu bijna 1 jaar maar ik zou niets anders meer willen.
Hij is wat duurder als de meeste wagens, maar hij is het wel waard, vind ik.

Veel succes met je zoektocht.

groetjes Jantine mv Nina bijna  1 jaar

De explory hebben wij ook naar gekeken, heb er sterk over gedacht, maar voor mijn gevoel is het meer een stadswagen en wij wilden meer een terreinwagen.

Groetjes, Miriam

Hoi,

Wij hebben de Mutsy Urban Freerider. De 4 wiel-versie. Helaas het model 2002-begin 2003. Vanaf halverwege 2003 heeft deze wagen een nieuw koppelstuk voor bak en wagendeel gekregen, waardoor je de bak in iedere gewenste richting kan plaatsen. Ook kun je op dit nieuwe koppelstuk de Duobak plaatsen. Dat is voor als je 2 kindjes (baby en peuter) wilt vervoeren. Die indeling is zo'n beetje hetzelfde als een achterelkaar duowagen. (baby achter/peuter voor)
Onze wagen heeft een zwenkfunctie aan de achterwielen. Daardoor is hij zeer wendbaar. Hij is prima te gebruiken in bosgebied en in de stad. Hij is goed   op te klappen. Kon in de achterbak van een Peugeot 107. Maar dan moesten wel de wielen eraf. (simpel karweitje)

We gebruiken hem nu voor onze tweede. Geen idee hoeveel hij nu kost. Maar ook vie Marktplaats is hij te koop.

Wij hebben een "nep" TrippTrap. Van het merk Hauck. Kostte maar 45 euro, en voldoet prima. Wij wonen aan de grens met Duitsland, en hebben hem daar gekocht. Maar ook in Nederland is hij te koop. Vrienden hebben er 1 bij het Kruitvat gekocht. Ook van Hauck. Bevalt hun ook prima.

Succes met kiezen!
Groetjes, Cathy

oja, vergeten te vertellen over onze kinderstoel. We kwamen niet uit de keuze omdat er veel stoelen te laag waren voor bij onze tafel. We hebben de antilop van ikea gekocht met verkleiner en blad voor ongeveer 20 euro samen. Een superstevige stoel die zo schoon is. Het blad kan eraf en dan kun je ze zo aan tafel schuiven. Groot voordeel vind ik dat er geen voetenplank onder zit en ze zich daardoor ook niet kunnen afzetten.

Succes met zoeken.

Miriam

De Easy Walker!
Klein, Smal, Licht, Stevig, Wendbaar, Stoer .
Mijn zoon is 16 maanden en ik ben nog steeds erg blij met deze wagen. Hij heeft 6 maanden in de kinderwagenbak gelegen en daarna in de buggy.
Succes met je keuze,
groetjes
Suus

Hoi

Ik ga ook voor de Mutsy. Wij hebben ook het "oudere" model. We gebruiken hem nu voor de tweede...
Hij zwenkt in het midden, echt ideaal < wel wennen in het begin >.
Je klikt de wielen er zo vanaf...
De bak is niet zo mini als sommige andere wagens. Ze kunnen er tot 5 a 6 mnd in.
De jogger die erbij zit is ook lekker ruim. Mijn zoon ging daar met 5 mnd in. Kon hij lekker om zich heen kijken. Hij kan ook heel goed in ligstand.
Het onderstel is idd wel zwaar. Het is echt een wagen voor in het bos of bij het strand. Niet echt een wagen voor in de stad.
Oh, en de bak ligt niet zo laag bij de straat. Dit vond ik zelf een voorwaarde ivm honden e.d..
En je kunt er wel wat spullen beneden in leggen.
Ja, het is wel moeilijk he?
Succes met je keuze.

Groeten Kirsten

Terug
Bovenaan